Jou prestaties van de dag ( qua biking :) )

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

cyclon wrote: beginnend met, morgen, Gent-Dendermonde-Geraardsbergen-Oudenaarde-Gent via Schelde, Dender, gewestweg, Schelde
ahum, het is dus Gent-Dendermonde-Aalst-Gent geworden :oops:
zeer pijnlijke benen, na dat xc-race gedoe de dag ervoor (of anders begin ik stilletjes aan overtraind te raken), pas in het stuk Aalst-Gent (25 kms) kwam ik erdoor, wat een heel atypische grafiek oplevert (sterk stijgende hartslag en snelheid naar einde toe), zoals ik al vaker ervaren heb: het is heel leuk om op zo'n positieve noot te eindigen (versus een rit die je leeggereden eindigt, met een steeds zwakkere hartslag), 87.1 kms à 25.1 gemiddeld
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Laatste noemenswaardige 'prestatie': 178.4 kms aan een avg van 26.4 met een gemiddelde hs van 75% van mijn maximale hs: Drongen, Knokke, Oostende, Drongen. Toch iets te lang voor mij om comfortabel te zijn, zeker in de hitte :drunk:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

met de mountainbike? :roll:
dat zal dan toch vandaag niet geweest zijn, veel hitte was er niet ... eigenlijk best goed fietsweer.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

A d r i wrote:met de mountainbike? :roll:
dat zal dan toch vandaag niet geweest zijn, veel hitte was er niet ... eigenlijk best goed fietsweer.
Nee, met de koersfiets en op een vlak parcours, was vorige week, ik heb weliswaar een stel slicks voor de mtbike, maar door de andere geometrie is mijn koersfiets toch beter voor lange ritten (betere positie), daar staat tegenover dat zelfs op een doorsnee 'on road' parcours een geveerde mtbike comfortabeler is, zelfs al rij je met slicks (onlangs nog plat gereden met de koersfiets op zo een van die gezellig scherpe randjes die je als fietser regelmatig tegenkomt).

Voor de liefhebbers van lange afstanden die het nog niet mochten weten: de 18de september is er de jaarlijkse ridefortheroses rit van 150 kms vanuit Bredene, bij Oostende (vlak bij kanaal brugge-oostende), gezamenlijke start om 10 AM. Gemiddelde snelheid is 28 kms /uur.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

279 kms, 119 solo en 160 in het rozenpeleton, 9.19 uur in het zadel, 29.2 avg

iets te laat vertrokken, waardoor ik serieus diep moest gaan langs 't kanaal Brugge-Oostende, mét resultaat want ik kwam net op tijd bij de start in Bredene om nog naar de karavaan achter het peleton te kunnen spurten :-)

zo'n lang peleton gedraagt zich, van bij de start, als een accordeon, de kop startte lang voor de staart, met als gevolg dat die staart bij de start tegen de veertig per uur ging om bij de kop te geraken, iets dat zich natuurlijk voortdurend herhaalde, zij het minder extreem, is overigens leuk want brengt wat variatie

voor de rest waren die 160 kms een zalige salontocht, (zij het dat je toch wel goed op je tellen moest letten wegens alle obstakels, tempoveranderingen, gewriemel, ...) een makkie vergeleken met een mtbike marathon

mede wegens alle tussendoorspurten en het explosieve begin lag mijn gemiddelde hs wel net iets boven de 80% max :( maar ik had van 's ochtends vroeg gezien dat het mijn dagje niet zou worden in termen van hs, voor de rest ben ik, zelfs met die explosieve start en 119 kms extra, veel minder vermoeid dan na een zware mtbike marathon
J.S.
Mountainbiker

Post by J.S. »

Ben net begonnen met MTB-en. Gisteren in Ternat mijn eerste tocht gereden. Gekozen voor de 25 km, wegens slechte conditie. :-? 't Viel goed mee. 'k Was niet helemaal dood-dood... :-D

Ik reed samen met ne meer ervaren vriend, op technische stukken kon ik hem losrijden, maar op rechte stukken en bergop-stroken moest ik helemaal afhaken, wegens zijn te grote kuiten en billen! :-D Meegaan is dan zinloos, want de rest van den tocht zou ik het dan moeten bekopen door die ene korte inspanning op een stukje bergop.

Heb echt genoten en de microbe te pakken! Zalig was het! Vandaag natuurlijk wat spierpijn, voornamelijk in de spieren aan de zijkant van mijn borstkas.
keybiker1
Mountainbiker

Post by keybiker1 »

Zaterdag met enkele clubleden enkele roadboeken rond Nassogne gereden.
In de voormiddag 21.4km: een prachtige rit volledig in de bossen rond Nassogne.
namiddag: 44.2km: zeker de moeite waard maar meer asvalt onder de wielen gekregen
Zeker een aanrader voor wie graag in de Ardennen vertoefd.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Donderdagavond,
tochtje gedaan. Ik rijd drie maal per week.

We waren met 4 voor 20 k/m en met drie voor 24 k/m. tot 44k/m
we hebben grote stukken gedaan van het bloso parkoer in torhout. met laatste 8 k/m op de baan.

We hadden een avs van 30.17. :P
kben et maar beginnen voelen de laatste 8 k/m.
Omdat ik van lichtere verzetten in het land moest overschakkelen naar zwaarder verzet op de baan.
op het einde nog op de vlakke baan gespurt met max van 53 ofzo.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Weer gereden vanavond.
Volledig op de baan met mtb (geen baanbanden).Die meeste anderen hadden ofwel baanbanden of slicks. Ikke natuurlijk met noppen.

Zo'n 47 k/m wel zeer mistig op kalme wegen gereden.
We waren emt 5 man.
We hadden een avs van 34.11 :P

halverwegen een klein dipje gehad en moeten lossen ze hebben vanvoor dan een beetje ingehouden khem me er dan weer tussengehangen.
En een paar goede slokken van mijn power foods gedronken en na een kilometer of vijf ben ik dan weer beginen kop doen. :wink:
maar ek meot toegen kheb mesch in totaal maar een kilometer of 7 kop gedaan die anderen waren sterker waaronder er twee waren die hans de tijd kop gedaan hebben.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Een mtbike marathon van 167 kms & slechts 400 hms (waarvan slechts zo'n 100 kms op mtbike terrein: TT Landegem + TT Merelbeke + jaagpad langs de Leie).

De bedoeling was er een ext. duurtraining van te maken, maar na 4 uur bleek het toch moeilijk om off road mijn hs onder de 80% max te houden, gemiddelde ligt iets onder de 80%, 7.30 h onderweg, 22.5 avg.
Post Reply