Maar ik vraag mij af : Als iemand zo goed is om als eerste te rijden. Waarom neemt men geen jaarlicentie ?
Gelieve dit ook eens te bekijken vanuit het standpunt van de licentiehouders. Wat bij een geval van doping ? Schorsen kan niet wat die gast heeft toch geen licentie.
Tevens is die Funklasse ook niet alles. Het zou moeten zijn dat gasten die een paar keer zo'n wedstrijd winnen of in de top 5 rijden, verplicht zouden moeten om mee te rijden met de Elites of Masters. Veel van die gasten rijden gewoon mee met de funklasse omdat ze daar kunnen winnen.
Voor de rest kan ik alleen maar akkoord gaan met de berichten van Adri.
Trouwens bij de provinciale kamp. is het toch ook zo. Een oostvlaming kan geen westvlaams kamp. worden. Vergunninghouders heb ik daarover nog niet horen klagen.
De anti-mountainbike bond
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- The Raceface
- Mountainbiker
Re: De anti-mountainbike bond
In de funklasse tenslotte mag Geert Van Herck zich een jaar lang kampioen van België marathon noemen. In deze laatste categorie won weliswaar Ken Van den Bulcke de wedstrijd, maar deze laatste reed met een daglicentie. Ondanks de (onterechte) polemieken die hieromtrent gevoerd worden, is er geen enkele sportbond in België die een nationale kampioen kroont die niet bij hen is aangesloten.
Bron Wielerparcours.com
Voor diegene die wedstrijden rijden is dit heel normaal, Ken zal dit ook wel weten. Voor de anderen komt 't mss wa raar over, maar 't is zo, amen en uit.
PS Als buitenlander mag je tevens deelnemen aan 't BK, natuurlijk krijg je de trui niet. Mieke De Roo was verleden 2e op 't BK te Waregem en kreeg wel de trui, de 1e was idd 'n Hollandse........dus aan al diegene die er niet veel van kennen, zou je nie beter nie zo hoog van de toren blazen als je niet weet waarover je spreekt

Bron Wielerparcours.com
Voor diegene die wedstrijden rijden is dit heel normaal, Ken zal dit ook wel weten. Voor de anderen komt 't mss wa raar over, maar 't is zo, amen en uit.
PS Als buitenlander mag je tevens deelnemen aan 't BK, natuurlijk krijg je de trui niet. Mieke De Roo was verleden 2e op 't BK te Waregem en kreeg wel de trui, de 1e was idd 'n Hollandse........dus aan al diegene die er niet veel van kennen, zou je nie beter nie zo hoog van de toren blazen als je niet weet waarover je spreekt
Last edited by Joybiker on Mon 12 Sep 2005 19:47, edited 2 times in total.
-
Guest
Post by Guest »
ik vindt dan dan men maar geen daglicntiës moet geven op zo',n kampioenschappen
volgens mij is een licentie toch ook een vergunning, dus dan is men ook aangesloten (al is het maar voor 1 dag) bij de bond
als men in de toekomst dit niet meer toelaat zal men zo'n (terechte) discutie's niet meer hebben
men aanvaard bij de bond wel het geld van een dagvergunning maar niet de aanspraak op de titel

volgens mij is een licentie toch ook een vergunning, dus dan is men ook aangesloten (al is het maar voor 1 dag) bij de bond
als men in de toekomst dit niet meer toelaat zal men zo'n (terechte) discutie's niet meer hebben
men aanvaard bij de bond wel het geld van een dagvergunning maar niet de aanspraak op de titel
Re: De anti-mountainbike bond
Deze vind ik erover,dus aan al diegene die er niet veel van kennen, zou je nie beter nie zo hoog van de toren blazen als je niet weet waarover je spreekt
Dit aangezien het hier meer om de principe kwestie gaat omtrent de reglementering of een dagvergunninghouder kan BK worden dan over het al dan niet kennen van de reglementering.
- A d r i
- Mountainbiker
Deelnemen is idd geen probleem, maar je kan blijkbaar geen BK worden, zoals ondervonden.The S-man wrote:Zoals ik al eerder vermeld heb: ik heb een mail gestuurd naar de organisatie en gevraagd of ik ZONDER licentie kon deelnemen aan het BK. En het antwoord was dat dit geen enkel probleem was...
Dan hebben er op het BK XC in Tervuren ook veel meegedaan zonder licentie die eigenlijk niet mochten. (Daar waren over de 100 deelnemers en ik denk niet dat deze allemaal een licentie hadden...) Of redeneer ik verkeerd???
Bij het BK in tervuren zijn achter vele namen ook geen licentie ingevuld bij de Fun klasse , dus ga er maar van uit dat die ook met een daglicentie gestart zijn.
Het podium had wel een licentie.
En idd in die Funklasse rijden gasten die eigenlijk Elite moeten zijn. Zo ken ik er een paar die praktisch verplicht worden om in de Funklasse te rijden (door club en sponsors) omdat ze daar zeker prijs rijden, en bij de Elites niet.
Misschien was dit ook het plan van KvdB want als ik me niet vergis had hij vorige jaren WEL een licentie.
@joybiker : dan had ik toch gelijk met m'n voorbeeld van die ollander.. merci
vwola, dan is de cirkel toch rond ?A d r i wrote:Eigenlijk had KvdB niet mogen starten in het BK .
Ik vind letterlijk in de reglementen op de site van de KBWB :
TITEL I : ALGEMENE ORGANISATIE VAN DE WIELERSPORT
Hoofdstuk I : VERGUNNINGHOUDERS
§1 Vergunningen
Definitie
1.1.001 De vergunning is een identiteitskaart die bevestigt dat zijn titularis zich ertoe verbindt de statuten en de reglementen te respecteren en deze laat hem toe deel te nemen aan wielerevenementen.
Principes
1.1.002 Niemand mag deelnemen aan een wielermanifestatie georganiseerd of gecontroleerd door de UCI, de continentale confederaties van de UCI, de federaties die lid zijn van de UCI of hun leden, indien hij geen houder is van de vereiste vergunning.
De deelname van een persoon die niet houder is van een geldige vergunning is waardeloos, ongeacht andere sancties.
meer op http://www.kbwb-rlvb.be/Titel1-hoofdstuk1.doc
Ken mocht enkel meedoen als hij een licentie had. Staat letterlijk in hun reglement.
Ze hebben Ken laten meedoen, dus had hij een licentie. Ze hebben er zelfs 5 euro extra voor gevraagd.
Dus is Ken belgisch kampioen in de funklasse, want als em geen licentie had, dan mocht hij niet vertrekken.
Vooral, vooral, vooral dat er een wedstrijd WAS voor degenen die niet mochten vertrekken !!!!
Klein vraagje : moesten diegenen die aan de chrono deelnamen ook die daglicentie kopen ?
Want dat is juist het ganse punt he, elke deelnemer aan de chrono mocht vertrekken, maar zij WISTEN dat ALS ze sneller waren dan de "kampioenschapsrijders", dat ze geen trui konden krijgen. Dat zou hilarisch geweest zijn, maar perfect te volgen.
Maar iemand laten meedoen aan het kampioenschap, een licentie eraan verkopen, en dan zeggen : sorry, ge zijt niet gewonnen, dat is onwaardig. Dan moeten ze maar direct zeggen : ge moet meedoen aan de chrono.
DAT is wat er me zo vreselijk tegen de borst stuit. Dat ge als "rijderke" gewoon in uw gezicht uitgelachen wordt door die bobo's van de bond.
Inderdaad, allemaal huichelaarij van 'de Bond', als ge wilt meedoen moogt ge voor het volle pond mee betalen als 'funklasser' aan een daglicentie???? extra betalen daarbovenop. Eigenlijk is dus een daglicentie pure oplichterij want het is eigenlijk gewoon deelnamekosten + verzekeringsgeld die ze "volledig" in hun zakken steken zonder dat ge kans maakt om iets te winnen, toffe loterij mijn gedacht. Terwijl ge voor krek hetzelfde een 1.30u vroeger er maar 10 moogt ophoesten maar daar hebben hun dus blijkbaar gene frank van!!!.
Of dat ge nu een hobbyist zijt of een ex-prof maakt eigenlijk gene zak uit,maar ge moogt wel niet winnen als dagloner.
Adri heeft gelijk met wat het regelement betreft blijkbaar,zwart op wit maar wie overtreed ze schromelijk om zo veel mogelijk mensen te laten meerijden in 'het' BK om zoveel mogelijk geld in't bakske te krijgen?????
van mensen die ze bedotten,want zelden of nooit rijd er iemand zonder licentie in de prijzen denken ze!!
Inderdaad de opstellers zelf.
Ze moeten nondeju durven zeggen " Sorry maar gij moogt niet meedoen want ge hebt géén licentie bij de bond, ge moogt wel de chrono doen voor 10 euro" of " Kijk ge kunt hier nu nog een licentie voor een half jaar
of volledig jaar aanschaffen en ge kunt meedoen"
dan hebt ge zulke debatten niet, en ook geen mensen die naderhand hun bestolen voelen, als eerste of laatste.
Of misschien nog een beter gedacht omdat er toch heel veel mensen graag eens meewillen rijden in het BK maar dat altijd veel te duur vinden of andere redenen hebben om niet deel te nemen, terwijl ze wél deelnemen aan de grootste marathons in Europa! , chrono en BK samen laten starten met een opstelling aan de start, iedereen chronochip maar aparte prijzen en klassementen, vooraf allemaal mooi meegedeeld en georganiseerd. 't Is maar een idee. Maar ja, dat is te veel organisatie, er kruipt te veel werk in, te veel voorbereiding, te veel kosten, en whatever zal 'de Bond' opmerken zoals gewoonlijk......
Ik heb ook ooit zo een farce meegemaakt, ik heb toen ook wel een kriek gelachen, niet van plezier maar eerder van ongeloof toen.
Enkele jaren geleden was er het Provenciaal Kampioenschap in Dilsen-Stokkem. Er werd gewag gemaakt dat iedereen kon meedoen eventueel met een dag-licentie!!!!!!!!
Gebeld of dat kon want was helemaal niet op de hoogte van wat of hoe dat zat.'No problemo' Leek me dus wel eens interessant om mee te doen,
misschien kon ik wel een podiumplaats rijden, aaaaaaaaaaaaaah dromen, ne mens moet zijn motivatie toch ergens halen.
Een 70 renners aan de start denk ik, klaar om te vertrekken. Dan word er nog wat gemeld voor we vertrekken, "Mannekes het gaat hier vandaag ook om het PK hé" "wel niet voor iedereen, die doen alleen mee om de dagzege" tja dacht ik er zullen er een deel van buiten de provincie zijn hé.
"Er komen welgeteld eeeeeeuuuuuh.....(tellen,tellen,tellen)...........3 in aanmerking onder ulle, den die,die en die" wat is dat hier en ik dacht dat niet alleen blijkbaar, veel gemor en ongeloof bij vele andere dag-renners,
wel goe gelachen moet ik zeggen, een beetje groen achteraf want was wel 15 euro of zoiets kwijt en ook nog 2 van die 3 man achter me gehouden.
Ik ben vandaag blij dat ik m'n gevoel heb gevolgd en niet naar Hotton ben afgezekt, al had ik er echt heel graag bij willen zijn op zulk een evenement. Spijtig.
Of dat ge nu een hobbyist zijt of een ex-prof maakt eigenlijk gene zak uit,maar ge moogt wel niet winnen als dagloner.
Adri heeft gelijk met wat het regelement betreft blijkbaar,zwart op wit maar wie overtreed ze schromelijk om zo veel mogelijk mensen te laten meerijden in 'het' BK om zoveel mogelijk geld in't bakske te krijgen?????
van mensen die ze bedotten,want zelden of nooit rijd er iemand zonder licentie in de prijzen denken ze!!
Inderdaad de opstellers zelf.
Ze moeten nondeju durven zeggen " Sorry maar gij moogt niet meedoen want ge hebt géén licentie bij de bond, ge moogt wel de chrono doen voor 10 euro" of " Kijk ge kunt hier nu nog een licentie voor een half jaar
of volledig jaar aanschaffen en ge kunt meedoen"
dan hebt ge zulke debatten niet, en ook geen mensen die naderhand hun bestolen voelen, als eerste of laatste.
Of misschien nog een beter gedacht omdat er toch heel veel mensen graag eens meewillen rijden in het BK maar dat altijd veel te duur vinden of andere redenen hebben om niet deel te nemen, terwijl ze wél deelnemen aan de grootste marathons in Europa! , chrono en BK samen laten starten met een opstelling aan de start, iedereen chronochip maar aparte prijzen en klassementen, vooraf allemaal mooi meegedeeld en georganiseerd. 't Is maar een idee. Maar ja, dat is te veel organisatie, er kruipt te veel werk in, te veel voorbereiding, te veel kosten, en whatever zal 'de Bond' opmerken zoals gewoonlijk......
Ik heb ook ooit zo een farce meegemaakt, ik heb toen ook wel een kriek gelachen, niet van plezier maar eerder van ongeloof toen.
Enkele jaren geleden was er het Provenciaal Kampioenschap in Dilsen-Stokkem. Er werd gewag gemaakt dat iedereen kon meedoen eventueel met een dag-licentie!!!!!!!!
Gebeld of dat kon want was helemaal niet op de hoogte van wat of hoe dat zat.'No problemo' Leek me dus wel eens interessant om mee te doen,
misschien kon ik wel een podiumplaats rijden, aaaaaaaaaaaaaah dromen, ne mens moet zijn motivatie toch ergens halen.
Een 70 renners aan de start denk ik, klaar om te vertrekken. Dan word er nog wat gemeld voor we vertrekken, "Mannekes het gaat hier vandaag ook om het PK hé" "wel niet voor iedereen, die doen alleen mee om de dagzege" tja dacht ik er zullen er een deel van buiten de provincie zijn hé.
"Er komen welgeteld eeeeeeuuuuuh.....(tellen,tellen,tellen)...........3 in aanmerking onder ulle, den die,die en die" wat is dat hier en ik dacht dat niet alleen blijkbaar, veel gemor en ongeloof bij vele andere dag-renners,
wel goe gelachen moet ik zeggen, een beetje groen achteraf want was wel 15 euro of zoiets kwijt en ook nog 2 van die 3 man achter me gehouden.
Ik ben vandaag blij dat ik m'n gevoel heb gevolgd en niet naar Hotton ben afgezekt, al had ik er echt heel graag bij willen zijn op zulk een evenement. Spijtig.
- sleery
- Mountainbiker
- Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat
Diverse voorschriften
1.1.030 De personen die occasioneel deelnemen aan een bijzondere manifestatie op nationaal niveau, worden toegelaten zonder voorlegging van een vergunning volgens het reglement van deze manifestatie.
B Dagvergunningen.
Dagvergunningen mogen afgeleverd worden aan occasionele deelnemers in wegwedstrijden en veldritten die voorbehouden zijn aan cyclosportieven en masters.
De occasionele deelnemers kunnen een onbeperkt aantal maal een dagvergunning bekomen.
Zij dienen een kledij te dragen overeenkomstig de voorschriften van het reglement.
Nu men toch bezig is: dit komt uit dezelfde bron http://www.kbwb-rlvb.be/Titel1-hoofdstuk1.doc
maw: men zal zich tot de organisatie moeten richten en dat zal dan einde verhaal zijn
1.1.030 De personen die occasioneel deelnemen aan een bijzondere manifestatie op nationaal niveau, worden toegelaten zonder voorlegging van een vergunning volgens het reglement van deze manifestatie.
B Dagvergunningen.
Dagvergunningen mogen afgeleverd worden aan occasionele deelnemers in wegwedstrijden en veldritten die voorbehouden zijn aan cyclosportieven en masters.
De occasionele deelnemers kunnen een onbeperkt aantal maal een dagvergunning bekomen.
Zij dienen een kledij te dragen overeenkomstig de voorschriften van het reglement.
Nu men toch bezig is: dit komt uit dezelfde bron http://www.kbwb-rlvb.be/Titel1-hoofdstuk1.doc
maw: men zal zich tot de organisatie moeten richten en dat zal dan einde verhaal zijn