De anti-mountainbike bond

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Berggeit
Mountainbiker

Post by Berggeit »

sleery wrote:
Fluffy wrote:Bij een kampioenschap op de weg bij de nevenbonden mag je met een daglicentie niet eens deelnemen. Als je mag deelnemen, mag je ook winnen, vind ik.
niet waar: dit weekend was het bk op de weg bij de ovwf en iedereen kon deelnemen, als je wint met een dagvergunning krijg je wel het prijzengeld, maar voor de trui kwam je niet in aanmerking.
idd :lol:
en cycling team hulste heeft prijs =D>
die trui moet naar de TERECHTE eigenaar vind ik persoonlijk :)
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

Berggeit wrote:
sleery wrote:
Fluffy wrote:Bij een kampioenschap op de weg bij de nevenbonden mag je met een daglicentie niet eens deelnemen. Als je mag deelnemen, mag je ook winnen, vind ik.
niet waar: dit weekend was het bk op de weg bij de ovwf en iedereen kon deelnemen, als je wint met een dagvergunning krijg je wel het prijzengeld, maar voor de trui kwam je niet in aanmerking.
idd :lol:
en cycling team hulste heeft prijs =D>
die trui moet naar de TERECHTE eigenaar vind ik persoonlijk :)
idd wat de prijs betreft, maar was wel nen tumultueuze finish (op zijn zachtst gezegd)
Berggeit
Mountainbiker

Post by Berggeit »

kzou het nie weten, kword ook maar op de hoogte gebracht :roll:
sleery
Mountainbiker

Post by sleery »

was massasprint met 75 man, zijn er een 20tal tegen dek gegaan op 400 meter van de meet. maar goed dit eventjes terzijde natuurlijk.

Wat den bond betreft: tja iedereen wordt uitgemolken. Wat ik niet begrijp is als je een nevenbond bekijkt dan zie je het volgende:

1° overal dezelfde inschrijvingsprijs
2° veel prijzen, meer als bij den bond
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik ben een beetje aan het zoeken in de uitslagen van voorbije BK's. (voornamelijk XC en verleden jaar in Waregem)
Als er ergens een titel van belgisch kampioen toegekend werd in een funklasse aan een niet-gelicentieerde, heeft Ken een kans als hij klacht indient. Dan is er een precedent....

Verder vind ik geen wedstrijdreglement op de site van de organisatie, wat ook een punt is dat kan gebruikt worden.
Nu moet je de reglementen van de KBWB al uitvlooien (in principe dien je die te kennen)
Last edited by A d r i on Mon 12 Sep 2005 18:20, edited 1 time in total.
sleery
Mountainbiker

Post by sleery »

Adri, een verdienstelijke poging, maar ik denk dat je beter eens kijkt in de reglementen van den bond wat er staat ivm de toekenning van kampioenentitels. Denk niet dat ze hierin zullen missen.

Al weet je natuurlijk nooit met die gasten...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

zie hierboven... tot nu toe heb ik nog geen enkele uitslag gevonden waar een non-licentiehouder won, dus da's wel een probleem.
En inderdaad, je kan van de Bond zeggen wat je wil, hun letterkes kennen ze.
Wat ik wel vreemd vind is dat er in de reglementen van de Bond mtb Belgische kampioenschappen geen sprake is van een Fun klasse.. enkel van de klasses waar een licentie verplicht is.. misschien is hier wat mee te doen.
Bij gebrek aan eenduidig reglement is het aan de willekeur van de organisatie wat ze doen...

maar opgelet, de regels van de UCI tellen ook waar het Nationale Kampioenschappen betreft ... het is een soep.
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Reglement is reglement = en normaal gezien valt daar niets op af te dingen. Maar deze topic is weer een toonbeeld dat er allerlei dingen ter discussie staan. Je kan natuurlijk niet voor iedereen goed doen en er zal dus altijd wel iemand zijn die er anders over denkt. Maar in dit geval is er toch een goede reden om het reglement ter discussie te stellen.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Eigenlijk had KvdB niet mogen starten in het BK .

Ik vind letterlijk in de reglementen op de site van de KBWB :

TITEL I : ALGEMENE ORGANISATIE VAN DE WIELERSPORT

Hoofdstuk I : VERGUNNINGHOUDERS

§1 Vergunningen

Definitie

1.1.001 De vergunning is een identiteitskaart die bevestigt dat zijn titularis zich ertoe verbindt de statuten en de reglementen te respecteren en deze laat hem toe deel te nemen aan wielerevenementen.

Principes

1.1.002 Niemand mag deelnemen aan een wielermanifestatie georganiseerd of gecontroleerd door de UCI, de continentale confederaties van de UCI, de federaties die lid zijn van de UCI of hun leden, indien hij geen houder is van de vereiste vergunning.

De deelname van een persoon die niet houder is van een geldige vergunning is waardeloos, ongeacht andere sancties.

meer op http://www.kbwb-rlvb.be/Titel1-hoofdstuk1.doc
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Zoals ik al eerder vermeld heb: ik heb een mail gestuurd naar de organisatie en gevraagd of ik ZONDER licentie kon deelnemen aan het BK. En het antwoord was dat dit geen enkel probleem was...

Dan hebben er op het BK XC in Tervuren ook veel meegedaan zonder licentie die eigenlijk niet mochten. (Daar waren over de 100 deelnemers en ik denk niet dat deze allemaal een licentie hadden...) Of redeneer ik verkeerd???
Post Reply