11/9/2005 hotton

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

heb net gezien dat het ginder vandaag redelijk goed heeft geregend dus dat zal wat kunnen worden :-?
ik vertrek straks nog zodat we morgen niet te vroeg de baan op moeten en aan allen die er morgen gaan zijn veel geluk en plezier en bike ze.

Gizmo 8)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

was gistere dus vertrokken richting Hotton voor dat BK marathon maar ik en Koen zouden ons ontfermen over de TT van 60 km.
vanmorgen om 08.00 uit onze tram, een boken eten en richting Hotton met de fiets wat maar een kleine 4 km van ons verblijf was, aangekomen aan de inschrijvings hal ( net achter de post ) onze brief ingevuld en de 5€ betaald en jammer genoeg kregen we geen noodnummer mee wat wel een minpunt is eigenlijk want ge weet nooit wat er onderweg gebeuren kan.
Van bij de start ging het meteen bergop wat meteen ook een stuk van het roadbook was van Hotton, hier tot in de helft maar opgeraakt #-o want het was constant wegglijden op de modderige ondergrond met stenen.
de rit ging verder langs de speleologieclub over de Isbelle welke nu vrij hoog stond en zo verder richting Werpin waar het terug klimmen was en geen kleintje deze keer en we wisten meteen waar we aan toe waren voor de rest van de tocht.

zoals ik zei had ik dus mijn km teller vergeten en zo weet ik dus geen hoogtemeters van deze tocht dus als er iemand de hoogtemeters heeft van de 30 km ( wat eigenlijk 33 was ) dan mag je me deze gerust eens doorsturen.

man het was constant klimmen eigenlijk vandaag en niet zo van de minste eigenlijk want soms bedroeg de hellingsgraad gemakkelijk een 17% of meer soms, het spijtig genoeg had ik mijn km teller ( cm 436m ) thuis vergeten wat misschien nog het best was, er waren ook schitterende en technische afdalingen bij alleen al door de gladheid en het glijden in de modder.
rond kwart voor elf ongeveer en enkele meters voor de bevoorrading begon het nog eens te regenen ook wat het dan nog net wat gladder maakte, aan de ravito was er sportdrank, banaan, chocolade en droge koekjes wat ons terug wat op krachten bracht en vanaf hier zijn we verder gereden met twee jongedames waarvan de jongste ( denk ik toch ) een waar klimtalent was want je mocht gerust je tenen uitkuisen om haar bij te kunnen houden, in het tweede deel van de tocht ( hadden uiteindelijk dan toch voor de 30 km gekozen ) ging het me wat beter af en was het klimmen wat beter en kon het ware klimsterke wat beter bijhouden :drunk: , we gingen een stuk langs de verbindingsweg van La Roche naar Hotton en voorbij Rendeux was het terug een klimmeke maar deze kon er gerust door want het was geen lange en deze gevolgd door een korte afdaling in het gras maaaaaarrrrrr dan kwam het katje uit de mouw #-o want het was een serieuze lange klim waar precies geen einde aan kwam, het begon eerst op de weg welke al goed klom en dan overgaand naar een veldbaan en zo gingen we verder afdalend richting Verdenne om zo naar Marenne te rijden via nog enkele ander minder moeilijke wegels met nog een kleine afdaling.
Vanaf Marenne was het nu nog enkel een lang stuk langs de baan richting Hotton waar we dachten dat het voorbij was maar we werden nog even de andere kant opgestuurd voor nog een kort steil klimmeke in den bos en dan verder bergaf naar het einde, even de straat over en de brug en wa waren op het eilandje L'oneux.

ik kan alleen maar zeggen dat het een fantastisch parcours was en zeker geen makkelijk ook door het vele klimmen.
minpuntjes waren dat er geen noodnummer te verkrijgen was en dat er maar 1 tuinslang was om de bike van de modder te ontdoen wardoor vele andere bikers gewoon de bike in de ourthe staken en hem daar afwasten.

Gizmo 8)
M545i
Mountainbiker

Post by M545i »

Wij hebben de 60km (54) gedaan met 4 man. Parcours was de moeite, maar ze hebben wel een beetje overdreven op hun website waar ze schrijven dat het zelfs bij regenweer goed berijdbaar is =;
De stukken die goed berijdbaar waren was van aan den auto tot de start :lol: . Het leek erop dat ze de stenen speciaal voor ons daar gelegd hadden, het hield maar niet op. En ik was genoodzaakt om de Giant te nemen zonder geveerde voorvork #-o . Spijtig voorval: aan de eerste bevoorrading mochten we de drinkbus niet aanvullen :-? en zo laat waren wij daar nu ook weer niet (9u45), de drie bidonnekes die ze maar hadden waren al bijna leeg!!!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Gereden. 1 keer en NOOIT meer !!!
Wat een absolute KLOTE-organisatie !
Let op : het parkoers vond ik echt de moeite, zwaar en knap. Ook de bepijling ervan was in orde.
Maar de organisatie ... wat een ramp.
* geen bewegwijzering naar de start en inschrijving. Iedereen reed daar kris-kras door Hotton op zoek naar. Als je dan eindelijk de start gevonden had, bleek de inschrijving daar helemaal niet te zijn, maar ergens anders ; opnieuw zoeken.
* geen elektronische tijdsregistratie, geen chip, geen controles onderweg ... gewoon nummerke op een blad schrijven met de starttijd erbij en that's it !
* aan de start stond niet eens in welke richting je moest vertrekken
* geen noodnummer
* voor alle chrono's en gewone tochten aan inschrijving 2 franstalige trezebezekes die nog nie tot 3 konden tellen en 1 arrogante juffrouwke van de bond voor het BK. Wachten dus !
* ronduit armzalige bevoorradingen ! Ik kreeg het tegen mijn voeten omdat ik mijn bidon wou vullen ... "als iedereen dat gaat doen, hebben we niet genoeg" Ja, hallo zeg, en wat hebben jullie dan gedaan met de 10 of zelfs 30 euro inschrijving van de deelnemers ??? Grote stilte ...
* afspuitstand : 1 tuinslangske !

Zoals gezegd, gelukkig was het parkoers wel mooi. Wel zwaar ook, vooral de eerste 40 km waren moordend, daarna iets minder op-en-af maar toen kwam de modder, met hopen ! En regen all the way.
Heeft iemand de uitslag van de chrono's ? Of was dat gewoon maar om meer geld op te brengen ?
M545i
Mountainbiker

Post by M545i »

http://www.chronorace.be/files/accueil.php

@Biestie1, ge hebt gelijk achteraf bekeken was het één grote ramp, zeker nu ook met het voorval van Ken die gewonnen had op het BK maar zijn plaats moet afstaan omdat em geen UCI licentie heeft #-o, als ge da ni wilt dan moet ge die mensen niet laten starten hé hoe is dat nu mogelijk!!!!
* aan de start stond niet eens in welke richting je moest vertrekken
Dat was inderdaad ook om te gieren van het lachen, ik wou al naar den andere kant starten terwijl mijne maat vroeg naar waar ik ging :lol:
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Wie stond eigenlijk in voor de organisatie van die tocht ?

Die van den bond waren vermoedelijk daar om 't geld te innen en meer niet, maar het uittekenen van 't parcours e.d., wie heeft dat gedaan ? Was dat een plaatselijke MTB/WT-club zoals ook vorig jaar in Waregem ? Of was dit een éénmalige organisatie ?

Want blijkbaar is dit toch een tochtje om te onthouden voor volgend jaar - niet als chrono, maar als TT : prachtig parcours, goede bepijling, en waarschijnlijk voldoende ruime breaks voor een paar honderd TT-rijders (terwijl de chronorijders zich ondertussen ergens anders door den bond in 't zak laten zetten 8) ) ...
rockrider
Mountainbiker

tijdsopname

Post by rockrider »

Ekfkes een klein protest tav chronorace die verantwoordelijk was voor de tijdsopname !
T'ja ik heb mij echt geërgerd aan de organisatie: geen pijlen die aanduiden waar de inschrijving is, waar de douches, ... en bij de prijsuitreiking al helemaal een flop: dan moest iedereen terug naar de startplaats ( ze hadden beter al een pendelbusje ingelegd) en dan proberen om geluid te krijgen door hun microfoon : t'ja lukte niet verbazend goed, aangezien het geluid honderd meter verder uit een box kwam ... hilarische toestanden. En dan nog het feit dat Kan van de Bulcke zijn prijs niet kreeg omwille van het feit dat hij geen jaar-licentie heeft. t'ja belachelijk,aangezien hij er toch één voor die dag zelf had gekocht. Ah ja veel gezaag

Maar wat ik dan eigenlijk nog heel jammer vond is dat mijn tijd door chronorace niet is opgenomen. Ik vond het al heel verdacht dat we daar aankwamen over de finish en daar niemand echt de tijd opnam. Ben dan een toertje rondgereden om weer aan de start te komen en daar zaten twee personen van chronorace, maar of die de tijd hebben kunnen opschrijven van zo een afstand ??????? T'ja jammer ... iemand schrijft zicht in voor een chrono en dan wordt de tijd niet opgenomen ... t'ja voor het wedstrijdgevoel moet je het dus niet doen. IK vond het vervelend want toch nog een gemiddelde van 17 per uur en dat ging verre van de laatste geweest zijn...

vele groeten
steven

PS: toch nog een postief slot -> parcours was heel mooi, desondanks de modder ( maar daar kan men helemaal niets aan doen)
Schnitzer
Mountainbiker

Post by Schnitzer »

[-X Ik kan alleen maar bevestigen wat er al staat : parcours goed; organisatie een fluit. T.t.z., voor 5€ (60chrono) mag het "af" zijn. Ik kreeg dus ook mijn bidonneke niet gevuld op de bevoorrading. Die plezante vroeg waarom ik geen camel-bag bijhad. Tja, de volgende keer misschien de pijlen weglaten en allemaal een kaart meebrengen?
Het parcours was dus goed, lekker stijl & bij momenten tamelijk technisch, jammer genoeg een beetje glad door de regen. Wat dat betreft : "goed berijdbaar ook bij regenweer" Regen aan de kust zeker. Wie schrijft nu zoiets? Als 't regent in de ardennen wordt ne mens nat en heeeel vuil, altijd. Of zijn ze fier dat ze het parcours niet in een beek getekend hebben?
diger
Pro

Post by diger »

oef, k'ben blij dat ik niet geweest ben, had al een zwaar vermoeden (org - tijdsti en vertrek tt-chrono-marathon) en dan nog die prijs ???? :roll: :roll:

voor dat geld ga ik ergens in buitenland een zeeeeeeer grote marathon rijden 8)
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

diger wrote:oef, k'ben blij dat ik niet geweest ben, had al een zwaar vermoeden (org - tijdsti en vertrek tt-chrono-marathon) en dan nog die prijs ???? :roll: :roll:

voor dat geld ga ik ergens in buitenland een zeeeeeeer grote marathon rijden 8)
Ik had ook al zoiets verwacht. Ben samen met Jerommeke en Fieldbiker naar Bastogne geweest en we zijn daar voor ons 10 euro goed gesoigneerd geweest.
Post Reply