mont ventoux

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Survival wrote:Transalp en ik zullen volgende vrijdag (8 juli) de Mont Ventoux proberen op te rijden, met mountainbike en -banden maar wel op de weg, niet off-road.

Je kan hem via de weg langs drie kanten oprijden, twee zware en 1 minder zware kant..... er is ook een mountainbikeroute naar de top.

Een mooie site over de mont ventoux vind je hier : http://www.alexpages.net/mventoux/mvhome.html
Ik zal, als we terug in Belgenland zijn, verslag uitbrengen ;-)

Goeie tip voor de Mt Ventoux,bedankt
matthias13
Mountainbiker

Post by matthias13 »

Ik (15) en mijn nonkel (26) zijn ook van plan hem te beklimmen.
Beiden met mountainbikes en mountainbike banden.
Het zal zijn tussen de 6de en 10de juli.
Welke kant stellen jullie voor? we zijn beide in conditie maar hebben geen ervaring kwa bergen...buiten dan de koppenberg te oudenaarde #-o
En weet er iemand wanneer de tour er passeert?
vinni
Mountainbiker

Post by vinni »

ik zou hem zo nel mogelijk doen!!! want hoemeer juli eindigt hoe drukker het daar al worden! bedoin i de leukste kant, maar wel de zzwaarste!
succes
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

toerist
Mountainbiker

Post by toerist »

de toer passeert er dit jaar niet, enkel dauphine libere maar die is al voorbij
de zwaarste klim is deze vanuit bedoin, eerst een stukje vals plat, dan de bossen in en constant rond de 10%, aan chalet reynard rond de 7% maar daar begint de wind te spelen, de afdaling naar maulecene is superbe, vorig jaar daar ong 90 per uur gehaald met koersfiets
vorig jaar viermaal de klim gedaan in een dag
als je er naar toe gaat, passeer ook langs de georges de nesque, prachtig uitzicht, als je de klim via sault doet neem da stukske maar mee, uitgewerkte tochtjes vind je op lemontventoux.net

en in de plaatselijke toerismeburo vind je een kaartje met mtb routes erop, gratis, ik heb ze allemaal in een dag gedaan, de mtb naar de top van grpad is leuk maar technisch

ook leuk is via toerismebureau de klim te voet doen om dan de zonsopgang daar te beleven (als ik mij niet vergis is dat iedere vrijdagavond)
totoom
Mountainbiker

Post by totoom »

Heb hem vorig jaar gedaan. Met bike en MBT banden. Neem veel drank mee, want het wordt zweten. Ben in Sault gestart, 26 km in 1u58 min. De laatste 6 km zijn de zwaarste. Ook afdaling niet te onderschatten, maar echt een plezier. Snelheden van 70 - 80km/h voor hen die wat lef hebben.
Ben wel serieus geschrokken van hoeveel mensen hetzelfde gedacht op dezelfde dag hebben. Tis daarboven verschrikkelijk druk.
succes
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Is er iemand die volgende week in de buurt vertoeft ???
Wij zitten een weekje in Bedoin. Kunnen misschien samen een beklimming doen....of beter nog....pintje drinken in Bedoin op terrasje :wink:
Tbx
Mountainbiker

Post by Tbx »

Als je hem toch op wilt rijden.
Doe dan zeker de off road afdaling via het wandelpad naar Bedoin.
Een MUST voor elke mountainbiker.

Grtz
Tbx
toon pertetotal
Mountainbiker

Post by toon pertetotal »

Awel,sebiet zijn we voor 4 dagen weg naar Bedoin.
K zal volgende week klein verslagje neer typen.
We gaan zeker de afdaling langs het wandelpad eens doen dan,merci tbx voor de tip.
Fotos over onze trip vinden jullie volgende week ook terug op onze site. :lol: .
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Ik was van plan van gisteren te vertrekken maar gezien het noodweer wacht ik nog enkele dagen.Hoogstwaarschijnlijk vertrek ik zaterdag.Ik zit in Gordes,sleutel van van een villaatje gekregen.Ik verblijf daar tot 25 september.Zondag rij ik "les routes du Ventoux" een cyclosportief van 150km.Ik doe het wel met de MTB op slicks van 1.4.het gaat er mij enkel om nieuwe routes te ontdekken in de omgeving.
Misschien tot zaterdag aan de start.
Post Reply