MTB-duathlon

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
De Pete
Mountainbiker

Post by De Pete »

Er zijn speciale rijgkoorden op de markt voor in uw loopsloefkes van het merk locklaces. Deze worden bij ons in de triatlon door zowat iedereen gebruikt. Zo hoef je je schoenen niet te knopen en win je heel wat tijd, want heb je al eens schoenen geknoopt met koude vingertjes?? Het gaat hier toch wel degelijk over winterduatlon hé gasten.
En wie beweert dat het in triatlon of duatlon er niet op aankomt zit er toch wel serieus naast op de korte afstanden althans. Als je in een halve of volledige triatlon 30 seconden aan het foefelen bent met uw vetertjes zal dat inderdaad niet zoveel schelen, maar in de kortere afstanden mag je van mij gerust eens proberen om een gat van 30 seconden toe te lopen als er maar hoop en al een 3-tal km moet gelopen worden. Het zal je toch een aantal plaatsen schelen hoor gasten!
Het wisselen van schoenen is echt wel aan te raden, want als je met dezelfde schoenen moet lopen na het fietsen en het fietsparcours was wat modderig is het echt geen pretje om er nog mee te lopen. In de langere afstanden wisselen we zelfs van sokken. Kwestie van droog en comfortabel de finale in te gaan hé!
mariska vd pijnacker
Mountainbiker

Post by mariska vd pijnacker »

'T is een kwestie van afwegen: voor langere afstanden (ik zou zeggen vanaf 15km mtb-en) kan je gerust wisselen van schoenen, voor kortere (zoals mostentriathlon) is het niet de moeite.
Alhoewel ik vorig jaar serieus gevallen ben omdat ik met riempkes reed (in nen bocht onderuit, met klikpedalen geen probleem maar nu...)
En lopen met fietsschoenen is ook geen optie, al heb ik het er wel al een paar zien doen. Ik ben er toch al ne keer een week van stijf geweest in mijn kwakken.
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

tenedenaar wrote:
cyclonerick wrote:ja, het is mijn eerste deelname
ik hoor van iedereen dat ik het niet mag onderschatten, maar anderzijds, onderschat mij ook niet :wink:
alle tips ivm training en voorbereiding zijn welkom!
Ik doe dit jaar opnieuw mee. Misschien kunnen we eens afspreken om het parcours te verkennen. Ik begin wel pas in oktober met specifieke training.
okee, we zullen eens afspreken in november-december. Misschien dat we het dan op dit forum kunnen doen, zodat er eventueel nog andere geïnteresseerden meekunnen...
we zien wel
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Er is ook elk jaar in Wuustwezel op de Molenbergen een winterduathlon. Dit gaat meestal door op de zaterdag voor of na Sinterklaas. Als ik er meer info over heb, dan zal ik het hier eens posten.

Spijtig van die duathlon in Brecht, maar er is die dag ook een MTB-wedstrijd in Poederlee...
beire00
Mountainbiker

Post by beire00 »

cyclonerick wrote:
tenedenaar wrote:
cyclonerick wrote:ja, het is mijn eerste deelname
ik hoor van iedereen dat ik het niet mag onderschatten, maar anderzijds, onderschat mij ook niet :wink:
alle tips ivm training en voorbereiding zijn welkom!
Ik doe dit jaar opnieuw mee. Misschien kunnen we eens afspreken om het parcours te verkennen. Ik begin wel pas in oktober met specifieke training.
okee, we zullen eens afspreken in november-december. Misschien dat we het dan op dit forum kunnen doen, zodat er eventueel nog andere geïnteresseerden meekunnen...
we zien wel
Kben ook geintreseerd om zo'n wedstrijden mee te doen.Zoek ook trainings partner om de prestaties en motivaties op te krikken :wink:
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

even een klein overzichtje van wat ik voorlopig weet:

1 oktober : Brecht 6/20/3 http://users.telenet.be/btriteam/
22 oktober : Lembeke 2,5/20/2,5 website/info ????
11 november : Gobbendonk 3,8/20/3,8 www.ktt.be
11 december : Lokeren 4,5/25/3 www.lokerensport.be
18 december : kasterlee 15/105/30 www.winterduathlonkasterlee.be

heb ik er over het hoofd gezien?
heeft er iemand meer info over Lembeke?
er is er elk jaar ook één in sint-jan-in-eremo, voorlopig mijn eerste en enige winterduatlon. weet er iemand datum, wedstrijduur, afstanden,...?
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

Zaterdag 29 oktober winterduatlon Sint-Jan-In-Eremo. Ik heb daar ondertussen al 3 keer meegedaan. Bijzonder low-profile wedstrijdje, maar wel mooie omgeving.

@cyclonerick: wanneer heb je daar meegedaan en hoe bracht je het er van af?
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

dat was vorig jaar. ik weet niet meer precies mijn plaats, maar dat was ergens midden in het pak, waarmee ik toen zeer tevreden was!
het is pas van die dag dat ik beseft heb dat er moet getraind worden om iets te bereiken ;-)
daarom wil ik dit jaar (iets) dichter eindigen
hoe was het bij u? staat er nog ergens een uitslag online? kben ne keer benieuwd
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

Uitslag 2004 op http://run-bike-run.skynetblogs.be/
Ik eindigde redelijk vooraan.
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

tenedenaar wrote:Uitslag 2004 op http://run-bike-run.skynetblogs.be/
Ik eindigde redelijk vooraan.
merci, dat was wat ik zocht!
redelijk vooraan -> is dat eerste? :wink: