Ruta del cid

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Jarvis wrote: De tocht loopt wel niet helemaal tot in Valencia maar tot een 100 km voor Valencia, vandaar gaat het dan verder per jeep en minibus tot in Valencia zelf.
De reden hiervoor is, is dat er zogezegd geen geschikte wegen zijn om per mountainbike tot Valencia te rijden. De Cid eindigt dan ook in een zeer ongoochelende niet eens de moeite etappe van misschien 50 km die dan ook nog eens in groep gereden moet worden.
Een eindsprintje op het einde van deze rit is uit den boze, ik was vorig jaar net iets te fanatiek, kwam als eerste aan en werd dan ineens heel vreemd bekeken door Koen en enkele collega rijders. Wanneer een mens er helemaal onderdoor kan hij soms heel vreemd reageren!
Ik heb vandaag nog eens naar Joker gebeld om te vragen hoeveel inschrijvingen er al waren, het zijn er achttien om juist te zijn.
Helahola, we rijden alle laatste etappes - ook voor de CTC - traditioneel samen in groep. En dat zijn traditioneel "uitboletappes", de tochten zijn zwaar genoeg zonder op de laatste dag er een knekelhuis van te maken.

We proberen onze laatste etappes ook in schoonheid (lees: in de natuur) te eindigen. Om de laatste 10 km door de industriezone rond Valencia te rijden, awel, daar pas ik voor. Normaal gezien waren we wel dichter bij Valencia geëindigd. De etappe van de laatste dag van de Cid was wat ingekort omdat ze net de nieuwe autostrade Valencia-Teruel aan het aanleggen waren. De bruggen waren nog niet af en dus moesten we volgens de geplande route een keer of 5 die werken kruisen, wat feitelijk verboden was - ik heb daar ook maar voor gepast en ik dacht niet dat iemand daar "rouwig" om was.
Wat het demarreren op zo'n laatste uitbol- en groepsrit betreft... je had al 1200 km de kans om te demarreren, waarom daar nu juist...
:-?

Nu, mij niet gelaten. Op de tocht van dit jaar doen er twee "ex-ctc" broers mee die ook een hekel hebben aan die laatste rit waar je in groep rijdt/uitbolt (en dus op het ritme van de traagste) - ik zal jullie zeer uitzonderlijk op die rit ook GPS'sen meegeven waar je het dan maar mee onder elkaar uitvecht wie het eerste wil/kan zijn :-D Begin al maar te trainen, die gasten zijn "machines" :-D De rest volgt wel op zijn gemakske !
Post Reply