Ruta del cid

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Wolvenberg
Mountainbiker

Post by Wolvenberg »

:-D Vandaag samen met nog 2 bikers ingeschreven. :-D
Vlucht heen van Charleroi naar Valladolid online geboekt via Ryanair, vlucht terug Valencia naar Brussel online geboekt via Virginexpress, samen 100,75 Euro/pp.
Nog enkel de trein nemen van Valladolid naar Burgos, prijs +-7,20 Euro/pp.
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Ik heb mij vandaag ingeschreven voor deze tocht en het begint nu al te kriebelen.
Ik heb deze tocht vorig jaar ook gereden en ik heb er enorm van genoten, het was gewoon een fantastische eravring.
Mijn voorbereiding voor deze tocht trok op niks vorig jaar, ik heb dan ook wel serieus afgezien, maar als je wil afzien is deze tocht voor iedereen te doen.
dainkes
Mountainbiker

Post by dainkes »

Mijn voorbereiding voor deze tocht trok op niks vorig jaar
@Jarvis: Hoe heb je je dit jaar dan voorbereid? (Trainings-) tips voor mensen die willen meedoen?
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Het is verstandig om een voldoende weerstand tegen zadelpijn op te bouwen, zeer belangrijk, die krijg je niet van een toertochtje per week te rijden.
Leren rijden met bagage, ik draag altijd mijn rugzak mee met voldoende rezervemateriaal. Je zal niet de eerste zijn die op een dag vier keer lek rijd.
Ik probeer een 200 km per week te fietsen, maar de weken voor het vertrek bouw ik dit stelselmatig op, dan probeer ik elke dag te fietsen.
Ik vetrek volgende week donderdag trouwens met de fiets naar zuid-Frankrijk, is natuurlijk ook een heel goeie training.
Wanneer er weer toertochten in mijn regio te rijden zijn zal ik er elke zaterdag en zondag bij proberen bij te zijn. Ik probeer ook wanneer het mogelijk is de verplaatsing van en naar de toertocht met de MTB te doen.
Ik heb trouwens een verslag geschreven over de Ruta del Cid van vorig jaar, met uitleg, kaartjes en hoogteprofielen van alle etappes.
Als ik je deze moet vertsuren laat je maar iets weten groetjes
dainkes
Mountainbiker

Post by dainkes »

@Jarvis: Graag =D> Ik heb je mijn adres gestuurd via pm.
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

Artikel van 4 blz, inclusief foto's, over de Ruta del Cid met 'pocoloco adventures' is inmiddels verschenen in het september-nummer van FIETS-magazine (Nederlands magazine, maar ook te vinden in de Vlaamse krantenwinkels).

Voor zover mij bekend zijn er nog enkele plaatsen vrij voor de Ruta del Cid van 2005 (eerste weken van oktober)
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Ik heb vorig jaar de Ruta del Cid gereden en ga hem dit jaar opnieuw rijden, ik weet dus waar de Ruta del Cid voor staat.
Het artikel geeft wel een mooi weergave waar de Ruta del Cid voor staat, voor de neutrale lezer natuurlijk, maar de echte mountainbiker blijft toch een beetje op zijn honger zitten.
Er hadden wat meer cijfertjes en gedetailleerde etappe beschrijvingen mogen inzitten, maar ja.
De tocht loopt wel niet helemaal tot in Valencia maar tot een 100 km voor Valencia, vandaar gaat het dan verder per jeep en minibus tot in Valencia zelf.
De reden hiervoor is, is dat er zogezegd geen geschikte wegen zijn om per mountainbike tot Valencia te rijden. De Cid eindigt dan ook in een zeer ongoochelende niet eens de moeite etappe van misschien 50 km die dan ook nog eens in groep gereden moet worden.
Een eindsprintje op het einde van deze rit is uit den boze, ik was vorig jaar net iets te fanatiek, kwam als eerste aan en werd dan ineens heel vreemd bekeken door Koen en enkele collega rijders. Wanneer een mens er helemaal onderdoor kan hij soms heel vreemd reageren!
Ik heb vandaag nog eens naar Joker gebeld om te vragen hoeveel inschrijvingen er al waren, het zijn er achttien om juist te zijn.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Jarvis wrote: De tocht loopt wel niet helemaal tot in Valencia maar tot een 100 km voor Valencia, vandaar gaat het dan verder per jeep en minibus tot in Valencia zelf.
De reden hiervoor is, is dat er zogezegd geen geschikte wegen zijn om per mountainbike tot Valencia te rijden. De Cid eindigt dan ook in een zeer ongoochelende niet eens de moeite etappe van misschien 50 km die dan ook nog eens in groep gereden moet worden.
Een eindsprintje op het einde van deze rit is uit den boze, ik was vorig jaar net iets te fanatiek, kwam als eerste aan en werd dan ineens heel vreemd bekeken door Koen en enkele collega rijders. Wanneer een mens er helemaal onderdoor kan hij soms heel vreemd reageren!
Ik heb vandaag nog eens naar Joker gebeld om te vragen hoeveel inschrijvingen er al waren, het zijn er achttien om juist te zijn.
Helahola, we rijden alle laatste etappes - ook voor de CTC - traditioneel samen in groep. En dat zijn traditioneel "uitboletappes", de tochten zijn zwaar genoeg zonder op de laatste dag er een knekelhuis van te maken.

We proberen onze laatste etappes ook in schoonheid (lees: in de natuur) te eindigen. Om de laatste 10 km door de industriezone rond Valencia te rijden, awel, daar pas ik voor. Normaal gezien waren we wel dichter bij Valencia geëindigd. De etappe van de laatste dag van de Cid was wat ingekort omdat ze net de nieuwe autostrade Valencia-Teruel aan het aanleggen waren. De bruggen waren nog niet af en dus moesten we volgens de geplande route een keer of 5 die werken kruisen, wat feitelijk verboden was - ik heb daar ook maar voor gepast en ik dacht niet dat iemand daar "rouwig" om was.
Wat het demarreren op zo'n laatste uitbol- en groepsrit betreft... je had al 1200 km de kans om te demarreren, waarom daar nu juist...
:-?

Nu, mij niet gelaten. Op de tocht van dit jaar doen er twee "ex-ctc" broers mee die ook een hekel hebben aan die laatste rit waar je in groep rijdt/uitbolt (en dus op het ritme van de traagste) - ik zal jullie zeer uitzonderlijk op die rit ook GPS'sen meegeven waar je het dan maar mee onder elkaar uitvecht wie het eerste wil/kan zijn :-D Begin al maar te trainen, die gasten zijn "machines" :-D De rest volgt wel op zijn gemakske !
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Enkele collega Cid rijders hadden mij voor aanvang van de laatste rit verteld of wijsgemaakt dat er op het einde van de laatste etappe een spurtje word gehouden gewoon voor de fun.
Ik dacht daar ga ik eens voor gaan, en dat heb ik dan ook gedaan.
Het doet mij plezier om te horen dat de tweeling meegaat, dat zijn toch die triatloners waar het vorig jaar over had. Kan ik eens kijken hoever dat ik sta, ik ben trouwens van mening dat buiten een paar enkelingen iedereen zich toch een beetje wil bewijzen in de Cid.
Ik heb vorig jaar trouwens buiten de eerste etappe alle etappes op mijn eigen tempo gereden en ik heb ook meestal alleen gereden. Er was nooit iemand in de buurt waarmee ik mij mee kon meten, den Bengo kwam wel af en toe voorbijgeraasd maar bij een zoveelste platte band of wanneer hij iets ging bezichtigen stak ik hem dan terug voorbij. Hem kon ik vorig jaar trouwens toch niet aan buiten de etappe naar Mirambel dan.
En mijn conditie is net iets beter als vorig jaar, ik heb er al enkele duizenden trainingskilometers opzitten deze zomer. Ik ben onder ander met pak en zak naar Zuid-Frankrijk gereden, op vijf dagen tijd 1025 km gereden, dat is toch al de moeite denk ik.
Groetjes Jefke
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

“die laatste dag werd bij ons in groep gereden, de enige volledige etappe trouwens die ge samen rijdt (soms wordt wel in groep gestart om ergens een gevaarlijke autoweg te passeren of zo en dan ieder zijn ding), maar die laatste dag dus zonder gps, en er werd gevlamd, niet te doen, iedereen wou die zee zien...zalig!”

Dit lees ik dus juist op dit forum, onder de rubriek CTC 2005.
Dat hebben ze mij ook verteld, tot zover!
Post Reply