voordelen/nadelen benen scheren

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Met het oog op een 16daagse mountainbike trip door de Pyreneeën die volgende week begint achtte ik het opportuun om ook mijn benen te scheren met het oog op een dagelijkse massage na de rit.
Heb mij vorige week zo'n pulle ontharingsschuim gekocht van Ozon (€11 bij VE Aalst). De eerste keer heel mijn benen ingewreven, niet te hoog om het tere zaakje niet te schaden (moest wel een stuk overlaten wegens scxhaafwonden). 12 min laten inwerken, met de sproeier daarna afspoelen en een beetje wrijven. Toegegeven, er was al veel weg maar mooi glad? No way José. Dan maar 48 uur later opnieuw een sessie dacht ik, maar wat bleek? Halverwege mijn 2e been was die pulle op :evil: :evil: . Dan heb ik toch nog een stuk moeten doen met die pijnlijke Epilady van mijn ma. Voordeel was wel dat sommige van die haartjes al min of meer dood waren zodat die er toch gemakkelijk uitkwamen. Dan waren mijn kuiten mooi glad voor massage en inwrijving. Maar wat blijkt halve week later? Daar komen opnieuw kleiene stoppeltjes tevoorschijn op mijn gladde beentjes.
Mijn vraag nu: Is dat werkelijk ripp-off die Ozon ontharingstoestanden of doe ik iets verkeerd?
Denk dat ik toch maar dat waxen eens ga proberen.Nog iemand tips waar je dit best aanschaf of waar je dit best kan laten doen??
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Nog niemand VEET geprobeerd?(kost een 7 à 8€). Duurt wel wat lang maar is toch efficiënt. En in de Men's health stond onlangs dat er nu ook veet voor mannen zou uitkomen. De beentjes scheren is 'in'.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

bieste wrote:Nog niemand VEET geprobeerd?(kost een 7 à 8€). Duurt wel wat lang maar is toch efficiënt. En in de Men's health stond onlangs dat er nu ook veet voor mannen zou uitkomen. De beentjes scheren is 'in'.
Ik heb eens de gewone veet gekocht, met da roos 'schrapertje' erbij, werkt heel goed. Heb het 4 min laten inwerken en alles direct weg. Ik vond ook dat de haartjes niet zo snel terugkomen als met een scheermesje.
Wel redelijk duur, ik heb met het busje heel nipt een tweede keer mijn benen kunnen inwrijven. Dus per beurt komt dat op ongeveer 4 - 4.5EUR.
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

nadeel, het zee/zoutwater bijt enorm aan de benen, gisteren ondervonden :oops:
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

focus_wrc wrote:nadeel, het zee/zoutwater bijt enorm aan de benen, gisteren ondervonden :oops:
Daarvoor smeer ik een heel dun laagje Born waterafstotende creme, is normaal voor in de winter om de koude af te houden (het is niet van die verwarmende creme, want dat spul komt nooit meer op mijn benen), je kan het het best vergelijken met vaseline.

Bij koud weer op een beachrace smeer ik mijn voeten daar ook mee in. Voor als de schoenen na 500m (zoals bij Knokke 2005) al doornat zijn. De koude blijft er toch iets langer mee weg.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

bieste wrote:Nog niemand VEET geprobeerd?(kost een 7 à 8€). Duurt wel wat lang maar is toch efficiënt. En in de Men's health stond onlangs dat er nu ook veet voor mannen zou uitkomen. De beentjes scheren is 'in'.
Ik heb eens de gewone veet gekocht, met da roos 'schrapertje' erbij, werkt heel goed. Heb het 4 min laten inwerken en alles direct weg. Ik vond ook dat de haartjes niet zo snel terugkomen als met een scheermesje.
Wel redelijk duur, ik heb met het busje heel nipt een tweede keer mijn benen kunnen inwrijven. Dus per beurt komt dat op ongeveer 4 - 4.5EUR.
Zal dit de volgende keer s pboberen. Heb gisteren een tube crème van €,3 gekocht bij een anders heel dure parfumwinkel, ook met zo'n schrapertje, en heb die helemaal uitgebruikt. Heb wel mijn dijen ook gedaan waar al het lang haar nog op stond. Maar ook nu is niet alles weg. Mss wrijf ik het niet genoeg in, maar in de Engelstalige handleiding stond dat ik de spatel moest gebruiken.
MTBker Goby
Mountainbiker
Location: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221

Post by MTBker Goby »

Ik heb ook zo veet van mijn vriendin gebruikt ik heb da 8min late intrekke en die hare beginnen zo zwart te zien dan en toch zijn mn benen dan niet echt tegoei vind ik!!!

Grtzzz

Goby
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Tja, die VEET is dan ook niet voor mannenbenen bedoeld, en bij de ene zal dat al iets beter resultaat geven dan bij de andere. Heb je wel genoeg product gebruikt?
Morgan Blue heeft een ontharingsgel voor wielrenners in zijn assortiment. Op voorwaarde dat je genoeg gebruikt, krijg je daar wel een goed resultaat mee. Maar de haren komen ongeveer even snel terug dan bij scheren, dus weinig voordeel (en het stinkt nogal).
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Komt dat bij jullie ook zo vlug terug :roll:
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Tja, je baard moet je ook elke dag scheren he.
Er is geen fundamenteel verschil tussen haar op gezicht of benen, dus logisch dat het bij deze laatste na 2 dagen alweer zichtbaar begint te worden.
Post Reply