De maasvallei
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Mensen van de Kraftman Offroad Triatlon die het parcours aan't verkennen waren.
Zondag 11 September is het dus zo ver;
Voor de Recreant: start om 10 uur;
500m zwemmen in zowat het helderste water dat ik ken
16km MTB over zowat iedere helling die er is
5,5 crosscoutry run, rond het moeras en de verharde terril
Voor de Moedigen is het 1500m zwemmen, 32km MTB en 11,5 lopen
Meedoen is de boodschap
"Your Life Will Never Be The Same Again"!!
www.kraftman-triathlon.be
Zondag 11 September is het dus zo ver;
Voor de Recreant: start om 10 uur;
500m zwemmen in zowat het helderste water dat ik ken
16km MTB over zowat iedere helling die er is
5,5 crosscoutry run, rond het moeras en de verharde terril
Voor de Moedigen is het 1500m zwemmen, 32km MTB en 11,5 lopen
Meedoen is de boodschap
"Your Life Will Never Be The Same Again"!!
www.kraftman-triathlon.be
Ik ben vanmiddag ook voor de eerste keer eens in de maasvallei gaan kijken en het was zeker de moeite hebben de dodenweg gevolgd (de rode pijlen) en dit had weldegelijk zijne naam niet gestolen want het was echt wel loodzwaar de beklimmingen.
De houten balken die ze op de paden geplaatst hebben maken het met dit vochtige weer nog eens extra moeilijk vanwege het verlies van grip.
Het is wel een prachtige route met heel wat spectaculaire afdalingen.
We hebben zelfs het downhill parcour gedaan waar vroeger wedstrijden werden op gereden dat was lekker kicken zadel naar beneden en gaan!

De houten balken die ze op de paden geplaatst hebben maken het met dit vochtige weer nog eens extra moeilijk vanwege het verlies van grip.
Het is wel een prachtige route met heel wat spectaculaire afdalingen.
We hebben zelfs het downhill parcour gedaan waar vroeger wedstrijden werden op gereden dat was lekker kicken zadel naar beneden en gaan!
Deze namiddag voor de eerste keer naar Dilsen afgezakt, wilde eerst TT in Helchteren gaan doen ma kon nie uit mijn bed deze morgen. En dat heb ik me zeker niet beklaagd, amai zo een prachtige streek!! En die eerste terril die ik voor de voeten geschoven kreeg ---> gene kak!! Halverwege geraakt ma dan toch moeten afstappen, wa is me da (ben nu ook niet echt het klimmers type) dan een afdalingske en dan direct de tweede terril en toen zakte de moed mij in men schoenen, hier ook weer 'net niet 'boven geraakt (weer halverwege dus)
. Na deze beproeving rustiger aangedaan en genoten van de natuur, fiiieeew, daar werd ik even stil van, midden in één of andere documentaire van National Geografic Channel. Dan nog wat door bos en veen gecrost om dan de laatste terril op te stuiven, hier wel zonder afstappen boven geraakt, en dan een mooi afdalingske, fietske afgespoten en met een voldaan gevoel weer huiswaarts gekeert. dit parcour is echt ongelooflijk de moeite waard en voor herhaling vatbaar.
- Core
- Mountainbiker
misschien wat laat maar vond deze in 1van mijn mappen is van vorig jaar in augustus schoon afdalinge maar niet zo zachte grond voor op te valle
en de beklimminge waren ook gwn superB
foto's link =>http://www.pinkbike.com/photo/?op=list& ... erid=78980
en de beklimminge waren ook gwn superB
foto's link =>http://www.pinkbike.com/photo/?op=list& ... erid=78980
Vandaag nog eens gaan afzien in Dilsen.
Parcours lag er echt goed bij. Weinig tot geen modder.
Geen wandelaars, .....
Perfecte condities
Verslag en foto's staan op de website.
www.mtb-freak.be
De opzichter wist mij wel te vertellen dat de routes gaan verdwijnen.
Er komen vakantiehuisjes
Hij wist wel niet wanneer (kon nog even duren)
Dit zou echt jammer zijn.
Parcours lag er echt goed bij. Weinig tot geen modder.
Geen wandelaars, .....
Perfecte condities
Verslag en foto's staan op de website.
www.mtb-freak.be
De opzichter wist mij wel te vertellen dat de routes gaan verdwijnen.
Er komen vakantiehuisjes
Hij wist wel niet wanneer (kon nog even duren)
Dit zou echt jammer zijn.
Antwoord opde vraag van hoe deze route in de maasvallei is (Eisden)
Wanneer je het rode parkoer volgt heb je drie terrils te maken waarvan de eerste gewoon moordend is berg op (met de nodige trappen) en bij vochtig weer geef ik je geen 50 meter of je moet afstappen. Berg af is fantastisch. De tweede terril volgt onmiddellijk op de eerste en is, mits de nodige conditie te doen maar pas vooral op bij de afdaling van deze tweede vermits deze levensgevaarlijk is. De rest is niet zo moeilijk. Het is eveneens waar dat je er voor moet betalen om het terrein te betreden tenzij je als goede mountainbiker de wegen kent om er toch binnen te geraken zonder te betalen. Maar de 2,5 € loont zeker de moeite.
Het is zeker niet voor niets dat gekende mountainbikers hier op dit terrrein in het geheim gaan oefenen.
Wanneer je het rode parkoer volgt heb je drie terrils te maken waarvan de eerste gewoon moordend is berg op (met de nodige trappen) en bij vochtig weer geef ik je geen 50 meter of je moet afstappen. Berg af is fantastisch. De tweede terril volgt onmiddellijk op de eerste en is, mits de nodige conditie te doen maar pas vooral op bij de afdaling van deze tweede vermits deze levensgevaarlijk is. De rest is niet zo moeilijk. Het is eveneens waar dat je er voor moet betalen om het terrein te betreden tenzij je als goede mountainbiker de wegen kent om er toch binnen te geraken zonder te betalen. Maar de 2,5 € loont zeker de moeite.
Het is zeker niet voor niets dat gekende mountainbikers hier op dit terrrein in het geheim gaan oefenen.
-
Guest
Post by Guest »
Er is inderdaad sprake van het feit dat dit domein op termijn als vakantieoord ingericht gaat worden, maar voor het zover is zal er nog veel water door de Maas vloeien.
Het adres: Hoeveweg 59 Lanklaar.
E314 afrit 32 richting Maaseik volgen. Na 13 kilometer aan het Esso tankstation rechtsaf de industriezone op. Daar staat het aangegeven.
Het adres: Hoeveweg 59 Lanklaar.
E314 afrit 32 richting Maaseik volgen. Na 13 kilometer aan het Esso tankstation rechtsaf de industriezone op. Daar staat het aangegeven.