11/9/2005 hotton

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik hoop voor de organisatie dat hun parkoers op iets trekt, gezien de streek zal dat wel lukken.
Het is erg dat je voor de start al zo'n dingen moet konkluderen, maar iemand met een beetje verstand laat toch nooit de chronorijders NA de "wandelaars" starten.
Over de prijzen, tja, voor wat hoort wat zeker? :roll:
In Houffa morgen is het ook niet direct 'gratis'
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

A d r i wrote:Ik hoop voor de organisatie dat hun parkoers op iets trekt, gezien de streek zal dat wel lukken.
Het is erg dat je voor de start al zo'n dingen moet konkluderen, maar iemand met een beetje verstand laat toch nooit de chronorijders NA de "wandelaars" starten.
Over de prijzen, tja, voor wat hoort wat zeker? :roll:
In Houffa morgen is het ook niet direct 'gratis'
nope, houffa vind ik ook te duur. maar één keer wil ik er toch aan meedoen, als ze dan "goed" zijn, tja, dan... maar ik sta ook vrij sceptisch. nu, deze is NOG duurder he.
napoleon
Mountainbiker

Post by napoleon »

duur, duur, duur zou fun, fun, fun moeten worden (vvor de drie afstanden) en wees gerust ik als marathon amateurken liefhebber toerrijder, zal uiterst rechts houden om de chronorijders, BK'ers en andere snelrijders de baan vrij te geven, ik geef d'r absoluut niet om, om desnoods aan de kant te gaan staan, zolang het een vriendelijke en plezante boel wordt, en een rommeltje kan het worden (gezien de regelmatige opstoppingen die we dit jaar al her en der hadden cfr ardennentrophy, ea). ik hou ook van een beetje snelheid en ik zie dan ook graag van die gasten voorbijschieten die er voor gaan. Maar dan moeten ze de toerrijders dan maar als (natuurlijke) hinderpalen zien gelijk de bomen in het bos die ze ook moeten ontwijken...

allez bon chance aan allen die een gooi doen naar een goede tijd en het Belgisch kampioenschap...

ciao
napoleon
flip
Mountainbiker

Post by flip »

napoleon wrote:duur, duur, duur zou fun, fun, fun moeten worden (vvor de drie afstanden) en wees gerust ik als marathon amateurken liefhebber toerrijder, zal uiterst rechts houden om de chronorijders, BK'ers en andere snelrijders de baan vrij te geven, ik geef d'r absoluut niet om, om desnoods aan de kant te gaan staan, zolang het een vriendelijke en plezante boel wordt, en een rommeltje kan het worden (gezien de regelmatige opstoppingen die we dit jaar al her en der hadden cfr ardennentrophy, ea). ik hou ook van een beetje snelheid en ik zie dan ook graag van die gasten voorbijschieten die er voor gaan. Maar dan moeten ze de toerrijders dan maar als (natuurlijke) hinderpalen zien gelijk de bomen in het bos die ze ook moeten ontwijken...

allez bon chance aan allen die een gooi doen naar een goede tijd en het Belgisch kampioenschap...

ciao
napoleon
100% gelijk, als je een aan een ietwat groter event wilt deelnemen dan een toertocht van 3,5€ ergens aan een voetbalkantine met afstanden 20/40km en een simpele bevoorrading/bikewash en vaak een koude douche(waarmee ik hier niks wil afdoen aan de inzet van mensen die TTs organiseren) zal je wat meer ervoor moeten neertellen.

Je kan toch niet verwachten dat men een grote organisatie als Houffa; Hotton; Grand Raid Godefroid... op poten gaat zetten voor een prijs van 3€ of 4€. Trouwens de bedoeling bij het organiseren van zulke grotere mtb evenementen is gewoon winst maken, en daar zullen we ons bij moeten neerleggen. Het is een keuze die je maakt of niet niet maakt.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

flip wrote:
Je kan toch niet verwachten dat men een grote organisatie als Houffa; Hotton; Grand Raid Godefroid... op poten gaat zetten voor een prijs van 3€ of 4€. Trouwens de bedoeling bij het organiseren van zulke grotere mtb evenementen is gewoon winst maken, en daar zullen we ons bij moeten neerleggen. Het is een keuze die je maakt of niet niet maakt.
bwah, GRG, daar ben ik niet naar toe geweest, ben naar bolland geweest. zeer mooie chrono voor een derde van de prijs van bouillon. al moet ik natuurlijk toegeven dat ik al zeven keer GRG gedaan had, waaronder vijf keer de GRG160 (één keer gratis). ook ik heb me dus al veelvuldig laten vangen.

houffa : 20euro, vind ik heel veel, maar is toch nog altijd geen 32euro. en ja, de zaak was daar in orde. dat mag wel gezegd worden, alhoewel ze blijkbaar de vuiligheid van de onnozelaars die hun smeerlapperij in het rond smijten niet opruimen. toch wel foei voor zo'n organisatie.
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

is er hier iemand die O2Bikers bij zich heeft die het volgende voor mij zou willen doen:
- ofwel het artikel ivm BK inscannen
- ofwel in grote lijnen hier neerpennen welke richting ze uitgaan, inclusief namen van dorpen, hellingen, ...

thanks
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

JO

Als ge naar daar gaat , weet je dat het zo kan zijn en dan moeten ze niet zagen . TT rijders moeten zich ook eens aanpassen he
Ik ga me nu niet kwaad maken maar of ge nu een TT rijder zijt of een marathon biker hé maar dat maakt voor mij niks uit, ikzelf heb ook al marathons gedaan zoals de regiotour en de famenne en automne en heb nooit iemand tegengehouden of de weg versperd maar ik ga jullie wel zeggen dat wanneer er ene de chrono doet achter mij hangt in een technische afdaling, singletrack of eender wat en ik kan me niet meteen op kant zetten dan ga ik me ook niet verongelukken voor jullie.
akkoord het is een feit dat de chrono's beter eerst vertrokken en dan de TT rijders maar het zij nu zo hé en dan nog die aanpassing moet van beide kanten komen want een biker is een biker of die nu snel of traag gaat biken.
Tot zondag, ik en bikemate Koen vertrekken rond 09.00h vanuit Biron met de bike

Gizmo 8)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Gaat deze 60km nog door als een mtb.be treintje?

Na het lezen van dit topic heb ik eigenlijk nog enkel interesse als er vroeg genoeg gestart wordt. Heb geen zin om opgejaagd te worden door de racers...
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

Ik persoonlijk denk toch dat het probleem VOORAL bij de bond ligt ipv bij de organisatoren van dit BK Marathon, want die leggen de starttijden op van het BK. En de organisatoren zouden graag ook nog een centje willen bijverdienen (vooral) aan de TT en chrono en hoogstwaarschijnlijk niet veel aan het BK zelve.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

C-Man wrote:Ik persoonlijk denk toch dat het probleem VOORAL bij de bond ligt ipv bij de organisatoren van dit BK Marathon, want die leggen de starttijden op van het BK. En de organisatoren zouden graag ook nog een centje willen bijverdienen (vooral) aan de TT en chrono en hoogstwaarschijnlijk niet veel aan het BK zelve.
Dit is juist 1 van de problemen, iedereen legt altijd maar de schuld bij de 'Bond'. De Wielerbond legt op GEEN ENKEL ogenbik starttijden op. Zij doen dit VOOR GEEN ENKELE wedstrijd, het is ALTIJD de organisator die zijn wedstrijdschema bepaald.
Post Reply