28/08/05 Houffamarathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

Ik was ook voor de tweede keer van de partij en nr3 ligt ook al vast. Het is inderdaad een grote schande dat sommige mensen menen dat het klein beetje natuur dat er nog rest in Belgie hun persoonlijke vuilbak is.
Timmeh
Mountainbiker

Post by Timmeh »

houffa was gewoonweg prachtig
kheb meegedaan aan de 60 maar kheb ergens een pijl gemist waardoor ik van het parcour ben geraakt, na een tijdje heb ik terug peilen gevonden maar die waren blijkbaar van de 90 waardoor ik 74km gedaan heb. kben ook nog gedisqualificeerd :( maar eigenlijk kan dat me geen zak schelen, kheb me echt rot geamuseerd en ook nog de billen van een mooie engelse deerne mogen masseren omdat ze kramp had 8) :P

kheb ondertussen men nieuwe voorvork kunnen testen een suntour axon E-RL, echt een fantastische vork voor zijn prijs, overal mooie demping en hij pompt niet in beklimmingen, zeker zijn prijs meer dan waard.

@ardiXIV hoe was kamping viaduc? ik zat 2km verder op kamping c&p waar het wel goed was. het zag er naar uit dat viaduc vol stond met caravans en mobilhomes

@roy nu hoor je het eens van een ander dat je soms wat wild en ongecontroleerd rijdt
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Barny wrote:
Quadrifoglio wrote:Met een beetje vetraging, versie 1 werd letterlijk gesmaakt door de hond:
Een hond met smaak dus want je artikeltjes lezen echt lekker.
Je hebt een vlotte pen kerel.
Bedankt. Nu de benen nog.

:wink:
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Timmeh wrote:
@roy nu hoor je het eens van een ander dat je soms wat wild en ongecontroleerd rijdt

Soms alleen maar op geen evenementen.
Polly
Mountainbiker

Post by Polly »

Heey, vond het ook zalig deze marathon, na jaar gestopt geweest te zijn met bike waarbij ik meer dan 1 pakje per dag rookte, sinds een maand weer gestopt met roken en herbegonne met trainen, daarmee slechts voor de 90 km gekozen, ging relatief vlot, ware het niet dat er na 35 km (eerste afdaling met bordje opgepast voetgangers) een boom in de weg van mijn neus stond, met als resultaat gekneusde neus. Heb toch nog uitgereden zij het half groggy, niet meer door neus kunnen ademen en pijn in neus maar ja, had betaald voor de 90 en wat doet een mens dan? Jup voortbike, was wel blij dat ik aan de aankomst was.

Neus doet nog steeds pijn, maar kan er toch al door ademen
Robin
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Polly wrote:Heey, vond het ook zalig deze marathon, na jaar gestopt geweest te zijn met bike waarbij ik meer dan 1 pakje per dag rookte, sinds een maand weer gestopt met roken en herbegonne met trainen, daarmee slechts voor de 90 km gekozen, ging relatief vlot, ware het niet dat er na 35 km (eerste afdaling met bordje opgepast voetgangers) een boom in de weg van mijn neus stond, met als resultaat gekneusde neus. Heb toch nog uitgereden zij het half groggy, niet meer door neus kunnen ademen en pijn in neus maar ja, had betaald voor de 90 en wat doet een mens dan? Jup voortbike, was wel blij dat ik aan de aankomst was.

Neus doet nog steeds pijn, maar kan er toch al door ademen
Robin
Da zal u leren van uwen neus in andermans bomen te steken :lol: :^o

Chapeau voor de prestatie na zo een korte voorbereiding .
herder ardi
Mountainbiker

Post by herder ardi »

Timmeh wrote:@ardiXIV hoe was kamping viaduc? ik zat 2km verder op kamping c&p waar het wel goed was. het zag er naar uit dat viaduc vol stond met caravans en mobilhomes
Wel, we zijn iets later vertrokken uit Gent dan voorzien en kwamen rond middernacht aan in Houffalize. Eigenlijk waren we op zoek naar camping C&P. Van de autostrade komende, passeer je eerst "Le Viaduc" dus waagden we daar ons kans. De eigenaar was er niet meer maar iemand die er, naar eigen zeggen, al jaren komt vertrouwde ons toe dat, als we een plaats vonden, we ons mochten installeren. 's morgens gewoon aanmelden en alles was ok.
De camping zelf was ideaal. Ruim plaats en alles wat we nodig hadden.
We betaalden 60,60 voor 3 personen met caravan voor de periode vrijdagnacht - maandagmorgen (we vertrokken weliswaar zondagavond) en hadden voor die prijs tevens elk 2 deugddoende douchebeurten.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

ardiXIV wrote:
Timmeh wrote:@ardiXIV hoe was kamping viaduc? ik zat 2km verder op kamping c&p waar het wel goed was. het zag er naar uit dat viaduc vol stond met caravans en mobilhomes
Wel, we zijn iets later vertrokken uit Gent dan voorzien en kwamen rond middernacht aan in Houffalize. Eigenlijk waren we op zoek naar camping C&P. Van de autostrade komende, passeer je eerst "Le Viaduc" dus waagden we daar ons kans. De eigenaar was er niet meer maar iemand die er, naar eigen zeggen, al jaren komt vertrouwde ons toe dat, als we een plaats vonden, we ons mochten installeren. 's morgens gewoon aanmelden en alles was ok.
De camping zelf was ideaal. Ruim plaats en alles wat we nodig hadden.
We betaalden 60,60 voor 3 personen met caravan voor de periode vrijdagnacht - maandagmorgen (we vertrokken weliswaar zondagavond) en hadden voor die prijs tevens elk 2 deugddoende douchebeurten.
Dat komt denk ik wel duurder uit dan c&p geloof ik wij hadden een grote tent ramork elec, partytent wij zijn er gebleven van woendsdagavond tot maandagmiddag en we hebben voo r4 personen 122€ betaald. En de douches waren graties.
rinus
Mountainbiker

Post by rinus »

zijn er ook fotos van de 40 km gemaakt want volgens mij
zijn ze alleen van de chrono gemaakt
putje
Mountainbiker

Foto's Houffa marathon

Post by putje »

Wat foto's die ik gemaakt heb tijdens de Houffa marathon(90km).
Kunnen bekeken worden op onze site of op de officiele site van De marathon
(de foto's van het modderfest van vorig jaar staan er ook nog op.)
Post Reply