Veel fietsen zou wel eens slechte invloed hebben op het seksleven van mannen. Uit een wetenschappelijk onderzoek dat in The Independant verscheen, is gebleken dat mannen die veel fietsen, vaker last hebben van erectiestoornissen.
De wetenschappers deden onder anderen onderzoek bij Amerikaanse politiemannen die op de fiets patrouilleren. Ze ontdekten dat die minder vaak een erectie krijgen en dat die ook nog eens van kortere duur is dan bij mannen die zelden of nooit op de fiets stappen.
Volgens de onderzoekers komt dat omdat het zadel, dat bij herenfietsen meestal smal en langwerpig is, de bloedtoevoer naar de edele delen tegenhoudt. Zij publiceren hun bevindingen volgende maand in het Amerikaanse vakblad Journal of Sexual Medicine
Mijn bedenking hieromtrent :die politiemannen schuren hun kl…
Veel fietsen slecht voor het sexleven van een man?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- tafelpoot
- Mountainbiker
is hier al gepost geweest... en toen is er ook bijgezegt dat mountainbikers er minder last van hebben dan mannen die op de baan rijden
en wel om de simpele reden dat mountainbikers vaker rechtstaan op hun trappers (en als ze dat niet doen... tja das ook slecht voor het sexleven eh)
maakt dit een mountainbiker nu meer man dan andere fietsers?

en wel om de simpele reden dat mountainbikers vaker rechtstaan op hun trappers (en als ze dat niet doen... tja das ook slecht voor het sexleven eh)
maakt dit een mountainbiker nu meer man dan andere fietsers?
- mtb-fltn
- Mountainbiker
Vandaag op het nieuws van Q-music gehoord: mensen die regelmatig lopen of fietsen leven veel langer dan andere mensen! Voor mannen zou dit 4 jaar zijn en voor vrouwen 3jaar door een kleinere kans op hart-en vaatziektes. Eigenlijk is dit allang geen nieuws meer, maar toch altijd leuk om te horen dat ik 4 jaar langer ga leven dan 76 jaar.
- casper
- Mountainbiker
Re: Veel fietsen slecht voor het sexleven van een man?
Tiens tiens, mijn vrouw zegt nochthans juist het omgekeerde : hoe meer ik op m'n bike zit, hoe meer en langer ik wil vrijenSerge R wrote:Veel fietsen zou wel eens slechte invloed hebben op het seksleven van mannen. Uit een wetenschappelijk onderzoek dat in The Independant verscheen, is gebleken dat mannen die veel fietsen, vaker last hebben van erectiestoornissen.
Ze ontdekten dat die minder vaak een erectie krijgen en dat die ook nog eens van kortere duur is dan bij mannen die zelden of nooit op de fiets stappen.
…
Groeten,
Casper
HEb ook zoiets gelezen in Mens Health een paar maanden geleden, alleen zeiden ze daar dat het niet zozeer erectiestoornissen tot gevolg heeft, maar eerder een verlaagd libido. Zeker als je het gaat vgl met mensen die explosievere sporten doen. Zij zouden juist scherper staan. Zover ik het goed begrepen heb heeft het iets met hormonen ed te maken.