Jabbeke 'Bossenroute' - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Chiemel
Mountainbiker
Location: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike

Post by Chiemel »

Zaterdagvoormiddag deze route gereden omdat deze vlakbij mijn deur passeert en aangezien ik pas naar de streek verhuisd ben, een ideale gelegenheid om wat streekverkenning te doen.
Eerst en vooral kan ik toch stellen dat het een vrij mooie route is voor de Brugse streek (zeker aangezien de beperkte mogelijkheden die er slechts resten door de grote verkavelingsgolf die de streek teistert...). Er zitten hier en daar wel lange stukken asfalt tussen, maar langs de andere kant zijn er dan ook mooie (bos-)passages, maar allen van zeer lage moeilijkheidsgraad. Het zal in elk geval toch een vast trainingsparcourtje voor mij worden om aan hoge snelheid af te jakkeren.

Als ik naar de minpunten kijk, dan kom ik helaas ook uit bij de bepijling, niet in die mate dat ik verloren reed, maar eerder dat je soms moet zoeken naar pijltjes die lijken te zijn verstopt (ik denk zo aan de kouter in Snellegem en juist na de "heuvel"-passage in Jabbeke aan de Sporthal) en anderszijds dat men bijzonder weinig info geeft over of je nog wel steeds op de goed baan bent of niet, gelukkig had ik een kaartje bij.
Voorts waren er blijkbaar ook een paar overijverigen aan het werk geweest in de bossen van Tudor en Beisbroek, want het stuk langs het ruiterpad lag bezaaid met takken en boomstronken die dwars over het fietspad lagen waardoor je genoodzaakt was om de nodige techniek aan te wenden of uit te wijken in het mulle paardenpad zelf. De reden hiervan was mij onbekend, maar ik vermoed dat er sabotage in t spel zit...

Voila een uitgebreid commentaar op een nieuwe route.
Terre
Mountainbiker

Post by Terre »

Chiemel wrote:Voorts waren er blijkbaar ook een paar overijverigen aan het werk geweest in de bossen van Tudor en Beisbroek, want het stuk langs het ruiterpad lag bezaaid met takken en boomstronken die dwars over het fietspad lagen waardoor je genoodzaakt was om de nodige techniek aan te wenden of uit te wijken in het mulle paardenpad zelf. De reden hiervan was mij onbekend, maar ik vermoed dat er sabotage in t spel zit...
Idd, heb er ook op gelet. Ik vind dat triestig...
Maar je moet het van de positieve kant bekijken, het was een ideale gelegenheid om de bunny-hops te oefenen :D
BING
Mountainbiker

Zedelgem - Jabbeke

Post by BING »

Iemand al deze "nieuwe" blosoroute gereden?
Rockfire
Mountainbiker

Post by Rockfire »

Yep, gisteren nog. Normaal zouden wij een TT rijden, maar door een zware dag op zaterdag, hadden we beslist om deze route te rijden, in de namiddag.
Vlakke route, hoe kan het ook anders in de streek, iets meer dan 75% verhard schat ik, maar toch aangenaam, door de vele paadjes in de bossen. De eerste stroken waren nog wat druk doordat de toertocht van Zedelgem, ook stukken uit deze route had opgenomen. Soms zanderig, bijna geen modder gezien, maar ik vermoed dat sommige stroken, bij regenweer, er wel eens slecht kunnen bijliggen

Wij reden, de groene route met de blauwe als uitbreiding en hadden ongeveer 50 km op de teller. De bepijling is ok, je moet soms wel goed oppassen. Er ontbreken 2 pijltjes, maar na wat zoekwerk hebben we de route gevonden (In zerkegem, wanneer je op de snellegemweg/straat bent, moet je naar rechts in de zilverstraat en als je aan het vijverskasteel links bent gereden, moet je helemaal op het eind opnieuw naar links, ook hier ontbreekt een pijl).

Conclusie, mij zie ze er nog wel eens terug, als ik zin heb in een leuke niet al te zware rit
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

De route zelve heb ik nog niet gevolgd, maar ik woon vlakbij het Beisbroek bos, dus rij ik daar regelmatig. Het is algemeen geweten dat vele ruiters moeite hebben met al die MTB'ers die in "hun" pad rijden. Daar heeft het succes van mountainbiken veel mee te maken.

Als je de streek een beetje kent, kan je best wat veldwegels en bossen in rijden. Ik heb een ritje van 40 Km die wekelijks een paar keer rij, en daar zitten veel stroken in van die route. Ik ga de route zelf ook eens proberen.
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

wij hebben die route 2 weken geleden gedaan en hebben GEEN ENKEL PIJLKE GEMIST!!

blijkbaar hebben ze de bewegwijzering dus eens herzien; zeker perfect doenbaar (als je er natuurlijk van uit gaat dat niks gelijk is aan rechtdoor)

mooiste parcours van West-Vlaanderen die ik ken (Beernem en Torhout zijn ook wel goed)
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hey iedereen,

ik heb op 31 december deze rit nog eens gereden en het was terug heel leuk. Moet wel zeggen dat er een plaatje is verwijderd. Als je uit het Tillgembos bent en je bevind zich in de Eninkstraat moet je op het einde naar links. Dat is op het kaartje daar waar je Kasteel Emmaus ziet staan. Ik spreek over de 42 km. Morgen maandagmiddag ga ik hem terug rijden en misschien kom ik iemand tegen van het forum. Ik wou dit gewoon even melden voor de personen die hem willen rijden. Ik ga het ook melden op Mtb Routes.

Nog een gelukkig nieuwjaar, yveske
t037112
Mountainbiker

Pijltje verdwenen 'Bossenroute' Jabbeken

Post by t037112 »

Hallo,
gisteren de Bossenroute gereden (jabbeke) en in Tilleghem bos op
het einde van de T-splitsing is het blauwe pijltje verdwenen. Hier moet
je naar rechts, het bos weer uit. Op de volgende splitsing kom je dan
weer een volgend bordje tegen.
Dit wilde ik U gewoon laten weten.
m.v.g.
Bart
javascript:emoticon('8)')
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

allez, morgen heb ik enkele uren vrij (van 9 tot 13u) en aangezien ik redelijk ver van mijn werk woon is dit de gelegenheid om deze route eens te rijden. Ik ga starten van het klein strand in jabbeke... we zullen zien wat het geeft!
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Rockrider laat eens iets weten hoe de tocht is geweest vooral wat betreft de bepijling. Normaal gezien rijd ik de tocht op 18/9.
Thanks
Post Reply