Veel fietsen slecht voor het sexleven van een man?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Veel fietsen slecht voor het sexleven van een man?

Post by Serge R »

Veel fietsen zou wel eens slechte invloed hebben op het seksleven van mannen. Uit een wetenschappelijk onderzoek dat in The Independant verscheen, is gebleken dat mannen die veel fietsen, vaker last hebben van erectiestoornissen.

De wetenschappers deden onder anderen onderzoek bij Amerikaanse politiemannen die op de fiets patrouilleren. Ze ontdekten dat die minder vaak een erectie krijgen en dat die ook nog eens van kortere duur is dan bij mannen die zelden of nooit op de fiets stappen.

Volgens de onderzoekers komt dat omdat het zadel, dat bij herenfietsen meestal smal en langwerpig is, de bloedtoevoer naar de edele delen tegenhoudt. Zij publiceren hun bevindingen volgende maand in het Amerikaanse vakblad Journal of Sexual Medicine

Mijn bedenking hieromtrent :die politiemannen schuren hun kl…
Pathos
Mountainbiker

Post by Pathos »

Heb hier geen last van !
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

't Zal wel zijn zoals het met alles is: Overdaad schaadt... :roll: :wink:
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Ergens is dit wel logisch:
De tijd dat ik op mijn fiets zit, zit ik niet op mijn .... :wink:
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Cruzer wrote:Ergens is dit wel logisch:
De tijd dat ik op mijn fiets zit, zit ik niet op mijn .... :wink:
Euh... Handen? :roll:
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

is hier al gepost geweest... en toen is er ook bijgezegt dat mountainbikers er minder last van hebben dan mannen die op de baan rijden
en wel om de simpele reden dat mountainbikers vaker rechtstaan op hun trappers (en als ze dat niet doen... tja das ook slecht voor het sexleven eh)

maakt dit een mountainbiker nu meer man dan andere fietsers? :bounce: :drunk:
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Het is eigenlijk simpel: hoe meer je fietst, hoe minder tijd om te vrijen. Uiteraard is veel fietsen dan slecht voor je sexleven... :roll:
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Vandaag op het nieuws van Q-music gehoord: mensen die regelmatig lopen of fietsen leven veel langer dan andere mensen! Voor mannen zou dit 4 jaar zijn en voor vrouwen 3jaar door een kleinere kans op hart-en vaatziektes. Eigenlijk is dit allang geen nieuws meer, maar toch altijd leuk om te horen dat ik 4 jaar langer ga leven dan 76 jaar.
casper
Mountainbiker

Re: Veel fietsen slecht voor het sexleven van een man?

Post by casper »

Serge R wrote:Veel fietsen zou wel eens slechte invloed hebben op het seksleven van mannen. Uit een wetenschappelijk onderzoek dat in The Independant verscheen, is gebleken dat mannen die veel fietsen, vaker last hebben van erectiestoornissen.

Ze ontdekten dat die minder vaak een erectie krijgen en dat die ook nog eens van kortere duur is dan bij mannen die zelden of nooit op de fiets stappen.
Tiens tiens, mijn vrouw zegt nochthans juist het omgekeerde : hoe meer ik op m'n bike zit, hoe meer en langer ik wil vrijen :wink: #-o

Groeten,
Casper :lol:
flip
Mountainbiker

Post by flip »

HEb ook zoiets gelezen in Mens Health een paar maanden geleden, alleen zeiden ze daar dat het niet zozeer erectiestoornissen tot gevolg heeft, maar eerder een verlaagd libido. Zeker als je het gaat vgl met mensen die explosievere sporten doen. Zij zouden juist scherper staan. Zover ik het goed begrepen heb heeft het iets met hormonen ed te maken.
Post Reply