28/08/05 Houffamarathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Luc wrote:
roy wrote: Doorgereden een eind verder in volle afdaling niet ver van de eerste bevoorading na de afdaling een plas trekt die sukkelaar voor mij we niet voledig zijn remmen dicht ik er met volle snelheid op en natuurlijk mijn knie redelijk bezeert. Die kerel vraagt nog nooit of alles goed is met me en rijd gewoon door. ..... Doorgereden in de aldaling daarna zijn deze voor mij ook zo snugger op hun remmen dicht te knijpen ik nog een beetje kunnen bijremmen maar met mijn buik vol op die sukkelaar zijn achterwiel gevlogen en mijn hand moet ook iets geraakt hebben want het deed zo'n pijn dart ik met moiete mijn stuur kon vasthouden.
dan daar benden gekomen wie zien we langs de kant staan die sukkelaar waar ik opgevlogen ben met zijn achterwiel in een 8 ik was dolgelukken dat hij niet meer verder kon......... ook vol van de sukkelaar die daar stonden te kijken of te voet naar beneden gingen.........60 k/m met een tijd van 4 h 49 min. met een real van 4 h 44min.(wat is het verschil). Met een 398 plaats in mijn catehorie.en in totaal een 521........
Volgend jaar kom ik terug maar dan zal ik maken dat ik in de start voor ben op die brokkerijders. #-o
Sorry jongen maar dit getuigt toch wel van heel weinig respect voor de andere bikers hoor. Wanneer je in de achterhoede van een Marathon of chrono zit moet je er maar rekening mee houden dat er minder technisch begaafd en condtioneel sterke rijders aanwezig zijn. Die jongens die je hebt aangereden hebben meer reden om zich aan jou te ergeren dan andersom en hebben toch zeker evenveel recht om hun hobby daar te komen beoefenen. Bikers met deze mentaliteit maken de sfeer op zulke evenementen dus echt wel minder aangenaam hé. En dan nog ..
µ

Ik hou afstand van minimum 10 meter bij een afdaling.
Ik was al vollop aan het remmen om hen niet voorbij te steken want dat doe ik niet in afdalingen omdat ik dit veel te gevaarlijk vind maar dat ze hun remmen vlak na een lichte bocht dichtknijpen voor een plas dat kan er bij mij niet in. Als ik bergaf ga en ik mis mijn bocht of ik raak in een heul maak ik dat ik zo vlug mogelijk aan de kant ben want dit kan levensgevaarlijk zijn. Die tweede valpatij kon die kerel er zelf niet veel aan doen want hij stond als derde in een rij en hij had ook juist kunen remmen. Maar de eerste twee kunnen juist stoppen maar voor de 4 de in de rij is het telaat.
leedvermaak hebben wanneer een ander pech heeft [-X Ik denk dat ze bij jou een dosis verdraagzaamheid zijn vergeten.
Ik was gewoon razend op die kerles ik vlieg daar op hun achterwiel en ze kijken nog nooit achter hun, mijn maat kwam al naar me gelopen om te zeggen gaat et want ik lag daar en zij rijden gewoon door alsof er niets gebeurt is. Ik had gewoon elke keer pech gehad als het mijn maat was die voor mij reed was het hem tweemaal maar nu was het ik. Na de eerste keer bleef ik nog redelijk rustig maar na twee keer kun je wel begrijpen dat ik toch wel ferm geiriteerd was.
En ik was zeker niet onvoorzichtig in de afdalingen want er waren veel anderen die ons gewoon voorbijstormden zonder zelfs te roepen.
Leedvermaak bij pech van anderen heb ik nog nooit gehad maar dit was de eerste keer en ik hoop dat het de laatste keer blijft.

die kerel was voordien een eind voor me ook gevallen en ik heb hem zelfs nog geholpen met het terug rechtstaan, en ik val dan op hem en hij rijd gewoon door, dit noem ik pas een slechte mentaliteit.

En ik moet eerlijk toegeven voor een valpartij van een ander heb ik nog gelachen. Ik stop altijd al er iemand valt om te helpen maar daar waren ze blijkbaar nog te lui om te zeggen gaat het.

Als jonge gast is mijn budged om te mtb'en beperkt dus rijd ik nog met gewone vbrakes en daarom staan die voor mij veel rapper stil dan ik.

Zoals je aan mijn uitslag kan zien reed ik niet voor een goede tijd.

Ik hoop dat ik volgend jaar mee doe dat ik toch wel gespaart blijf van dit leed.
Mesch heb ik tegen dan al schijfremen dat ik vlugger kan stoppen.

Ik kan wel bergrijpen dat niet iedereen conditionnel even sterk is en dat niet iedereen even rap rijd want iedereen moet beter worden. Maar ja die kerels kunne er iegenlijk ook niet veel aan doen. Ik heb nou pech gehad Mijn maten zeiden ook dat ik de pechvogel was want we waren met vier en ik zat toevallig deze twee keer op kop.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Het enige wat je van mij zal horen in zulk geval, is hoe ik je kan contacteren om de schade te laten vergoeden
Als ik volledig in fout was zou ik dat ook doen.
maar ik weet niet hoe ik die schade zou moeten betalen want de dag voordien ben ik platgevallen in een afdaling en was mijn velg voledig gedeukt.

Het probleem was gewoon de eerste kunne stoppen maar deze erna moeten uitwijken of ook proberen te stoppen uitwijken was het telaat voor dan lag ik waarschijnlijk daar ergens beneden tegen een boom. Dus ben ik op dat wiel gevlogen.

Ik ben gewoon blij dat er geen erge lichamelijke schade is aan beide personen.
kriscross
Mountainbiker

Post by kriscross »

seg roy ,
Gij hebt toch geen autorijbewijs hoop ik want die nieuwe wagens van tegenwoordig hebben toch wel heel goede remmen hoor
En ne jonge gast met een beperkt budget ......
modderkruiper
Mountainbiker

Post by modderkruiper »

mezscal wrote:seg roy ,
Gij hebt toch geen autorijbewijs hoop ik want die nieuwe wagens van tegenwoordig hebben toch wel heel goede remmen hoor
En ne jonge gast met een beperkt budget ......
lol, maar waar
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

The S-man wrote:Ik praat die vervuiling ook niet goed eh... Maar om hier te roepen van "schande o schande" op mijn vorige reactie, dat vind ik wel een beetje ver gaan. Mijn punt is dat, als je zo'n evenement organiseert je niet mag verwachten dat er geen velletje papier of gelijk wat van afval achterblijft. Ik vind uw stellingname wel goed, maar ik vrees dat het wel een utopie is. En zoals het nu is, dat is gewoon de realiteit. En daar verander je niets mee door de 'vervuilers' te verwijten en dergelijke...
Is het niet beter dat er vanuit de organisaties, de bonden, en hogere instanties preventieve en ook implementatieve dingen worden ondernomen? En zelfs dan heb je nog geen volledige zekerheid dat de bossen en gelijk wat voor 100% proper blijven.
wij verwijten de vervuilers niks hoor op de hagelandse chrono, we schrappen ze gewoon uit de uitslag. als we ze kunnen identificeren uiteraard.

en ja, we ruimen zoveel mogelijk op, maar iemand die zijn eigen vuiligheid zomaar wegsmijt in de bos is het niet waardig om mountainbiker te zijn. bweekes. tis eigenlijk toch de omgekeerde wereld : die gasten ruimen dat wel op, dus hoppa hoppa hoppa alles de bos in.

en pas op, ik wilde niet al te persoonlijk zijn hoor, maar ik wilde wel zware tegenwind geven tegen de nonchalante uitspraak : "tis niet altijd gemakkelijk om met je vuil ergens te blijven". volgens mij is dat dus wel gemakkelijk. is gewoon een kwestie van ingesteldheid.

we zijn op de hagelandse trouwens van plan om speciale vangnetten te plaatsen om het vuil in te deponeren. zo van die "blikvangers". is nog niet 100% zeker dat ze er komen (ge kent dat, ideeen en realisaties das niet altijd hetzelfde), maar de aanzet ertoe is er toch.
jo
Mountainbiker

Post by jo »

OOk geweest , was daar al van de zaterdag op een kamping .
Haha da was een zwaare rit ( 120km) goe afgezien .
Ben nie echt content met de vorm , door pech heb ik al 3 weken niet goed meer kunnen trainen . Test met de nieuwe vlo was goed .
eigelijk al gans het jaar nie super gereden .

@ aja Iegienie , had toch wel olie nodig zele , manman ketting stond kurkdroog .
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

A d r i wrote: sensibilisering leidt meestal tot niets , maar het is natuurlijk wel goed dat er aan de start borden hangen met de mtb-code..
Ik ben ervan overtuigd dat sensibiliseren wel effect heeft maar je kan natuurlijk geen mentaliteitswijziging forceren op heel korte termijn. Het is iets dat het moet hebben van de continuïteit en vooral ook dat moet gedragen worden door "de gemeenschap". Ik bedoel als iedereen reageert tov vervuilers zullen die hun gedrag wel aanpassen. Kijk maar naar rokers : nu vragen ze al of ze aub mogen roken. 3 jaar geleden werd je scheef bekeken als je vroeg om niet te roken.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

jo wrote:
@ aja Iegienie , had toch wel olie nodig zele , manman ketting stond kurkdroog .
hihihi, ik had dus enkel een potteke olie mee. er zat niks in dat potteke verdorie...

dan maar aan een mederijder gevraagd, eerst int nederlands (90% van de deelnemers waren vlaams of neerlandstalig), dant int frans, die gast deed nog altijd teken van dat em het niet bekrijp.

dan geprobeerd int duits. moest effe denken... kette en dan kettenuhle of zoiets gemurmeld. die gast grijpt in zijnen achterzak, en haalt daar warempel een echte spuitbus met kettingolie uit. (geen supergrote, maar toch geen kleintje). howdie : we stoppen, hij houdt mijnen vlo vast, ik spuit, en dan ook zijnen vlo gesmeerd, en wij alle twee gelukkig weer weg. dat is het fijne van marathonbiken he : allemaal maten onder elkaar... khad wel beter ook zijn discen gesmeerd, want kon hem toch niet bijhouden. looool
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Ja het was wel wat hé met die kettingen - muziek alom.
Ook bij mij. Ik zit op dit forum al een hele tijd te blazen dat mijn ketting nooit kraakt maar zondag had ik toch ook mijn eigen orkest mee.

Ik heb nog plaats in mijn rugzak dus volgende keer pak ik een mini-druppelfleske met olie mee.
Thompe
Mountainbiker

Post by Thompe »

Met wat schrik ook deel genomen aan de 60km (4h40min). Eerste wedstrijd en eveneens na 1 jaar terug off-road in de Ardennen.

Wat achteraan gestart om de grootste massa niet te hinderen want de meeste schrik had ik voor bikers die mij gingen van de weg rijden om toch maar die supertijd te kunnen neerzetten. :P MAAR NIETS WAS MINDER WAAR!!! :P want dit was geen enkele keer het geval. Er waren er wel verschillende die in een afdaling voorbijstaken maar die riepen langs welke kant ze zouden voorbijsteken, wanneer ik de gelegenheid had om dan plaats te maken, dan kreeg ik nog 8) een dank u wel 8) bij het voorbijsteken.
Dit tegenstaande sommige gewone toertochten waar er telkens van die omhoog gevallen bikers tussenzitten die denken dat ze goed zijn en op de meest onmogelijke plaatsen (singel-tracks vb) voorbijsteken of toch proberen.

Dus dit was al een hele goeie meevaller waardoor mijn zelfzekerheid en durf ook wat verhoogd werden.
Enkel twee klachten:
1) Vuil op de routte, zoals zovelen zich hieraan ergerden
2) De laatste km's liepen gedeeltelijk over het parcours van de wereldbeker XC. Er werd onder andere een beklimming gedaan waar ik dertijds menig profs heb zien afzien. Nu ik eens de gelegenheid had om daar mezelf eens te testen (na een paar km in de benen te hebben) hoe ver ik zou geraken zag ik voor mij een man (+- 40jaar) te voet de beklimming doen. Ik riep hem (vriendelijk) om plaats te maken, de man keek om riep "ja ja" en vervolgde zijn beklimming hierdoor kon ik dus niet voorbij en heb ik het klimmen moeten staken.
Ik interpelleerde de man hierover waarop den "Hollander" doodleuk te kennen gaf dat waanneer ik voorbij wou ik maar via het slecht berijdbare gedeelte van de weg moest rijden.
Voor hem ging het geen energie meer of min gekost hebben om wat plaats te maken. Ik stond op :evil: koken en springen :evil: maar heb dan uiteindelijk maar blijk van het meeste verstand getoond en braaf verder gereden.

Het zijn dan zulke types die dan spreken over "de jeugd van tegenwoordig"

Overall dus zeer tevreden en nu al twee dagen nagenieten van stijve benen en kuiten (door zo hard ik kon op de pedaaltjes te stampen). Stijve schouders en nek (door mijn stuur zodanig hard vast te houden tijdens de afdalingen)
Post Reply