Gardameer 15/8 tot 29/8

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

Geut wrote:Kent er iemand daar mss enkele uitgestippelde tochten ?

Zo zonder gids, mijn lief gaat ook mee biken maar dan op een laag pitje.

Tis mss overdreven om direct met een hoopje prestatiegerichte duitsers op pad te gaan, dan worden we alleen maar vies bekeken denk ik.

Wij zitten daar (Torbole => camping bellavista) van 23/07 tot 29/07 voor een weekje surf en bike plezier, als er nog belgen (of nederlanders) zijn kunnen we er altijd eentje gaan drinken daar bij Mecki 8) .

Greetz
Dieter
Dan heb je nog net samen met ons op de camping gestaan :roll: Uitgestippelde tochten zijn er eigenlijk niet dus een compasskaart (ginds overal te koop) kopen en zelf de tochten die daarop staan uitzoeken tot een goede tocht. Hebben er dit jaar een paar heel fijne gereden!
tip voor technische jongens: torbole naar arco daar de route zoeken die langs de montevelo af naar arco terug loopt. Dan boven op de berg staat er een bordje met in het rood op arco MTB en een veloke, staat recht de bos in zonder echt pad. Iets verder wordt dat wel een pad en komt het uit op een stuk groot stuk blanke rots waar dan de route over loopt. Sticky banden en dikke schijven aan te raden maar wel zeer vet!

Tip voor met de vriendin: in malchesine de lift naar de baldo nemen en dan afdalen, gaat heel vlot. Dit heb ik dit jaar ook met mijn niet-veel-bikende vriendin gedaan en die vond het heel fijn.

Image
ook al zijn niet alle afdalingen beginner vriendelijk (ikke op de foto)

Volgend jaar zelfde plaats zelfde tijd!

greetz
bettes
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

bettes wrote: Tip voor met de vriendin: in malchesine de lift naar de baldo nemen en dan afdalen, gaat heel vlot. Dit heb ik dit jaar ook met mijn niet-veel-bikende vriendin gedaan en die vond het heel fijn.

greetz
bettes
Dan doe je best niet de sentiero 601. Die heb ik dit jaar gedaan, en dan kan je alleen met een echte downhill machine. Zeer extreem. Ik ga er de komende twee à drie weken nog mank door lopen. Verder wel zeer schone tochtjes gedaan. Ook kunnen afspreken met Jerommeken, heel tof samen gereden.

grtz,

Marc
teddy kgb
Mountainbiker

Post by teddy kgb »

ik ben ook net terug...sorry marc, was je gsm-nummer vergeten...in alle geval mij super geamuseerd...zat samen met mijn kersverse vrouw op camping zoo in arco...monte velo, monte altissimo (eerst lift nemen in malcezinne en dan 300hm klimmen), tremalzo, monte stivo (maar niet tot boven) gedaan, echt zalig! wel jammer dat de routes niet bewegwijzerd waren...
wat me wel opviel was, dat t daar stikte van dure bikes en supersportieve, getrainde mannen en vrouwen, niet echt puur toerist-bikers...
aanrader!!! en nog ns bedankt voor de info, marc!!!

ps. heb dat duits bike-magazine gekocht onderweg (route via kempten was perfect!)...staan 10 leukste routes in dolomieten in, niet gardasee...
als je n copietje wil, stuur dan je gegevens maar door!
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

teddy kgb wrote:ik ben ook net terug...sorry marc, was je gsm-nummer vergeten...in alle geval mij super geamuseerd...zat samen met mijn kersverse vrouw op camping zoo in arco...monte velo, monte altissimo (eerst lift nemen in malcezinne en dan 300hm klimmen), tremalzo, monte stivo (maar niet tot boven) gedaan, echt zalig! wel jammer dat de routes niet bewegwijzerd waren...
wat me wel opviel was, dat t daar stikte van dure bikes en supersportieve, getrainde mannen en vrouwen, niet echt puur toerist-bikers...
aanrader!!! en nog ns bedankt voor de info, marc!!!

ps. heb dat duits bike-magazine gekocht onderweg (route via kempten was perfect!)...staan 10 leukste routes in dolomieten in, niet gardasee...
als je n copietje wil, stuur dan je gegevens maar door!
Was ook jou nummer vergeten. En hebt verkeerde magazine gekocht voor Garda routes. Was niet Bike (met groen logo) maar Mountainbike (met oranje logo) waar de routes in stonden.

grtz,

Marc
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

mcoen wrote:
bettes wrote: Tip voor met de vriendin: in malchesine de lift naar de baldo nemen en dan afdalen, gaat heel vlot. Dit heb ik dit jaar ook met mijn niet-veel-bikende vriendin gedaan en die vond het heel fijn.

greetz
bettes
Dan doe je best niet de sentiero 601. Die heb ik dit jaar gedaan, en dan kan je alleen met een echte downhill machine. Zeer extreem. Ik ga er de komende twee à drie weken nog mank door lopen. Verder wel zeer schone tochtjes gedaan. Ook kunnen afspreken met Jerommeken, heel tof samen gereden.

grtz,

Marc
Wat was er eigenlijk gebeurd op die sentiero 601 ? Al aan de beterhand ?

ivm die 10 beste tochten in MountainBIKE : best toch een kaart meenemen want die beschrijvingen zijn wel echt heel summier.
Zo een hitparade is anders wel nuttig omdat je anders verdrinkt in het aanbod.

Ik ga volgend jaar een weekje naar het bikefestival als ik companie heb en het thuis verkocht krijg. Bedoeling is om de marathon mee te doen en zoveel mogelijk ritten van de bovenstaande top 10. De marathon zal dus heel rustig gereden worden om de andere dagen nog te kunnen rijden.
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

[quote="jerommeken

[/quote]

Ben daar naar boven gegaan met 7 andere gasten die zware downhill machines hadden. Was de enige met een wat normale fiets. 2 van hen waren semi-professionele Duitse downhillers. Fietskes waren à la Specialized Big Hit en Demo 8.

Diene Senitiero 601 was eigenlijk niet te rijden met mijnen fiets. steil naar beneden, veel grote rotsblokken, losse stenen. Ben over een van de rotsblokken over kop gegaan en ben met mijn enkel op een rots terecht gekomen. Docter vermoed niet dat het gebroken is (geraakt net boven de enkel) maar moet het toch rustig aan doen. Heb er nog altijd redelijk last van. Als het zo blijft toch nog platen laten nemen denk ik. zou wel eens een barstje kunnen zijn
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

[quote="jerommeken

[/quote]
mcoen wrote: Ben daar naar boven gegaan met 7 andere gasten die zware downhill machines hadden. Was de enige met een wat normale fiets. 2 van hen waren semi-professionele Duitse downhillers. Fietskes waren à la Specialized Big Hit en Demo 8.

Diene Senitiero 601 was eigenlijk niet te rijden met mijnen fiets. steil naar beneden, veel grote rotsblokken, losse stenen. Ben over een van de rotsblokken over kop gegaan en ben met mijn enkel op een rots terecht gekomen. Docter vermoed niet dat het gebroken is (geraakt net boven de enkel) maar moet het toch rustig aan doen. Heb er nog altijd redelijk last van. Als het zo blijft toch nog platen laten nemen denk ik. zou wel eens een barstje kunnen zijn
Bij mij hebben ze een botscan moeten doen om een breuk in een middenhandsbeentje vast te kunnen stellen. Ze zagen meteen ook een barst in de buurt van mijn elleboog.
Eigenlijk was ik daar content mee want ik dacht al dat ik te kleinzerig was.

BTW : nen botscan kan je beter vermijden, ze spuiten radio-actief materiaal in omdat ze dan de kalktoevoer die naar de breuk gaat kunnen zien. En dat radio-actief dinges kan niet echt gezond zijn. Denk ik.
Post Reply