28/08/05 Houffamarathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

jerommeken wrote:Opmerkelijk detail : fiets had geen vering vooraan noch achteraan.
...zoals ik eerder zei, zet een chip op hun fiets en ze krijgen de manieren van een baanjanet...
keybiker1
Mountainbiker

Post by keybiker1 »

Biestie1 wrote:
Voila nu zijn we er : zolang ze die wegjeanetten al hunne bazaar in den decor laten smijten, dan zult ge het er ook bij de mountainbikers niet uitkrijgen.
Het woord 'voorbeeldfunctie' kennen ze bij de UCI en wielerbonden nog nie.
typfoutje?????????? [-X [-X
Herder Frederik
Mountainbiker

Post by Herder Frederik »

Ons verslag van de 90 km staat op http://www.herders.be/verslag20050828.html
TARGA
Mountainbiker

Post by TARGA »

@ keybiker 1 : neeje een eufemisme ! :lol:
En voor de herders onder ons; wel die mannen zagen zondag het licht en hebben zeer waarschijnlijk het licht ook zien uitgaan. Als ge juist maar gewoon zijt van in de Vlaanders te rijden en dan naar Houffa, 'k denk dat die mannen dikwijls in de afdalingen de dood voor ogen gezien hebben. Verbeter me als het niet waar is herder. Toch nen dikke chapeau voor die mannen. =D>
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

roy wrote: Doorgereden een eind verder in volle afdaling niet ver van de eerste bevoorading na de afdaling een plas trekt die sukkelaar voor mij we niet voledig zijn remmen dicht ik er met volle snelheid op en natuurlijk mijn knie redelijk bezeert. Die kerel vraagt nog nooit of alles goed is met me en rijd gewoon door. ..... Doorgereden in de aldaling daarna zijn deze voor mij ook zo snugger op hun remmen dicht te knijpen ik nog een beetje kunnen bijremmen maar met mijn buik vol op die sukkelaar zijn achterwiel gevlogen en mijn hand moet ook iets geraakt hebben want het deed zo'n pijn dart ik met moiete mijn stuur kon vasthouden.
dan daar benden gekomen wie zien we langs de kant staan die sukkelaar waar ik opgevlogen ben met zijn achterwiel in een 8 ik was dolgelukken dat hij niet meer verder kon......... ook vol van de sukkelaar die daar stonden te kijken of te voet naar beneden gingen.........60 k/m met een tijd van 4 h 49 min. met een real van 4 h 44min.(wat is het verschil). Met een 398 plaats in mijn catehorie.en in totaal een 521........
Volgend jaar kom ik terug maar dan zal ik maken dat ik in de start voor ben op die brokkerijders. #-o
Sorry jongen maar dit getuigt toch wel van heel weinig respect voor de andere bikers hoor. Wanneer je in de achterhoede van een Marathon of chrono zit moet je er maar rekening mee houden dat er minder technisch begaafd en condtioneel sterke rijders aanwezig zijn. Die jongens die je hebt aangereden hebben meer reden om zich aan jou te ergeren dan andersom en hebben toch zeker evenveel recht om hun hobby daar te komen beoefenen. Bikers met deze mentaliteit maken de sfeer op zulke evenementen dus echt wel minder aangenaam hé. En dan nog leedvermaak hebben wanneer een ander pech heeft [-X Ik denk dat ze bij jou een dosis verdraagzaamheid zijn vergeten...
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Kheb ook de 90 km gereden (eerste keer) en vond het zeker de moeite waard om deel te nemen. De bepijling kon wel op sommige plaatsen beter.

De laatste bevoorading was alles behalve volledig. (niets van performance, geen druivesuiker, enkel water en nog een paar blikken red bul) :(

Cijfers: 6:37:34 algemene possitie 320ste
Possitie volgens categorie (ELI) 245ste
gem. 13.583

Veel tijd verloren door een val in de laatse 10 kilometer.
Over mijn stuur gevlogen in de afdaling voor we dat laatse beekje moesten dwarsen.

Helm (gelukkig had ik hem op) was in twee gebroken en enkel een paar schrammen in mijn gezicht.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Luc wrote:
roy wrote: Doorgereden een eind verder in volle afdaling niet ver van de eerste bevoorading na de afdaling een plas trekt die sukkelaar voor mij we niet voledig zijn remmen dicht ik er met volle snelheid op en natuurlijk mijn knie redelijk bezeert. Die kerel vraagt nog nooit of alles goed is met me en rijd gewoon door.
........
Volgend jaar kom ik terug maar dan zal ik maken dat ik in de start voor ben op die brokkerijders. #-o
Sorry jongen maar dit getuigt toch wel van heel weinig respect voor de andere bikers hoor. Wanneer je in de achterhoede van een Marathon of chrono zit moet je er maar rekening mee houden dat er minder technisch begaafd en condtioneel sterke rijders aanwezig zijn. Die jongens die je hebt aangereden hebben meer reden om zich aan jou te ergeren dan andersom en hebben toch zeker evenveel recht om hun hobby daar te komen beoefenen. Bikers met deze mentaliteit maken de sfeer op zulke evenementen dus echt wel minder aangenaam hé. En dan nog leedvermaak hebben wanneer een ander pech heeft [-X Ik denk dat ze bij jou een dosis verdraagzaamheid zijn vergeten...
Het is steeds de achteropkomende biker die moet uitkijken voor de biker voor hem.
Indien de sneller rijdende biker klakkeloos op de voorligger knalt, voor welke reden ook, dan is het wel degelijk de snellere die in fout is.
Als je dan even later nog eens hetzelfde uithaalt, stel ik mij inderdaad vragen bij de rijstijl en is de kans groot dat je nog dergelijke akkefietjes zult hebben. Weet een ding, degene die er achter op knalt, mag ook de rekening betalen bij schade, wees daar maar zeker van.
Het enige wat je van mij zal horen in zulk geval, is hoe ik je kan contacteren om de schade te laten vergoeden.

Akkoord, het is een chrono, maar om een goede tijd te rijden, moet je eerst finishen... #-o Af en toe moeten daar toch eens aan herinnerd worden, denk ik.
Last edited by WT6 on Tue 30 Aug 2005 11:22, edited 1 time in total.
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Ik praat die vervuiling ook niet goed eh... Maar om hier te roepen van "schande o schande" op mijn vorige reactie, dat vind ik wel een beetje ver gaan. Mijn punt is dat, als je zo'n evenement organiseert je niet mag verwachten dat er geen velletje papier of gelijk wat van afval achterblijft. Ik vind uw stellingname wel goed, maar ik vrees dat het wel een utopie is. En zoals het nu is, dat is gewoon de realiteit. En daar verander je niets mee door de 'vervuilers' te verwijten en dergelijke...
Is het niet beter dat er vanuit de organisaties, de bonden, en hogere instanties preventieve en ook implementatieve dingen worden ondernomen? En zelfs dan heb je nog geen volledige zekerheid dat de bossen en gelijk wat voor 100% proper blijven.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

The S-man wrote:Ik praat die vervuiling ook niet goed eh... Maar om hier te roepen van "schande o schande" op mijn vorige reactie, dat vind ik wel een beetje ver gaan. Mijn punt is dat, als je zo'n evenement organiseert je niet mag verwachten dat er geen velletje papier of gelijk wat van afval achterblijft. Ik vind uw stellingname wel goed, maar ik vrees dat het wel een utopie is. En zoals het nu is, dat is gewoon de realiteit. En daar verander je niets mee door de 'vervuilers' te verwijten en dergelijke...
Is het niet beter dat er vanuit de organisaties, de bonden, en hogere instanties preventieve en ook implementatieve dingen worden ondernomen? En zelfs dan heb je nog geen volledige zekerheid dat de bossen en gelijk wat voor 100% proper blijven.
Je moet steeds uit blijven gaan van zelf 100% afvalvrij te rijden.
Als je daar de minste afwijking op gaat toelaten voor jezelf, dan wordt het voor iedereen een soepje.
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Was er ook bij, voor de 60 km . Eerste keer dat ik in het mekka van mtb-sport in Belgie aan een tocht deelnam :oops: .
Pracht van een tocht, heb er van genoten. Niet extreem zwaar, maar toch niet te onderschatten. De bepijling vond ik ok en bevoorradingen ook (uitgezonderd de eerste die overrompeld werd).
Mij een beetje laten meeslepen in de start, met als gevolg tussen km 5 en 15 wat gas moeten terugnemen. Vanaf de eerste bevoorrading terug in het goeie ritme gekomen en er een goed tempo op nagehouden. De laatste bevoorrading was de mooiste ( de red-bull bediening althans :drunk: ), maar hoefde voor mij eigenlijk niet meer, aangezien het maar 4 km meer was.
Toch nog redelijk vooraan in de uitslag, al is dit voor mij eerder bijzaak. 160 ste in 3.38.57 u.
Groeten en volgend jaar terug van de partij.
Post Reply