28/08/05 Houffamarathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Herder Frederik
Mountainbiker

Post by Herder Frederik »

fieldbiker wrote:O ja, 't was onder de baan weer gratis reclame voor w-cups, energierepen en dergelijke ... een echte schande was het !!!!! Overal en alom aanwezig ! Ik heb er zelf gezien die hun w-cups gewoon de bos ingooiden ! Doe zo verder mannen, en binnen twee jaar mogen we de Ardense bossen niet meer in !

Fieldbiker
Dat vond ik idd ook zeer erg, ik had een harvest bar mee, maar het papierke ervan heb ik schoon weer opgeborgen in mijn zak. Ik denk niet dat ik daardoor 1 honderdste van een kilomter minder snel gereden heb. Tzelfde geld voor platte banden en lucht-cartouches.
Denk aub eens aan de toekomst van onze sport. De voorspelling van Fieldbiker is echt niet overdreven! In het zonienwoud in Brussel mogen er al geen mountainbikers meer het bos in !
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

fieldbiker wrote:w-cups, energierepen en dergelijke ... een echte schande was het !!!!! Overal en alom aanwezig ! Ik heb er zelf gezien die hun w-cups gewoon de bos ingooiden ! Doe zo verder mannen, en binnen twee jaar mogen we de Ardense bossen niet meer in !

Fieldbiker
Zelfs binnenbanden heb ik zien liggen,... :oops:
Schandalig, beseffen deze kuikens wel goed waar ze mee bezig zijn. Zet een mtb-er een chip op z'n fiets en ze denken dat ze baancoureur zijn.
Goe bezig,...... =D> :oops:
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Post by profi »

Quadrifoglio wrote:
Merlin wrote:@ quadri: en, gaan onze wegen terug kruisen? indien je gaat, welke afstand doe je dan?
Graag genoeg Merlin. Ik ging voor de 90 maar ik heb opgegeven aan de 1° bevoorrading wegens materiaalproblemen...

Verslag volgt.
Jammer Quadri , bij mij is het nog erger vergaan.
10 km na de 1 ste bevoorading tijdens een afdaling reed er iemand voor me over een lange tak.
Vlieg die tak ineens in men gezicht met alle gevolgen vandien.
Over kop gegaan , ik schreewde van de pijn , knie gezwollen , linker schouder beblokeerd , ribben gekneusd , ademen was een verschrikking.
Men bike zag er ook niet uit , drinkbus houder kapot , wiel in een acht ,
Kheb nog geprobeerd om verder te rijden , maar kon niet meer van de pijn en schakelen ging ook niet meer. Een stuk te voet gegaan tot op de baan , daar nog 5 km tot Houffalize gereden.
Aan de aankomst gevraagd om te laten verzorgen , stelde die persoon voor om me eerst te douchen , naar de camping gereden , me gedoucht en tent en al werkelijk in auto gesmeten.
Ze hebben me dan wat opgelapt , gelukkig geen breuk , dan direct naar huis (brugge) gereden . Amai heb ik afgezien zeg tijdens het rijden.
Mooie rit was het wel maar veel te druk.
kriscross
Mountainbiker

Post by kriscross »

het vuil onderweg was echt niet te doen , ik schaamde mij in hun plaats

Probeer nu aan een natuurfreak maar eens uit te leggen dat mtb geen schade toebrengt aan de natuur en dat het afsluiten van de bossen egoistisch is .

Zou er nog iemand van de organisatie rondgaan om dat op te kuisen ?

Heeft er nog iemand een hollander gezien met een gebroken pink ?
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ik versta dat dus ook niet, al die vuiligheid. dat ze maar vlug weer interessante XC rijders organiseren, dan kunnen die kiekens daar hun smeerlapperij gaan rondsmeren.

bochten : jip NA elke bocht stond dikwijls een pijltje, maar goed pijlen gebeurt VOOR de bocht, IN de bocht en NA de bocht. Waar ik verkeerd gereden ben zijn er een twintigtal bikers verkeerd gereden. twas op het 120only stuk.

oplossing ? zeker en vash, op de hagelandse chrono hebben we die : als we denken dat er verkeerd kan gereden worden (soms is uitpijlen niet zo eenvoudig), dan hangen we een bordje : "Keer Terug, U bent verkeerd", met een verkeerstekentje er bij.
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Er lag inderdaad redelijk wat afval onderweg en dat is niet echt reclame om mountainbike te verdedigen bij de groene jongens. Maar je moet ook rekening houden dat het niet altijd gemakkelijk is om van je vuil af te raken. Het is natuurlijk niet de bedoeling om zomaar de boel te vervuilen en alle afval dat je hebt de kant in te gooien. Maar ook met dat vuil dient rekening gehouden te worden door de organisatie. Ik veronderstel dat men niet enkel de bepijling zal verwijderen, maar dat men ook het parcours zo veel mogelijk afvalvrij zal maken. Als je zo'n groot evenement organiseert weet je op voorhand dat er vanalle troep kan achterblijven. Het is natuurlijk wel de bedoeling om het zo proper mogelijk te houden maar je mag het draaien en keren hoe je het wilt, afval heb je altijd. Die vervuilende rol is nu eenmaal de aard van elke mens.
modderkruiper
Mountainbiker

Post by modderkruiper »

The S-man wrote:Maar je moet ook rekening houden dat het niet altijd gemakkelijk is om van je vuil af te raken.
Toch wel, je stopt het in je truitje en gooit het bij de volgende bevoorrading in de vuilbak.
Zoveel trager ga je niet rijden door die 200 gram binnenband die je meesleurt, je had al een nieuwe bij die evenveel woog, en na de bevoorrading ben je lichter dan toen je vertrok. En als het niet over gewicht gaat: hinder heb je er ook niet van

Ik veronderstel wel dat de organisatie idd een en ander meeneemt als ze het zien liggen, maar ik zie niet wat het verschil maakt van uw papiertje van uw energiereep of uw binnenband even mee te nemen, en dat het niet gemakkelijk is om uw afval ergens (aan de meet of bevoorrading) kwijt te raken is zever.

voor de meesten onder ons is't geen competitie eh mannen en zelfs dan nog zal dat een papiertje niet veel uitmaken. 't Is belangrijker dat dit nog een eindje kan doorgaan dan dat we een halve seconde rapper zijn en ipv 401'e 399'e zijn.
Ik probeerde persoonlijk de boel proper te houden, vriendelijk te zijn tegen wandelaars en de mannen die nog voor de prijzen reden in de 120 en 90 niet te storen.
Herder Frederik
Mountainbiker

Post by Herder Frederik »

modderkruiper wrote:voor de meesten onder ons is't geen competitie eh mannen en zelfs dan nog zal dat een papiertje niet veel uitmaken. 't Is belangrijker dat dit nog een eindje kan doorgaan dan dat we een halve seconde rapper zijn en ipv 401'e 399'e zijn.
Ik probeerde persoonlijk de boel proper te houden, vriendelijk te zijn tegen wandelaars en de mannen die nog voor de prijzen reden in de 120 en 90 niet te storen.
Ik denk dat we daar allemaal een voorbeeld aan moeten nemen =D>
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

Heb zondag mijn eerste contact gehad met de ardense bossen.Gekozen voor de 60 km met als doel uitrijden. Dat is gelukt. Maar wel serieus afgezien. Waarschijnlijk veel te snel begonnen. Tot de 2de bevoorrading ging het wel, maar van toen was het beste eraf. Iets daarna tegen de grond gegaan in een afdaling en krampen in mijn benen.Heb een tijdje moeten blijven staan want kon niet meer op mijn fiets. Daarna op een rustig tempo verder gereden maar bij elk bergske van de fiets gemoeten want telkens ik wat kracht moest zetten terug krampen. Aangekomen in 4u32 als 462st. Niettegenstaande dit, een prachtig dagje. Wel 1x geluk gehad. In een afdaling na een blinde bocht bijna de gracht in gegaan.
Volgend jaar alvast terug van de partij.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

The S-man wrote: Maar je moet ook rekening houden dat het niet altijd gemakkelijk is om van je vuil af te raken. Het is natuurlijk niet de bedoeling om zomaar de boel te vervuilen en alle afval dat je hebt de kant in te gooien. Maar ook met dat vuil dient rekening gehouden te worden door de organisatie. Ik veronderstel dat men niet enkel de bepijling zal verwijderen, maar dat men ook het parcours zo veel mogelijk afvalvrij zal maken. Als je zo'n groot evenement organiseert weet je op voorhand dat er vanalle troep kan achterblijven. Het is natuurlijk wel de bedoeling om het zo proper mogelijk te houden maar je mag het draaien en keren hoe je het wilt, afval heb je altijd. Die vervuilende rol is nu eenmaal de aard van elke mens.
Schande o Schande !!!!

dat je iets per ongeluk verliest, dat heb ik ook al wel meegemaakt. een accident is een accedent. maar, nog NOOIT heb ik een w-cup of whatever met opzet in de bos gesmeten. rechts in mijn truike zit mijn rijtje volle w-cups, links zit wat materiaal (tooltje en zo), en ik prop er mijn lege dingetjes bovenop. een band kan je altijd pijlsnel onder je truike steken als ge toch zo gehaast zijt. ik steek daar trouwens dikwijls mijn regenkledij. werkt zelfs wat als regenscherm dan.

maar ja, er zijn zelfs would-be marathonrijders die geen pompke meehebben, en maar één binnenbandje (ge kent dat wel zo eentje van 80gram), en één bommeke (ook zo eentje van 80gram). Bij een XC rit kan ik dat begrijpen, maar in een marathon moet ge alles mee hebben.

op de hagelandse chrono is er één iemand betrapt geweest op het weggooien van zijnen bazaar : die persoon staat echt niet in het klassement hoor. ik ben zijn moeder niet die achter zijn gat zijn vuiligheid gaat opkuisen.

weet je, in berghutten staan vuilnisbakken. maar echte bergmensen die nemen AL het afval dat ze naar boven gesjouwd hebben terug mee naar beneden. en zo zou het in het biken ook moeten zijn. voor mijn part mogen ze elke renner in de koers die zijn bidon of gelijk wat wegsmijt, diskwalificeren. boonen smijt zijn bus weg op een km van het einde : sorrie tommeke, ga ne keer uw vuiligheid gaan halen, en werp die ne keer int vuilbakske. ge mag dan volgend jaar terug meedoen.
Post Reply