28/08/05 Houffamarathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
M545i
Mountainbiker

Post by M545i »

Het mooiste parcours dat ik al gedaan heb, heb de 120km gebold. Veel geluk met het weer al goed want na 45km zwaar in den decor gevlogen met als gevolg mijnen derailleur kompleet in mijn wiel gedraaid #-o de pad helemaal gebogen naar binnen en naar achter, voorzichtekes teruggewrongen maar onmogelijk om em terug naar voor te krijgen, kon dus nog alleen 3e tandwiel van boven tot tweede tandwiel vanonder zetten :( en de ketting sprong over de tanden bij teveel kracht.....pfffft effekes aan opgeven gedacht ma toch beslist om te blijven rijden zolang het ging. 16.5km/h gemiddeld op mijn tellerke (stopt automatisch). Heb er wel 8 uur over gedaan.
Herder Frederik
Mountainbiker

Post by Herder Frederik »

heb ook de 90km gereden. Het verslag ervan staat vanaf maandagnamiddag op www.herders.be.
maar toch al dit :
- uitpijling : vrij veel bochten werden pas IN de bocht aangeduid, en niet er voor. foei foei foei.
- uitpijling : ben dus WEL verkeerd gereden, samen met een paar tientallen anderen. er stond een pijltje RECHTS, en we reden rechts, maar ze bedoelden een single track helemaal rechts, en als ge op die helling aan het doorstomen waart was dat dus bijna niet te zien, als ge het niet weet.
- organisatie : picco bello
- parkoers : picco bello, niet supertechnisch, maar tmoet ook niet elke week bataille des ardennes zijn. alles bij elkaar beetje vergelijkbaar met vielsalm, al zat er hier wel bijna geen asfalt in. en toch heb ik een klein tiental bikers aan de kant zien zitten of liggen na een val.
-De bepijling was perfect, ge moet volgens mij blind of strontzat zijn om er eentje te missen. En er stonden telkens *extra* pijltjes na de bocht ter bevestiging. Maar als er 1 misrijdt volgt de rest natuurlijk.
- Niet supertechnisch? Ik heb ook alle parcours in Vielsalm gereden en vond de afdalingen daar echt kinderspel vergeleken met die van de laatste 30km hier.
- Ik vond de bevoorradingen ok, voor energiebars moet ge maar zelf zorgen vind ik.

Toch chapeau als ge de 120km uitgereden hebt. Respect man, respect.[/quote]
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Heb de 120 km toch kunnen uitrijden, wat het doel op zichzelf was voor mij wegens veel te weinig km in de benen. De toch zelf was practisch een copie van de 3e dag van de LCMT ( op een paar stukken na op het einde) en dus veel herkend. Prachtig weer en goed genoten/afgezien.
De hoogtemeters (2685) hebben op het einde zwaar doorgewogen en een paar keer moeten stoppen wegens kramp in beide dijen (nog nooit meegemaakt).
O ja, 't was onder de baan weer gratis reclame voor w-cups, energierepen en dergelijke ... een echte schande was het !!!!! Overal en alom aanwezig ! Ik heb er zelf gezien die hun w-cups gewoon de bos ingooiden ! Doe zo verder mannen, en binnen twee jaar mogen we de Ardense bossen niet meer in !

Fieldbiker
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

Heb vorige week mijn eerste marathon gereden,
nu de 120km Houffa...
Zijn er nog zwaardere?
Bevoorrading was inderdaad wel een ontgoocheling,
zeker als je vorige week de 131km Christalp Verbier gereden hebt...
Na 65km heb ik het achteremblokje verloren...
Vanaf dan bijna alleen op voorrem gereden, maar dat gaat ook...
Alleen dat slepen, vertragen en schurend geluid van die achterrem.
Ik wil volgend jaar dat laatste stukje wel eens anders nemen...
Toch binnen de 7 uur gedaan.
modderkruiper
Mountainbiker

Post by modderkruiper »

fieldbiker wrote: Ik heb er zelf gezien die hun w-cups gewoon de bos ingooiden ! Doe zo verder mannen, en binnen twee jaar mogen we de Ardense bossen niet meer in !
Inderdaad, ik kreeg het ook bijna als ik overal binnenbanden en papiertjes van energierepen zag liggen.
Als ge nen nieuwen binnenband meehad kunt ge de lekken to steken waar ge die nieuwe uitgehaald hebt zeker.

btw: er stonden overal mannen foto's te nemen (sommigen zagen er officieel uit). Iemand enig idee waar er online te vinden zijn?
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

modderkruiper wrote: btw: er stonden overal mannen foto's te nemen (sommigen zagen er officieel uit). Iemand enig idee waar er online te vinden zijn?
Van de hun site:
Tijdens de 2e editie van de houffamarathon zal HOC Sportfoto's instaan voor elke biker zijn of haar persoonlijke foto. Meer informatie kan je terugvinden op hun website : http://www.athoc.nl
jerwain
Mountainbiker

Houffamarathon... pfff

Post by jerwain »

Ik vol goede moed zaterdag al afgezakt met "Jeraar" (die 319e is geworde in een tijd van 6:37:26, wat toch wel goed is voor maar 1 keer per week te trainen) om de 90 km proberen uit te rijden.

Voor mij echter was het avontuur al snel gedaan, in de eerste klim sloeg m'n ketting al over, ik vraag aan jeraar om te kijke en die ziet een kreuk, we stoppen even maar besluiten dan toch maar te proberen. Nog geen 100m verder een gekraak van je welste, ketting over en derailleur er volledig afgescheurd en in 2...na welgeteld 2,5 km en ongeveer 15 minuten biken was voor mij het avontuur afgelopen...dat voelt serieus slecht!

Aan iedereen die het heeft uitgereden maakt niet uit welke afstand een dikke proficiat...en ik, ik sta er volgend jaar weer (deze keer hopelijk voor iets verder te geraken :-D )
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

ROEKI wrote:Goe gereden in den houffa, leuk parcours, MAAR de bevoorradingen waren toch gene vette vond ik (en ik was niet alleen)! Véél te kleine tafels en er stond niks klaar, bijna een bonnetje nemen zoals bij den beenhouwer om aan iets te geraken. Van die energierepen was er ook niet veel te zien. Al bij al toch leuk geweest, en misschien volgend jaar terug.
Zijt ge zeker dat ge in 'den Houffa' gereden hebt ?
Ik heb daar toch wel degelijk 5 dikke bevoorradingen gehad hoor. Water, sportdrank, wafels, abrikozenkoek, rozijnenkoek, leo, peperkoek, koekskes met chocolade tussen, appelsien, banaan, gedroogd fruit, druivensuiker-tabletjes en zeker en vast ook energierepen met verschillende smaken.
Veel uitgebreider kan het bijna niet, misschien juist nog bij de laatste bevoorradingen wat cola voorzien, zeker bij dit warmere weer, dan smaakt da toch wel om uw maag wa terug op orde te brengen na al die sportvoeding.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Mijn gedacht over den Houffa :
* Heel mooi gevarieerd parkoers
* Heel zwaar door de afstand en door de rare afwisseling : 20 km lekker bollend en dan weer 20 km niks dan klimmen en dan weer opnieuw ...
* Afpijling vond ik goed gedaan, maar ik vond de pijlen op zich iets minder. Ze waren wel mooi maar de kleuren (rood-zwart) vond ik niet echt goed zichtbaar in de bossen. Geel is mijn gedacht nog altijd het beste. Ben eigenlijk nooit verkeerd hereden, dus het ging wel.
* Warme douches na zo'n massa is zeker een pluspunt waard !
* Heel lekkere pasta achteraf en drankje erbovenop
* Eindelijk ook eens een mooi T-shirtje in de juiste maat en zonder een kleurboek van sponsors !
* Zeer uitgebreide bevoorradingsposten, al mocht er voor mij ééntje extra zijn bij zo'n afstand. Ook zou ik bij de 2 laatste posten cola voorzien om de maag eens te spoelen na al die sportdrank kan dat enorm smaken.
* Ben eens supertraag gestart, mij meteen laten uitzakken tot de allerlaatste regionen : wel, daar is het superleuk biken !! Daar zouden ze begot vechten om iemand anders voorrang te geven bij ne single-track : "Doe maar ... nee gaat gij maar ... neenee gaat gij maar ... neenee ......" Hilarisch soms.
Wat een verschil met de wringers van vooraan.
* Tweede deel van de marathon de gas beginnen opendraaien en wat ge dan allemaal ziet, zombies in alle vormen.
* Ben in feite zo fris als een hoentje (is maar een klein beke overdreven)na 7u36 over de meet gereden.
* Ene keer pech gehad : had al efkes het gevoel dat mijn schoenplaatje precies los zat en ineens : klingeldekling .... daar lag mijne linkse manivel tussen de keien ! Gelukkig vond ik de vijs nog en kon ik na reparatie verder.
* Kan niet echt een minpunt van deze marathon bedenken, dus CHAPEAU aan de organisator !
Post Reply