28/08/05 Houffamarathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Werner L
Mountainbiker

Post by Werner L »

dtf wrote:Weet er iemand waar of wanneer de resultaten online komen?
waar? http://www.chronorace.be
wanneer? morgen of dinsdag, verwerking kan soms een poosje in beslag nemen.
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

Goe gereden in den houffa, leuk parcours, MAAR de bevoorradingen waren toch gene vette vond ik (en ik was niet alleen)! Véél te kleine tafels en er stond niks klaar, bijna een bonnetje nemen zoals bij den beenhouwer om aan iets te geraken. Van die energierepen was er ook niet veel te zien. Al bij al toch leuk geweest, en misschien volgend jaar terug.
Cubalistic
Mountainbiker

Post by Cubalistic »

De 60 km gereden vandaag. Tot de 2e bevoorrading was alles nog dik in orde maar dan de gekende man met den hamer tegengekomen...man man man zo afgezien sèg. :lol:

De rit was fantastisch maar de beklimmingen zwaar...zeer zwaar. Nen dikke chapeau aan diegenen dat de 120km hebben gereden.

Bevoorrading en al de rest maakten alles een super-mountainbike-dag. Volgend jaar gaan we voor de 90km.

Ook Tish, mijne chauffeur en moutainbike-collega die het presteerde om 1u en 20 minuten voor mij :oops: binnen te komen. =D> =D> =D>
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Net terug van Houffa. Voor mijn eerste marathon was het echt de max. 81ste in 5u12. En dat na één maandje dak competitie doe en anderhalve maand trainen. De organisatie was dik in orde, hier en daar wel wa schoonheidsfoutjes. (Op 2 gevaarlijke punten had er toch nog een seingever mogen staan.) Maar voor de rest wast goed, ook de bevoorradingen.

Greetz
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

zal later nog wel een echt verslagske maken, als ik tijd vind dees week. beetje druk...

maar toch al dit :
- uitpijling : vrij veel bochten werden pas IN de bocht aangeduid, en niet er voor. foei foei foei.
- uitpijling : ben dus WEL verkeerd gereden, samen met een paar tientallen anderen. er stond een pijltje RECHTS, en we reden rechts, maar ze bedoelden een single track helemaal rechts, en als ge op die helling aan het doorstomen waart was dat dus bijna niet te zien, als ge het niet weet.
- organisatie : picco bello
- parkoers : picco bello, niet supertechnisch, maar tmoet ook niet elke week bataille des ardennes zijn. alles bij elkaar beetje vergelijkbaar met vielsalm, al zat er hier wel bijna geen asfalt in. en toch heb ik een klein tiental bikers aan de kant zien zitten of liggen na een val.
- plat rijden : tmoest er van komen. eerst ene die in mijn wiel zat pssshhhhtttt, dan wat later nog ene die in mijn wiel zat pssshhhhtttt, en dan nog wat later ikke ook platten tuub.
- en dan als summum : op nen kilometer of dertig van de finish kon mijn schoen niet meer uit mijn pedaal. moest dus voet uit schoen krijgen om te kunnen stappen. gelukkig maar twee keer, maar door en langs die rivier werd mijn voeteke en mtb-sokske wel vrij nat. lol.
- het weer : ja tarara, tekeningetje bij maken. ZAAAALIGGGGG. in het begin wel een aantal vrij gevaarlijke stukken door een pelleke moos (op de 120he), maar voor de rest : bollen maar...
- ook jammer/vervelend is dat we op het einde in het pak van de 90, en zelfs even in dat van de 60 en de 40 terecht komen. toch wel vrij vervelend, bergop een beetje, maar vooral bergaf. als ge al 100km vollen doef aan het koersen zijt, en ge moet dan wachten, tja, niet leuk. maar, iedereen ging wel mooi aan de kant (als het kon) als je teken deed (daardoor ook bergop weinig last gehad), bergaf is dat uiteraard niet zo eenvoudig op vele plaatsen...

een fijn dagje biken dus !!!
racing_skelle
Mountainbiker

mooie afsluiter van de zomer

Post by racing_skelle »

Ik heb weinig toe te voegen aan het lof voor de rit van vandaag. prachtig parkoer, goed (!) bepijld en een schoon weerke, tralalala.
Bevoorrading was 'redelijk'. Ik heb altijd wel sympathie voor die mensen die bekerkes inschenken (iets te traag soms, maar allee :wink: ) en bananen pellen, maar er moet toch eens nagedacht worden over het krachtvoer dat daar opgediend wordt.
Ik mis vooral deftige energierepen. Ik neem er nu wel wat mee in mijn kamelenbult maar goed. Van de prijs moeten toch een paar isostar-repen of harvest-bars afkunnen.
Dit is niet echt specifieke kritiek op Houffalize, het is in de meeste wedstrijden dat ik heb meegereden. Het lijkt me precies de standaard in België. Die ene keer dat ik in Italië reed kon het wel: energierepen.
Misschien eens een nieuwe discussie openen hierover ? Wat is een goeie bevoorrading ? Organisaties kunnen er uit leren.
En nu stop ik met zagen, ben moe =D>
O ja, heb 92 km gedaan in 6u55. Geen topprestatie maar ben persoonlijk content, ik wou binnen de 7u binnenkomen.
BoerLowie
Mountainbiker

Post by BoerLowie »

Lekkere tocht!

Voltooid in 6u04 voor de 90km op mijn tellerke maar in de uitslag van chronorace ben ik gediskwalifiseerd :-( Snap niet goed hoe dat komt want overal over de matjes gereden.

Enfin,

volgend jaar voor de 120!
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Pfff, 't was mijne dag nie. Nochtans hoopvol gestart voor de 120 en dan de eerste 2 uur voor en achter de Jo aan 't bengelen geweest aan een tempo dat iets te hoog ligt voor mij. Beter niet gedaan want na 2 uur had ik gewoon geen goesting meer om nog te gaan afzien. Bijgevolg een beteke later voor de 90 gekozen en dan in de buurt van Houffa ergens nog een kettingbreuk, en toen was de goesting helemaal weg. Dan maar te voet de laatste 3 km van de 60 gedaan zodat ik dat laatste stukske downhill nog kon meepakken. Uiteindelijk toch nog een 80km gebold. Dan op 't gras bij de finish gaan liggen met een beteke leedvermaak gekeken naar al de verbeten gezichten van 120'ers :lol: Proficiat gasten, 't was gene simpele
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Merlin wrote:@ quadri: en, gaan onze wegen terug kruisen? indien je gaat, welke afstand doe je dan?
Graag genoeg Merlin. Ik ging voor de 90 maar ik heb opgegeven aan de 1° bevoorrading wegens materiaalproblemen...

Verslag volgt.
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

Eerst en vooral proficiat aan de 120-ers.
Op het laatste stuk kwamen zij mij nog vlot voorbij op de hellingen.
Ikzelf de 90 gedaan in +-6:50. Heb wel de nodige tijd genomen om ietwat te recupereren aan de bevoorradingen en vriend Fred geholpen met zijn platte band. Laatste 30 km puur op karakter gereden, zure benen en krampen,... Duidelijk dat ik niet voldoende lange trainingen doe :oops: .
Vond het een prachtparcour, zeer afwisselend, mooie streek, geen asfalt. Ik vind dat geklaag over de bevoorradingen wat overdreven, ik heb er althans alles gevonden wat ik nodig had, en dat Red Bull standje heeft mij wel deugd gedaan :wink: ,...
Al bij al tevreden over mijn prestatie en volgend jaar beter (getrained).
Post Reply