Ötztal

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Rockfire
Mountainbiker

Post by Rockfire »

Vraagje : Kan je daar ook gebruik maken van de zetelliften en andere bergbahnen met de MTB ?
Het is vaak leuk om je wat te laten optrekken, dan nog een stukje te klimmen en dan via singletracks, ... naar beneden te duiken. Daarom dat ik dit jaar Ischgl en dal wist te apprecieren. Ik ken het oetztal nog van zo'n 10 jaar geleden (toen zonder MTB), en zou er wel eens willen terug gaan, maar om te biken ditmaal.
rakker
Mountainbiker

Post by rakker »

Ik ben er zeker van dat je de fiets met de grote cabinekabelbaan in Solden NIET mee naar boven mag nemen. Ergens anders in het Ötztal is het misschien wel mogelijk. Dat weet ik niet.
Voor Jan met de pet en andere geinteresseerde: Ik zie nu, nadat ik uitgepakt had, dat ik een kaart met de mountainbiketrails van het Ötztal heb meegenomen. Ik kan er altijd een kopie van maken en naar u thuis opsturen.
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

rakkermans wrote:Ik ben er zeker van dat je de fiets met de grote cabinekabelbaan in Solden NIET mee naar boven mag nemen. Ergens anders in het Ötztal is het misschien wel mogelijk. Dat weet ik niet.
Voor Jan met de pet en andere geinteresseerde: Ik zie nu, nadat ik uitgepakt had, dat ik een kaart met de mountainbiketrails van het Ötztal heb meegenomen. Ik kan er altijd een kopie van maken en naar u thuis opsturen.
Ik dacht ook van niet. Wij hebben hem toen zonder bike genomen. Boven lag er ook sneeuw en kwam je rechtstreeks op ee piste uit dus lijkt het me beetje logisch dat die niet mee mag.....
JanMetDePet
Mountainbiker

Post by JanMetDePet »

rakkermans wrote:Ik ben er zeker van dat je de fiets met de grote cabinekabelbaan in Solden NIET mee naar boven mag nemen. Ergens anders in het Ötztal is het misschien wel mogelijk. Dat weet ik niet.
Rakkermans,
Alvast bedankt voor je aanbod, doch ik denk dat de kaart het niet gaat halen tegen vrijdag. Ik veronderstel dat ik die kaart daar wel ergens kan kopen , niet?
PS: ik was ook wel eens van plan om wat downhill te doen daar...misschien een cursuske volgen of zo...want dat schijnt toch niet zo vanzelfsprekend te zijn. Alleszins, ik kijk er naar uit.
rakker
Mountainbiker

Post by rakker »

Ok, veel plezier. Als t weer een beetje meevalt, dan ga je een mooie vakantie tegemoet. Ik ben benieuwd naar je verhalen bij terugkomst>
kogelvis
Mountainbiker

Post by kogelvis »

Hebben ze daar niet die Ötzi gevonden (diene ijsman).
Neem dan meer ne jas mee. ötzi hebben ze nu pas gevonden, maar zijne fiets nooit terug gezien.
JanMetDePet
Mountainbiker

Post by JanMetDePet »

Ben juist terug sinds vanavond ... spijtig genoeg heb ik niet veel kunnen biken omwille van het extreem slechte weer. Na de 4 dagen van hevige regenval heb ik dan , ondanks de vele verwittigingen, toch een poging ondernomen. Bleek dat vele paadjes gewoonweg verdwenen waren ,omwille van het feit dat bergwanden gewoonweg naar beneden geschoven waren. Kortom, het was een beetje gevaarlijk om daar in deze omstandigheden rond te crossen...dus zal zeker moeten teruggaan :lol:
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

Ik vertrek binnen 2 weken naar Otztal, meerbepaald Langenfeld, hopelijk wat deftig weer. Indien iemand nog tips, dan zijn die altijd welkom!
Post Reply