Jou prestaties van de dag ( qua biking :) )

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

vandaag 1,6km gereden ;) #-o

Na 800m van huis tegen de vlakte gegaan op een vettig stukje in ne bocht. Veel schaafwonden, zadel een klein beetje beschadigd en derailleur een beetje verwrongen. Deze heb ik al terug gewrongen en hopelijk is er voor de rest niets aan. Dat zal ik later wel gaan testen want nu heb ik teveel een branderig gevoel door al die schaafwonden. #-o
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Gisteren 80km met mtb op de baan gereden: Haacht-(via Dijle/Demer)-Aarschot-Lubbeek (bevoorrading bij vriendin :P )-Leuven-(via vaart)-Mechelen-(via Dijle)-Haacht

Leuke tocht tegen een gemiddelde van 27km/u.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Vandaag een schoon toereke gedaan. vertrokken vanuit Meerdael via Korbeek-Dyle naar het Zonienwoud, daar dwars door tot aan de Middenhut, Zonienwoudlaan gevolgd en verder tot aan Sept Fontaines in Eigenbrakel. Daar de groene route van Braine l'Alleud gedaan, zo'n 28km (heel wat moeten zoeken #-o ) en 450 hoogtmeters. Dan terug naar de Middenhut vanuit 7 Fontaines, via Filip Sport in Hoeilaart het batterijtje van m'n Polar snelheidssensor laten vervangen (ik dacht dat het bijna af was omdat m'n sensor regelmatig geen signaal meer stuurde, maar met een nieuw batterijtje is het nog steeds van dattem #-o ) Soit, verder via La Hulpe en Maleizen, aangepikt op de Blauwe BLOSO van Overijse, overgestapt op de Rode tot in pecrot, en dan dwars door Meerdael. Aan de Zoete Waters nog eens gestopt om het bidonneke te vullen aan de bron aldaar. Juist 6u02 onderweg en 121.7 km en 1315 hoogtemeters. Hoogtemeters zullen effectief wel wat meer zijn, want ik heb via de Polar zo'n 6km minder dan op m'n cateye Enduro 2 meterke. Moe maar toch tevreden.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

ik ben er eens een uurtje keihard tegenaan gegaan, mijn gemiddelde hs ligt toch nog 1 slag onder mijn omslagpols, maar dat komt door de lage pols tijdens de opwarming, verder bijna voortdurend binnen de 15 tot 10 slagen onder de maximale pols gereden: om van dood te vallen als je 't niet gewend bent

meer van dat tijdens het komende 'regenseizoen' (October-April, vroeger heette dat winter), maar nu eerst nog gebruik maken van 't mooie weer om zoveel mogelijk duurtrainingskilometers af te leggen, beginnend met, morgen, Gent-Dendermonde-Geraardsbergen-Oudenaarde-Gent via Schelde, Dender, gewestweg, Schelde
Kasper76
Mountainbiker

Post by Kasper76 »

Vandaag op het punt gestaan om Affligem nog eens te rijden.
Helaas stomweg gevallen op mijne oprit. Hopelijk moet er morgen geen plaasterke rond [-o< (ni de MTB, mijnen arm)
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

Aan de Zoete Waters nog eens gestopt om het bidonneke te vullen aan de bron aldaar. Juist 6u02 onderweg en 121.7 km en 1315 hoogtemeters
Adri, hoe slaag je er toch elke keer weer in om zoveel te rijden, en dat dan nog wel daags voor een stevige TT!
Afstand, uren, hoogtemeters, je geeft het allemaal. En wat met je gemiddelde hartslag? Mijn schatting: 125.
Ennneh, waar is die bron aan de Zoete Waters (dicht bij Het Spaanse Dak?)?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Bengo wrote:
Aan de Zoete Waters nog eens gestopt om het bidonneke te vullen aan de bron aldaar. Juist 6u02 onderweg en 121.7 km en 1315 hoogtemeters
Adri, hoe slaag je er toch elke keer weer in om zoveel te rijden, en dat dan nog wel daags voor een stevige TT!
Afstand, uren, hoogtemeters, je geeft het allemaal. En wat met je gemiddelde hartslag? Mijn schatting: 125.
Ennneh, waar is die bron aan de Zoete Waters (dicht bij Het Spaanse Dak?)?
129, maar ik was razend op m'n speedsensor..en voelde me trouwens niet echt super vandaag. Morgenvroeg zal ik wel zien wat het wordt.
Het is trouwens de Polar speedsensor die kapot is, het lampje dat brandt als de magneet passeert , dat brandt soms wel, soms niet.. vandaar de uitvallers. Kosten dus :evil:
De bron is in de buurt van de Kapel van Steenbergen.
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

120 km biken, voor 6u training aan 129 average hartslag.
Het blijft indrukwekkend, maar is het noodzakelijk om zoveel te doen, ook als marathon-man?
Zou het niet even zinvol zijn om bv. 4u te fietsen met een hartslag van 140 gemiddeld?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Allez, vandaag dan de Ronde van Leuven gedaan. Zoals steeds ben ik op m'n best op de 2de zware dag want vandaag werden het 135km met een gemiddelde hartslag van 114 en dat voor een rijgemiddelde van net geen 24kph. Ik was 5u38 onderweg.
Wel een makkie kwa hoogtemeters want slechts 825.

Er zaten stukjes in waar je toch best aan mountainbike voor nam, ik was wel met de Big Bad Wolf (geen vering) maar dat was toch al stukken comfortabeler dan moest ik met een koersfiets geweest zijn. Vooral de lus in Bierbeek was veel kassei en onverhard, leuk voor mij maar een nachtmerrie voor onze smalbandjes-vrienden :roll:

Ik doe graag die lange afstanden, het is zowel mentaal als fysiek moeilijk, vooral als je zoals vandaag sommige stukken 3 keer moet doen (de Ronde van Leuven bestaat uit een hoofdlus van 55k en 4 kleinere lussen van 20K die gedeeltelijk samenlopen met de hoofdlus.

Ik zou graag eens een MTB 6u race solo doen, en waarom niet een 12 uurs race. Moet eens uitkijken of dit in Belgie mogelijk is.
Last edited by A d r i on Sun 28 Aug 2005 20:01, edited 2 times in total.
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

Bordeaux-Parijs voor mountainbikers, dat zou nog eens iets voor onze Adri zijn.
Post Reply