Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
roveny
Mountainbiker

breuk

Post by roveny »

Vandaag merkwaardige zaak meegemaakt :
na het reinigen wou ik mijn Cube Reaction een proeftoerke doen, en ik wou vooral mijn middenblad uitproberen.
(Ik had 3 maal hevige chainsuck gehad op zondag, en wou nu het middelblad op het kleinste achtertandwiel uitproberen) :-?
Resultaat : achterder. (plus alles wat er aan hangt) plooit naar binnen in mijn wiel, een spaak breekt, pat volledig verbogen.
Gedaan met biken. :cry:
Dat wordt dus een bezoekje bij de vloboer morgen ... :oops:

Geen reclame voor Cube vrees ik :roll:
( ik moet er wel bij zeggen dat ik met mijn bike door alles heen rij, weg of geen weg, modder of droog - erover en daarmee gedaan)

De rekening zal volgen vrees ik ...
:cry:
R 8)
roveny
Mountainbiker

Post by roveny »

terug van de vloboer,
kostprijs van mijn bezoekje : 94 euro, :evil:
nieuwe achterder.+ pat (was volledig geplooid), voorvering eens opengedaan ( nog alles in orde), remmekes afgeregeld, powerlink gestoken in ketting, gebroken spaak vervangen, ...
We kunnen weer bollen... :P
Ps.: ik heb daar een andere cube reaction gezien met identiek dezelfde chain suck schade aan zijn frame als ik ... dat kan dus geen toeval meer zijn ... :evil:

R 8) 8)
casper
Mountainbiker

Post by casper »

roveny wrote:Ps.: ik heb daar een andere cube reaction gezien met identiek dezelfde chain suck schade aan zijn frame als ik ... dat kan dus geen toeval meer zijn ... :evil:

R 8) 8)
Idem hier, na chainsuck problemen :evil: :evil: middenblad vervangen door eentje van BBB, chainsuck weg !!! :P :P

Groeten,
Casper :lol:
roveny
Mountainbiker

Post by roveny »

@ Casper
zo te zien ben ik niet de enige met chain suck problemen met mijn reaction ... :-?
Voor alle zekerheid, dit is wat ik bedoel met mijn chain suck problemen :
- de ketting blokkert tussen frame en (voorste) tandwielen ( zit ertussen)
- enkel bij bergop en tijdens schakelen, enkel bij modderig parcour, enkel als het middenblad gebruikt wordt. :cry:

Afgelopen zondag tot 3 maal toe moeten afstappen, ketting ervantussen trekken, achterwiel opheffen en naar beneden schakelen en al vloekend op een klein verzet proberen te vertrekken. ( vraag maar aan 'onbekend')

Mijn vloboer raadt me aan om het middenblad op te rijden en dan een BBB blad te steken, maar gezien ik bijna altijd op het grootste blad rij, kan dit nog een tijdje duren. #-o
Als't hier nie rap gedaan is zal't nie lang meer duren, die BBB ( of stalen deore) zal er rap opstaan.
:-?
R 8) 8)
brecht256
Mountainbiker

Post by brecht256 »

zeg manne,

gellie zegt hier wel allemaal van een BBB middenblad, mijne vloboer zei da ook enzo maareuhm, toen mijn bladen (groot en midden) op waren zijn deze beiden vervange door BBB's en sinds dien heb ik last van chainsuck tot en met,

en dan ook nog dat ik moeilijk op men 1ste blad kan schakelen (voorderrailleur zit tegen het frame) wat waarschijnlijk te wijten is aan de dikte van het blad.

Ben aant denke om een deore middeblad te plaatse om deze 2 probleme van de baan te helpe ! :evil:

Grtz

brecht
casper
Mountainbiker

Post by casper »

roveny wrote:@ Casper
zo te zien ben ik niet de enige met chain suck problemen met mijn reaction ... :-?
Voor alle zekerheid, dit is wat ik bedoel met mijn chain suck problemen :
- de ketting blokkert tussen frame en (voorste) tandwielen ( zit ertussen)
- enkel bij bergop en tijdens schakelen, enkel bij modderig parcour, enkel als het middenblad gebruikt wordt. :cry:

Idem hier

Mijn vloboer raadt me aan om het middenblad op te rijden en dan een BBB blad te steken, maar gezien ik bijna altijd op het grootste blad rij, kan dit nog een tijdje duren. #-o
Als't hier nie rap gedaan is zal't nie lang meer duren, die BBB ( of stalen deore) zal er rap opstaan.

Direkt doen, nie treuzelen moet nie BBB zijn, mag ook iets anders zijn : Deore, TA
:-?
R 8) 8)
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Ik hoop volgende week fotos te zien van een carbon cube frame 8)

Het heeft kans want sinds vorig jaar hebben ze al een carbon wegmachien, nu hopen op een carbon mtb exemplaar =D>
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Mss niet typisch iets voor Cube, maar aangezien ik met een Cube rij, zal ik het toch maar hier vragen.

Heb gisteren bij het rijden (allez, eigenlijk toen ik stilstond #-o) gemerkt dat er speling zit op mijn voorvork, eigenlijk waard de vork vastzit in het frame.
Als ik mijn voorrem 'dichtknijp' en ik wiebel zo een beetje met mijne velo dan beweegt de voorvork en het stuur, terwijl het frame niet beweegt ... Duidelijk ?

Iemand enig idee hoe dit kan opgelost worden ? Ergens iets vastdraaien ?
mario
Mountainbiker

Post by mario »

zanneis wrote:Mss niet typisch iets voor Cube, maar aangezien ik met een Cube rij, zal ik het toch maar hier vragen.

Heb gisteren bij het rijden (allez, eigenlijk toen ik stilstond #-o) gemerkt dat er speling zit op mijn voorvork, eigenlijk waard de vork vastzit in het frame.
Als ik mijn voorrem 'dichtknijp' en ik wiebel zo een beetje met mijne velo dan beweegt de voorvork en het stuur, terwijl het frame niet beweegt ... Duidelijk ?

Versleten kopserie...(ik doe maar een gokje hoor)
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

zanneis wrote:Mss niet typisch iets voor Cube, maar aangezien ik met een Cube rij, zal ik het toch maar hier vragen.

Bouten die de stuurpen vasthouden aan de vorkbuis wat losdraaien, zodat stuurpen los staat.
Bovenaan de vorkbuis kun je met een imbussleutel de vork iets vaster zetten. Draai niet teveel in ééns.
Post Reply