OK, ik kan me die plaats zo voor de geest halen, dat moet uit pure gewoonte zijn dat ik daar zelfs niet naar 't pijltje kijk.
Dat technisch klimmetje is altijd een uitdaging, zelfs in perfecte omstandigheden rijd ik daar niet altijd zonder voetje zetten op.....
Overijse - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- LuckyIron
- Mountainbiker
ik vermoed dat je het hier hebt over het stuk in het Sint-Agatha-Rode bos (richting Terlanen). Hier ligt bijna heel het jaar door modder en er is inderdaad al een nieuwe weg gecreeërd door het bos, maar of dit nu echt een probleem is; ik denk het niet. In heel natte periode is die weg zelfs verzopen...nijltje wrote:Ik heb helaas moeten vaststellen dat ook in overijse veel mensen niet door de modder durven rijden en dan maar een nieuwe weg aanmaken in het bos...beste mensen dit is NIET goed voor het imago van het MTB'en dus aub blijf op de route, je vuil maken kan echt geen kwaad hoor.
Bedankt
weinig aan te doen dus
- LuckyIron
- Mountainbiker
Ik ga dit zeker aankaarten bij de verantwoordelijke (Bloso en Gemeente).nijltje wrote:LuckyIron,
Idd dit stuk is een overduidelijk vb; en dit is wel degelijk een probleem! Waarom denk je dat in een "heel natte periode" zelfs die weg verzopen is??? Idd door ons MTB.
Ik zou graag bnn 10 jaar nog legaal door de bossen willen rijden.
Nu dat stukje bos is sowieso al heel nat. Al het water van bovenliggend stuk bos en veld loopt langs die weg naar beneden.
ik hou je op de hoogte
Da is wel nie door het MTB'en dat die zo verzopen bijligt hoor .nijltje wrote:LuckyIron,
Idd dit stuk is een overduidelijk vb; en dit is wel degelijk een probleem! Waarom denk je dat in een "heel natte periode" zelfs die weg verzopen is??? Idd door ons MTB.
Ik zou graag bnn 10 jaar nog legaal door de bossen willen rijden.
het water komt daar van boven uit da bos en kan daar niet verder .
Er loop daar bijna constant water naar beneden , ook al is het heel lang droog weer .
Tis daarom da ik deze route niet graag doe , er is altijd wel een drassig stuk in deze route .
en als ge iederkeer uwe vlo moet kuisen , ik gebruik al mijne tijd om te rijden en niet om te kuisen he .
- A d r i
- Mountainbiker
Vandaag een serieus toerke gaan doen in de omgeving van Hoeilaart, Huldenberg, Overijse en Maleizen (goeiendag gaan doen aan de Bierkarboys die net gingen vertrekken om hun TT van mogen uit te pijlen) en in het terugkomen de Groene en de Rode Van Overijse er nog gauw aangelapt.
Dit maar om te melden dat de afdaling op de Rode in Ottenburg er wat beter bijligt. Er is duidelijk aan gewerkt en het moeilijke punt zowat halverwege is wat uitgevlakt. Bravo aan wie hiervoor verantwoordelijk is.
Ik heb en passant 2 verloren drinkbussen opgeraapt en in de vuilbak in Ottenburg gaan stoppen, heren kuis jullie vuil aub zelf op in het vervolg
Alles ligt er prettig bij, wat opletten in de afdaling van de Zandberg (als je Terlanen inrijdt) er zijn daar weer takken en boomstronken over het parkoers gelegt. Heb dit zo goed als mogelijk opgeruimd, maar het kan zijn dat ze er straks terug liggen. Even uitkijken dus, vooral bij valavond kan zoiets zeer gevaarlijk zijn..
Dit maar om te melden dat de afdaling op de Rode in Ottenburg er wat beter bijligt. Er is duidelijk aan gewerkt en het moeilijke punt zowat halverwege is wat uitgevlakt. Bravo aan wie hiervoor verantwoordelijk is.
Ik heb en passant 2 verloren drinkbussen opgeraapt en in de vuilbak in Ottenburg gaan stoppen, heren kuis jullie vuil aub zelf op in het vervolg
Alles ligt er prettig bij, wat opletten in de afdaling van de Zandberg (als je Terlanen inrijdt) er zijn daar weer takken en boomstronken over het parkoers gelegt. Heb dit zo goed als mogelijk opgeruimd, maar het kan zijn dat ze er straks terug liggen. Even uitkijken dus, vooral bij valavond kan zoiets zeer gevaarlijk zijn..
-
Marioo
- Mountainbiker
- Location: Merida Big Nine 6000(2016),Hooger Booger Hawk(1996)
Hey,mannen,
Ik heb vandaag nog eens de volledige route gedaan en alles is terug kompleet qua bepijling
.Alleen aan het begin van de zandberg is een gat in de grond en lagen er weer 2 stammen over de weg
,misschien is het voor de vaste gebruikers die de weg kennen toch veiliger om daar de linkse afdaling te nemen,voor de rest alles ok. Ik heb aan Bloso en de gemeente het voorstel gedaan om aan het begin van een 4-tal afdalingen een waarschuwingsbordje te plaatsen.
Greetz,Mario M.
Ik heb vandaag nog eens de volledige route gedaan en alles is terug kompleet qua bepijling
Greetz,Mario M.