@ cyclonerick: wordt het je eerste deelname? Onderschat zeker en vast het fietsen niet hoor. Het is putteke winter waardoor het parcours één koude modderpoel is.cyclonerick wrote:ik zal er ook enkele proberen meedoen, maar zoek ook nog naar een kalender. Misschien in deze thread eens laten weten als je ergens een nieuwe winterduathlon ontdekt...?
alles zal bij mij in het teken staan van kasterlee, waarvoor ik nu al een goed half jaar min of meer specifiek aan het trainen ben. het fietsen zal normaal gezien geen probleem zijn. Het lopen is echter andere koek. Op één dag zo'n 45-50 km lopen is niet vanzelfsprekend, zeker niet als je al eens meer dan 100km gemountainbiked hebt op meestal zware wegen.
toch is dit volgens mij het proberen waard.
meer info: www.winterduathlonkasterlee.be
MTB-duathlon
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
tenedenaar
- Mountainbiker
Post by tenedenaar »
- cyclonerick
- Mountainbiker
Post by cyclonerick »
ja, het is mijn eerste deelname
ik hoor van iedereen dat ik het niet mag onderschatten, maar anderzijds, onderschat mij ook niet
alle tips ivm training en voorbereiding zijn welkom!
ik hoor van iedereen dat ik het niet mag onderschatten, maar anderzijds, onderschat mij ook niet
Zorg dat je zeer goed weet waar je overslag ligt en blijf er zeker heel de wedstrijd onder!!
Dit is ook wat wij doen bij de lange-afstandstriatlon.
Als je jezelf niet aan die wetmatigheid houd zal je een pannekoek tegen uw kaak krijgen waar je weken niet goed zult van zijn.
En ik spreek uit ervaring en niet van horen zeggen of uit een boekske uit de bibliotheek!
Dit is ook wat wij doen bij de lange-afstandstriatlon.
Als je jezelf niet aan die wetmatigheid houd zal je een pannekoek tegen uw kaak krijgen waar je weken niet goed zult van zijn.
En ik spreek uit ervaring en niet van horen zeggen of uit een boekske uit de bibliotheek!
- cyclonerick
- Mountainbiker
Post by cyclonerick »
meer info ivm winterduatlon Brecht op 1 oktober : http://users.telenet.be/btriteam/
ik ben al in geschreven
op 22/10 is er in lembeke ook een winterduatlon
ik ben al in geschreven
op 22/10 is er in lembeke ook een winterduatlon
-
tenedenaar
- Mountainbiker
Post by tenedenaar »
Ik doe dit jaar opnieuw mee. Misschien kunnen we eens afspreken om het parcours te verkennen. Ik begin wel pas in oktober met specifieke training.cyclonerick wrote:ja, het is mijn eerste deelname
ik hoor van iedereen dat ik het niet mag onderschatten, maar anderzijds, onderschat mij ook niet![]()
Een winterduathlon is over het algemeen een korte wedstrijd,behalve Kasterlee natuurlijk.Het is volgens mij wel zo dat je zo goed dan de volledige wedstrijd in het rood aan het lopen en fietsen bent.Zal een beetje afhangen wat uw doel is.Onderschatten mag je zeker niet doen maar je moet natuurlijk zelf voelen wat je aankan en vooral hoe lang.Ik heb zelf is mee gedaan en er was een jongen bij die bij de eerste loopproef al krampen kreeg,en dan ben je wel gezien. Met een koersbroek lopen is goed te doen,bij het binnenlopen moet je zien dat uw materiaal zo staat dat u het beste uitkomt.Maar dat zie je wel bij de andere deelnemers.Best is ook dat je aan iemand van de organisatie wat uitleg vraagt over hoe en waar lopen en fietsen.Er is normaal eerst een briefing,maar dat gaat soms nogal vlug en 5min voor de start,En dat is volgens mij de tijd dat je u moet consentreren op de wedstrijd zelf.Alvast veel geluk met uw eerste wedstrijd
-
mariska vd pijnacker
- Mountainbiker
Post by mariska vd pijnacker »
10/09: in "de Mosten" in Minderhout een minitriathlonneke (250m zwemmen-9 km mtb - 3 km lopen). Voor de liefhebbers van zwemmen natuurlijk!
11/11 : duathlon in grobbendonk
in nederland zijn er ook nog nen hoop duathlons oa 06/11 in Noordwijk: duathlon op een strand
11/11 : duathlon in grobbendonk
in nederland zijn er ook nog nen hoop duathlons oa 06/11 in Noordwijk: duathlon op een strand
-
tenedenaar
- Mountainbiker
Post by tenedenaar »
Er zijn 2 mogelijkheden:
- wisselen van schoenen
- met pedalen met "riempjes" fietsen
Eigenlijk is het aangeraden om te wisselen van schoenen. Bij mountainbiken met mtb of koersschoenen is het rendement veel hoger. Je kan beter kracht zetten en er is geen gevaar dat je bij oneffenheden ( en die zijn er uiteraard) uit je pedaal gaat schieten. Meestal zijn de tijdsverschillen redelijk groot waardoor het wisselen niet echt dé doorslaggevende rol zal spelen. Je kan trouwens perfect trainen op het snel wisselen van schoeisel (en op -en afzetten van helm). Na veel oefenen/ wedstrijden wordt het een automatisme.
- wisselen van schoenen
- met pedalen met "riempjes" fietsen
Eigenlijk is het aangeraden om te wisselen van schoenen. Bij mountainbiken met mtb of koersschoenen is het rendement veel hoger. Je kan beter kracht zetten en er is geen gevaar dat je bij oneffenheden ( en die zijn er uiteraard) uit je pedaal gaat schieten. Meestal zijn de tijdsverschillen redelijk groot waardoor het wisselen niet echt dé doorslaggevende rol zal spelen. Je kan trouwens perfect trainen op het snel wisselen van schoeisel (en op -en afzetten van helm). Na veel oefenen/ wedstrijden wordt het een automatisme.