cristalp 2005

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

@iegenie
toch wel klasse van de organisatoren dat ze dat durven !!! maar ja, beter een paar boze bikers aan een tijdspoort (die zijn er trouwens elk jaar), dan een paar dode bikers die vast zitten tussen de pas de lona en de basset de lona...
van iedereen die samen met mij moeten stoppen is (Evolene), was der niemand boos op de organisatie. Voor de meesten was het wel den eerste keer dat ze er waren (ook ikke) en dan ben je zwaar, heel zwaar teleurgesteld, maar niet boos. Maar iedereen vond de beslissing juist. Na de neutralisatie werd je trouwens zeer correct en vriendelijk behandeld.
Hadden ze dan niet moeten starten: NEEN, als het weer enkele uren later omslaat (wat volgens het plaatselijke weerbericht rond 16u00 ging gebeuren), dan had er bijna geen probleem geweest. Dus heeft volgens mij de organisatie juist gehandeld =D> , en ze hebben er zelfs weinig commentaar opgekregen hebben ook.
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Ik sluit mij volledig aan bij je standpunt. Ze hebben correct gehandeld! En al bij al zat het noodplan nog vrij goed in elkaar blijkbaar. Ik heb ook niemand gezien die mopperde. Uiteraard zullen er samen met mij heel wat anderen ontgoocheld geweest zijn, maar ik zag toch ook wel heel wat opgeluchte gezichten dat het allemaal niet meer hoefde. Tja. We hebben er een goei training bij :drunk: . Uiteindelijk toch een alpenrit van ca 90km, kan al een marathon op zich zijn hé.

Ik was al van woensdag ginds en heb mij kostelijk geamuseerd. In verbier een dagticket gekocht voor de kabelbaan en daar alle mogelijke downhillparcours gedaan. Bangelijk gewoon! Mijn digitaal camera'ke op mijn helm gemonteerd en heerlijke beelden gemaakt! Met dank aan Stimpie en Brainfood die samen in totaal 7 keer op hunnen donder gegaan zijn voor mijn lens... spektakel!

Voor de liefhebbers, Boven bij Les Ruinettes neem je de skipiste naar beneden en bij de eerste bocht ga je rechtdoor. er staat daar een geel wegwijzertje voor de wandelaars naar beneden. Ontzettend technische single-track met veel haarspeldbochten, drop-offs, wortelstukken, steenslagpaden en je eindigt tenslotte opnieuw op de piste bij de Medran-lift waar je door de bocht kan scheuren! Eigenlijk veel leuker dan het officiële traject voor downhillers. Over die laatste gesproken, die gasten zijn toch wel een vijs kwijt! Hebben er daar eentje zien springen... man man.
jo
Mountainbiker

Post by jo »

[quote="roger .Onderweg nog men nummer laten vasthechten door een groep sympathieke belgen die me dan een goei duwtje hebben gegeven op een steil klimmetje,"waarvoor dank mannen"[/quote]

Dat waren wij , we hebben op verschillende punten gaan staan , t'was ne keer iets anders dan zelf rijden .

Maandag morgen opgestaan , gordijnen opengedaan en opeens stond daar op diene parking aan die skiliften een Bike expo , en die was een stukske groter dan die van zaterderdag . Blijk dat het een testdag was , denk dat die nie veel mannen gaan zien , twas ook nog eens aan het gieten .
lexen007
Mountainbiker

Post by lexen007 »

Skimmy, ik heb uw zadel zien liggen op Mandelon. Ik heb zitten denken aan de duts die nog tenminste 15 km zonder zou moeten doen. Heb ook een eind meegereden met Roger.
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

lexen007 wrote:Skimmy, ik heb uw zadel zien liggen op Mandelon. Ik heb zitten denken aan de duts die nog tenminste 15 km zonder zou moeten doen. Heb ook een eind meegereden met Roger.
Wat ik mij afvraag... hoe kunde nu uw zadel kwijt spelen zonder dat ge 't merkt? En dan nog boven op de mandelon !?! Tenzij het in de afdaling is en gij 10 km de hele tijd rechtgestaan hebt?
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

lexen007 wrote:Skimmy, ik heb uw zadel zien liggen op Mandelon. Ik heb zitten denken aan de duts die nog tenminste 15 km zonder zou moeten doen. Heb ook een eind meegereden met Roger.
Lexen, kpeis dat we nen hele tijd samen op de klim van de mandelon gereden hebben, vrolijk aan het babbelen over ne scalpel dien ik van madam zou mogen kopen als ik volgend jaar hare velo de lona opdraag :lol: 8)
Calvin
Mountainbiker

Post by Calvin »

Zadel tegen gekomen, Roger aangemoedigd op den eerste klim en de Jo een paar keer zien staan.
Was juist te laat in Evolene om nog door te mogen en dacht op dat moment nog dat diegene die daar voorbij waren hem mochten uitrijden.
Heb daar nog een klein uur gestaan voordat we dan eindelijk naar Sion afdaalden. :evil:
Daarna besef je dan wel dat doorrijden vrijwel onverantwoord was geweest, maar de anticlimax blijft natuurlijk wel.
's Avonds met m'n bikemakkers mijne verjaardag nog gaan vieren, want daar was 's morgens ni veel tijd voor geweest...
Vorig jaar immers ook ni, want dan was 't den dag daarna de GRC.

In de wagen naar huis uitvoerig het programma 2006 besproken :lol:

Greetz
Calvin
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Vandaag ontdekt dat er in Graz(oostenrijk) een Europeeskampioenschap marathon(84km) was voor veteranen.In men categorie boven de 60j waren maar 2 deelnemers.Was ik daar maar gaan rijden dan was ik zeker bij de 3 eersten en misschien europeeskampioen.Dus mannen volgend jaar gaan jullie mij missen in de Cristalp want daar ga ik men doel van maken.
Deze week ga ik nu wat windsurfen om wat te bekomen,niet om jullie jaloers te maken,maar het leven als gepensioneerde kan toch mooi zijn hé!!!
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

en ik heb nog maar 36 jaar te werken... grmpf ] (*,)

Desalnietemin, ik wil ervoor tekenen om op die leeftijd nog aan de cristalp te beginnen!
Werner L
Mountainbiker

Re: La Vieille

Post by Werner L »

SKimmie wrote:Peter IV: Ik had op de Mndelon nog goed weer, dat viel mee,
maar hebben jullie mijn zadel daar niet gevonden.
Heel die Alpage zonder zadel viel niet mee,
en die afdaling ook niet... maar ze was bij ons wel droog.
Heb inderdaad een slr zadel zien liggen ...
Zo'n afdaling zonder zadel moet niet om te lachen zijn !
Post Reply