Dit is voledig normaal, je ketting is nog vere van versleten hoor. Ze is gewoon wat uitdgerokkenBengo wrote:Okee, bedankt voor de tips.
Ik zal dus het wiel naar achteren trekken, zodat de ketting wordt aangespannen. Al vind ik dat het toch wel snel gaat (na ongeveer 1000 km, in mijn geval).
Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- phille
- Mountainbiker
die MR is echt wel een zalig fietske, heb er eens 100k mee gedaan rond leuven. (zie je wel eens op een duitse marathon, ferm oranje he)
1 nadeelke : de remkabel is vrij kort waardoor het stuur niet 100% vrij is
de remmen zijn wel verschieten, zoveel remkracht op een velgrem nog niet meegemaakt, dat achter de vork principe zou eigenlijk overal moeten toegepast worden. Demonteer die remmen eens je zal direct het gemak erkennen.
Ook nog leuk : de ruimte die je achterwiel heeft tov de staande buis, makkelijk om te kuizen, en als zoiets volloopt met modder dan zit je 1m diep in de modder
de remmen zijn wel verschieten, zoveel remkracht op een velgrem nog niet meegemaakt, dat achter de vork principe zou eigenlijk overal moeten toegepast worden. Demonteer die remmen eens je zal direct het gemak erkennen.
Ook nog leuk : de ruimte die je achterwiel heeft tov de staande buis, makkelijk om te kuizen, en als zoiets volloopt met modder dan zit je 1m diep in de modder
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
de smaak komt met al in de mondphille wrote:die MR is echt wel een zalig fietske, heb er eens 100k mee gedaan rond leuven. (zie je wel eens op een duitse marathon, ferm oranje he)
ik kan bijan nie meer wachten tot volgende week
streets
Model 2006 van een knappe mtb-Cannondale met Rohloff-systeem te zien op www.probike.be (winkel in Tervuren): hij heeft de naam 'Urban', maar 't is eigenlijk een echte mountainbike met slicks, te gebruiken op asfalt én in het veld (dan beter met semi-slicks of noppenbanden natuurlijk).
Ik vermoed dat ze hem bij Cannondale niet catalogeren bij de XC-hardtails omdat bij deze bike vooral comfort en gebruiks/onderhoudsvriendelijkheid vooropstaat, en dus niet in allereerste instantie het gewicht of de snelheid. Prijs: circa 3300 euro.
Ik vermoed dat ze hem bij Cannondale niet catalogeren bij de XC-hardtails omdat bij deze bike vooral comfort en gebruiks/onderhoudsvriendelijkheid vooropstaat, en dus niet in allereerste instantie het gewicht of de snelheid. Prijs: circa 3300 euro.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
vandag heb ik de MR eindelijk eens geprobeerdphille wrote:Ook nog leuk : de ruimte die je achterwiel heeft tov de staande buis, makkelijk om te kuizen, en als zoiets volloopt met modder dan zit je 1m diep in de modder
één woord MAGISCH
Schakelen doorheen de kilo's modder, vandaag de extreemste baantjes uitgezocht, de vrees van de xtr riders.
De rohloff rijdt tot zolang je grip hebt en kracht in de benen om het geheel rond te krijgen.
het leuke:: SCHAKELEN kan, zonder één probleem.
een klein probleempje bij de MR, is dat de voorvork nogal vol modder kan kruipen.
zoals phille zegt, achteraan geen probleem, vooraan soms wel.
Vandaag was het nu wel extreem en de modder in Opwijk, di kan tellen hoor
Nu nog een sponser zoeken en we zijn echt vertrokken
Streets
- Streets
- Mountainbiker
Nog wat rohloff vraagjes
Wat vinden jullie van de bekabeling van de Rohloff, deze loopt langs onder de achterbuis tot aan de achternaaf.
Dit lijkt mij het enige zwakke punt van het hele systeem, als je hiermee eens serieus op een steen botst dan kan deze wel stuk gaan.
Verder vind ik de spatie tussen de voorvork en de band nogal vrij krap. Ik reed door de modder en alles stropte hierdoor op.
Misschien opteren voor een andere vork??
Streets
Wat vinden jullie van de bekabeling van de Rohloff, deze loopt langs onder de achterbuis tot aan de achternaaf.
Dit lijkt mij het enige zwakke punt van het hele systeem, als je hiermee eens serieus op een steen botst dan kan deze wel stuk gaan.
Verder vind ik de spatie tussen de voorvork en de band nogal vrij krap. Ik reed door de modder en alles stropte hierdoor op.
Streets
- WT6
- Mountainbiker
Of een dunnere band ?Streets wrote: Verder vind ik de spatie tussen de voorvork en de band nogal vrij krap. Ik reed door de modder en alles stropte hierdoor op.
Streets
Ben de Rohloff discussies ook al een beetje aan het volgen geweest.
Een prettig schakelend onderhoudsvriendelijk systeem dat bovendien bijna niet slijt, en enkel wat hogere beginkost heeft... schitterend toch ?
Zijn de prijzen voor Rohloff al wat gezakt ?