Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
...Jokke
Mountainbiker

Post by ...Jokke »

Waar is dat stukje precies van route 4 ? ik heb nr 4 ook gedaan 2 weken geleden. Was vanuit Buret vertrokken richting LUX en dan naar links achter het oude stationgebouw. Nu liep dat pad dood; even door de weide gecrosst en daarna terug op de 4
gekomen.
De volgende dag ben ik voor het oude station links afgedraaid, stond eveneens een pijl. Dit was blijkbaar de goede. en zonder problemen de route kunnen verder zetten.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Ik en drie maten gaan vanaf woendsdag tot en met maandag naar houffa.

Niemand die daar ooit gecampeerd heeft.

Welke kamping is volgens jullie goed.
Hoeveel hebben jullie betaald zodat we eigenlijk een beetje kunne rekenen hoeveel geld we nodig hebben.
Bö Hanssön
Mountainbiker

Post by Bö Hanssön »

Biker Jokke en GF Biker, dank voor de suggesties. Zal er volgende keer aan denken. Ciao!
pieterjan
Mountainbiker

Post by pieterjan »

roy wrote:Ik en drie maten gaan vanaf woendsdag tot en met maandag naar houffa.

Hoeveel hebben jullie betaald zodat we eigenlijk een beetje kunne rekenen hoeveel geld we nodig hebben.
jah, ik heb daar ooit eens gecampeerd op ne camping uitgebaat door hollanders.

"mooi plaatsje, aan het water" het enige probleem is dat die hollanders tot stukken in de nacht zaten te feesten en wij met moeite konden slapen maar dat was toen daar de wereldbeker manche werd gereden, nu zal het daar wel veel rustiger zijn denkk, maar gebrek aan campings is er zeker niet, op de baan naar La Roche liggen er 2. (kweet ni meer of het de baan naar La Roche was maar ik vermoed het wel, op het stadsplan staat ook veel angeduid)

de prijs weet ik niet meer, mijn pa heeft da betaald en ik zou het hem eens moeten vragen

kzal zeker nog iets laten weten als mijn pa iets over de prijs weet maar ik vrees dat hij het ook ni meer zal weten, tis al een tijdje geleden :d
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

pieterjan wrote:
roy wrote:Ik en drie maten gaan vanaf woendsdag tot en met maandag naar houffa.

jah, ik heb daar ooit eens gecampeerd op ne camping uitgebaat door hollanders.

"mooi plaatsje, aan het water" het enige probleem is dat die hollanders tot stukken in de nacht zaten te feesten en wij met moeite konden slapen maar dat was toen daar de wereldbeker manche werd gereden, nu zal het daar wel veel rustiger zijn denkk, maar gebrek aan campings is er zeker niet, op de baan naar La Roche liggen er 2. (kweet ni meer of het de baan naar La Roche was maar ik vermoed het wel, op het stadsplan staat ook veel angeduid)

de prijs weet ik niet meer, mijn pa heeft da betaald en ik zou het hem eens moeten vragen

kzal zeker nog iets laten weten als mijn pa iets over de prijs weet maar ik vrees dat hij het ook ni meer zal weten, tis al een tijdje geleden :d

Dank u.
kheb toch eens gemaild naar die kamping "peche en chasse".
Heb antwoord gekregen dat ze niet meer reserveerden.
Dat we maar gewoon moesten gaan en dat we een plaatsje gingen krijgen omdat het toch niet druk is nu.
Voor deze die ook naar die kamping gaan, alleen in het weekend zal het wel druk zijn door de houffamarathon.

Kheb een keer naar de prijslijst gekeken en te kwam alles gedeeld door vier per persoon dus op 8€ per dag.
Tent, auto, elc,4peronen.

groeten roy.
pieterjan
Mountainbiker

Post by pieterjan »

kheb het is aan mijn pa gevraagd maar hij weet het ook niet meer hoeveel wij betaald hebben, maar ge hebt nu toch precies al de prijzen

bij ons wouden ze ook niet op voorhand reserveren, gewoon naar daar gaan en een plaatsje zoeken

de houffamarathon is dat dit weekend? 28 augustus?
...Jokke
Mountainbiker

Post by ...Jokke »

pieterjan wrote: de houffamarathon is dat dit weekend? 28 augustus?
idd, zondag 28/08 houffa marathon
alfred9684
Mountainbiker

Hoogte start Houffalize

Post by alfred9684 »

Hallo,

Eerst mijn verontschuldigingen in het misschien verkeerd plaatsen van deze thread.

Ik zou graag de hoogte weten van het plein waarop je vertrekt in Houffalize om één van de vaste routes te doen. Het is voor mijn Polar in te stellen.

Alvast Bedankt!!!

PS: als er een site is waar ge dit vindt, post het ook, want ik heb het mij al veel afgevraagd waar dit te vinden!
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Kijk eens onder deze link, daar staan de hoogteprofielen (incl starthoogte) van de routes:

http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=31
roy
Mountainbiker

Post by roy »

Ons verslag van houffa.

Terug uit houffa.
zoals ik al eerder gezegd had ben ik vertrokken woendsdag om de streek wat te verkennen.
Daar woendsdag in de donker op kamping aangekomen, wegen een fille op de autostrade op 20 k/m van houffa. Vrachtwagen die in pan stond op de plaats waar er maar een rijstrook niet meer was. daar toch wel 3 a 4 huur gestaan.
Donderdag een beetje gaan rijden groot stuk van de rode route 3 en dan zo een beetje rondgereden daar maar het parkoer was redelijk glad en met mijn jimmys had ik toch niet veel grip en zeker niet in de afdalingen.
Een keer gevallen in volle afdaling ergens op een stuk van de wb en mijn maten waren wisten niet dat er rechtdoor een trap was omdat ze bij de wb naar rechts moesten.En ik heb juist de trap kunne ontwijkenmaar ben er wel voor over kop moeten gaan en een struik als schild moeten gebruiken.
We zijn halverwege rood teruggekeerd omdat er een ferme regenbui bezig was. km of 40

vrijdag vertrokken een stuk van geel gedaan en nog wat stukjes dan ook teruggekeerd door de regen.
15 km

Zaterdag. rood3 gedaan elke klim opgeraakt verder een maat twee maal platgereden.
En ik ook een keer een afdaling waar je op het einden een kapot brugje hebt over water. Een steen geraakt ofzo en band ontploft, omdat band direct leeg was tegen dat ik stil stond nog enkele stenen geraakt.
zodat ik bij het kuisen van mijn fiets opmerk dat er een ferme deuk in mijn velg is. een 35 km.

Zondag De houffamarathon zelf.
Was te laat aan de start dus gewoon gestart waar we al veel volk opraapten. Aan een pasage direct een fille allemaal te voet met een stuk of 70 man. Dan in het bos altijd maar mensen ingehaalt en dan nog een lang stuk moeten wandelen daar bergop. Dan naar de bevoorading gereden zeer druk daar. net voor de bevoorading quadri gezien langs de kant. Op bevooraadign praatje geslaan hij heeft 17 km gereden met shijfremmen die half toestonden .
Dan daar gewacht op twee maten van me omdat ik het niet meer zag zitten met raprijden door een val.
Half uur staan wachten.
Dan weer vertrokken redelijk mogen baggeren in de bossen na de eerste bevoorading. Dan nog een stuk mogen wandelen net voor de klim naar de tweede bevoorading. dan daar een 20 minuten gebleven.

Dan een keer zwaar gevallen.
Dan twee klimmen niet opgeraakt omdat de moraal maar nihil meer was.
laatste stuk was leuk.
In de laatste 300 meter nog mensen een band zien vervangen waaronder ik me niet vergis iemand met een mtb.be outfit aan.
Dan reed er een op dezelfde plaats nog een plat voor me voorwiel plots pssss.
60 k/m met een tijd van 4 h 49 min. met een real van 4 h 44min.(wat is het verschil). Met een 398 plaats in mijn catehorie.en in totaal een 521.

verder veel mensen zien platrijden.
bepijling perfect geen enkele keer misreden.
Bevooradingen ok. Met zeer lekkere ronde taartgevallen.

Mij anders wel kostelijk geamuseerd die dagen.
Sinds een jaar en een half weer een keer alcohol gedronken.
natuurlijk direct aan de chouffe begonnen met resultaat dat ik na 4 chouffes al ferm moe aan het worden was. maar het is wel een zeer lekker biertje.
Over de camping kan ik ook niet klagen.
We verbleven op camping chasse en peche, dit bleek namelijk een nederlandse camping te zijn met resultaat dat we daar de enige belgen waren.
"mooi plaatsje, aan het water" het enige probleem is dat die hollanders tot stukken in de nacht zaten te feesten
En de nederlanders zaten nogal vroeg in hun bed zodat wij dikwils gezaag kregen omdat we stilder moesten zijn.
verder waren de bazen van de camping wel zeer simpatieke mensen, ook nederladers.
nederlandes kunnen dus wel wiet roken van hun 12 jaar zeggen ze maar zeker niet drinken er kwamen er twee jonge gasten bij ons zitten en we gaven hun een jupiler en ze kregen hem met moeite op en wanneer wij aan de chouffe begonen kregen ze die gelemaal niet op met resultaat dat biede kerels zwalpten.
En de volgende morgen waneer ik mijn hand naar hun opstak ze beiden twee zombies waren .
Nederlanders zijn vriendelijk maar als je er 5 dagen bij zit heb je genoeg nederlander gehad voor een jaar.

Hier heb je enkele van onze foto's.

http://www.jordypozzolo.tk/

Gewoon klikken op foto's houffa. Er zitten enkele zeverfoto's in ook moet daar nie op letten wi.

Onze uitstap was zeker voor herhaling vatbaar.
Post Reply