Michelin XCR Mud Ust

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Michelin XCR Mud Ust

Post by Dr.Gonzo »

Heb vandaag bij Van Eyck sport een set Michelin XCR Mud UST banden gekocht. Eerste band erop gelegd, alles ok. Tweede band erop , niet op te pompen. Liep telkens terug plat. Heb hem dan eens goed bekeken en wat bleek er zat een soort vervorming in de buitenste rand (welke achter de velg moet grijpen). Ik denk dat deze produktiefout de reden is. Ga volgende week terug voor een andere.

Nog iemand reeds zoiets gehad? :-?
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

Tot hoeveel bar heb je hem gepompt?
Mijn xcr a/t heeft dit ook een beetje vooraan ,maar als je die op 4 bar een nacht laat staan blijft hij de dag er achter op 2bar staan.
Goed invetten met sop voor je hem monteert .
:wink:
rolando
Mountainbiker

xcr mud

Post by rolando »

ik heb ook al zo 2 exemplaren gehad en ook in de dry versie eentje met als gevolg dat ze ook niet mooi op de velg liggen en allesbehalve recht lopen.scheuren ook zeer snel
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Krijg er zlefs geen bar in , loopt gelijktijdig leeg. Heb wel geen sop gebruikt maar zou dit iets uitmaken? #-o
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

Raoul wrote:Krijg er zlefs geen bar in , loopt gelijktijdig leeg. Heb wel geen sop gebruikt maar zou dit iets uitmaken? #-o
Yep goed sop gebruiken en dan met de compressor oppompen.
Zo doe ik da toch en geen probleem.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

goed sop ....

Gewoon zeep in water?

Zou ik hem niet beter gaan ruilen voor een ander exemplaar?
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

Raoul wrote:[quote="scott racer] Yep goed sop gebruiken en dan met de compressor oppompen.
Zo doe ik da toch en geen probleem.
Gewoon zeep in water?[/quote]

Ja een beetje dreft ofzo.
Ik gebruik ciliconespray of banden vet.
Mecanicien zijn heeft zijn voordelen :wink:
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Gebruik een sopje en blaas hem op met compressor... Best geen lepels gebruiken bij montage, die kunnen de band beschadigen.

Moest het niet lukken, breng hem terug bij Van Eyck en breng het wiel ook mee. Dan kunnen we zelf nog ne keer proberen.

In elk geval geen zorgen maken, we lossen het wel op. Eventueel een nieuwe als't een productiefout is.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Ok 'k ga het morgen nog is proberen. ( dan met een compressor) Laatste poging . :wink:
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

Ik heb vanavond ook mijn XCR Muds opgelegd met deze aanhoudende regen.
De banden zijn vrij zwaar en stijf (net zoals de All Mountain, die ook zou lastig oplegt). Inderdaad zij zien er op bepaalde plaatsen wat vervormd uit. Ik vind ze vrij moeilijk op te leggen (tov Schwalbe Skinny Jimmy of XCR Dry die veel lichter en minder stijf zijn).
In begin ook geen druk in te krijgen, met of zonder zeepsop. Ik probeerde de randen van de band zo dicht mogelijk tegen de rand van de velg te krijgen zodat hij zich sneller en gemakkelijker zou zetten, maar dat bleek geen succes. Het zweet drupte van mijn voorhoofd van het pompen.
Dan maar geprobeerd om de randen van de band samen in de gleuf te nemen en dan op te pompen. Kreeg er dan vrij snel druk in, toeval of niet? We zullen de volgende keer nog eens proberen en zien of ik conclusies kan trekken over de techniek om de banden op te leggen.
De band terug inruilen voor dezelfde soort bij de verkoper lijkt mij geen goed idee. Ik vrees dat de lichte vervorming niet abnormaal is en dat dit is door de stijfheid van de band.
Ik ga toch ook eens zien voor een compressortje, anderzijds is het goed voor de conditie, pompen als een zot... :-)
Post Reply