Wielen voor op de weg

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Ik heb mij een tijdje terug eens een wielsetje gekocht met deore naven (voor 89 euro!) om op de weg te rijden.

Nu wil ik er eindelijk eens werk van maken om die wielen ook effectief te gebruiken in het tussenseizoen (lees: te vettig om op de weg te rijden met de koersfiets).

Ik heb een volledig LX-afgemonteerde MTB, maar ben niet tevreden van die ketting. Dus nu denk ik eraan om twee SRAM-kettingen te kopen. Het SRAM-basismodel (voor op de weg) en een model vergelijkbaar met LX (voor in de modder). Welke kettingen zijn dit dan?

Ik zou dit willen combineren met mijn LX-cassette (modder) en een nog aan te schaffen cassette, ik dacht hierbij aan een cassette voor op de koersfiets (bijvoorbeeld shimano 105) omdat je dan een groter bereik hebt en dus groter kan trappen. Is dit allemaal compatibel?
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

fennek wrote:Ik heb mij een tijdje terug eens een wielsetje gekocht met deore naven (voor 89 euro!) om op de weg te rijden.

Nu wil ik er eindelijk eens werk van maken om die wielen ook effectief te gebruiken in het tussenseizoen (lees: te vettig om op de weg te rijden met de koersfiets).

Ik heb een volledig LX-afgemonteerde MTB, maar ben niet tevreden van die ketting. Dus nu denk ik eraan om twee SRAM-kettingen te kopen. Het SRAM-basismodel (voor op de weg) en een model vergelijkbaar met LX (voor in de modder). Welke kettingen zijn dit dan?

Ik zou dit willen combineren met mijn LX-cassette (modder) en een nog aan te schaffen cassette, ik dacht hierbij aan een cassette voor op de koersfiets (bijvoorbeeld shimano 105) omdat je dan een groter bereik hebt en dus groter kan trappen. Is dit allemaal compatibel?
??
Onbekend
Mountainbiker

Post by Onbekend »

Ik rij constant met men Tioga's psycho II wielen, zowel als ik enkel op de baan blijf en als ik in et veld ga. Is dit dan zo slecht voor je wielen als je ermeer ook op de baan rijd?
Onbekend
Mountainbiker

Post by Onbekend »

Ik rij constant met men Tioga's psycho II wielen, zowel als ik enkel op de baan blijf en als ik in et veld ga. Is dit dan zo slecht voor je wielen als je ermeer ook op de baan rijd?
Iemand raad????
superstardjay
Mountainbiker

Post by superstardjay »

Mocht je een set WH-M540's kopen om op de weg te trainen met de MTB, wat zou dan de minimale bandendikte zijn die je mag gebruiken?
Geut
Mountainbiker

Post by Geut »

Ik heb op m'n oude wielen wegbandjes gelegd en een nieuw setje (lichter) gekocht voor OFF-road.

greetz 8)
Dieter
superstardjay
Mountainbiker

Post by superstardjay »

Ja, dat zegt weinig over de maat natuurlijk...

Trouwens vandaag bij VanEyck langsgeweest, terug een drukte van jewelste. De Wh-m540 hing niet geprijsd, weet iemand wat ze kosten bij VanEyck ?
Post Reply