Transalp 2005

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Petouche
Mountainbiker

Post by Petouche »

Wij (team MtbPoperinge) hebben dit jaar voor het eerst deelgenomen en voor de basisformule gekozen: het kamp, zonder mobilhome, massage, technische bijstand of wat dan ook. Wat je dan krijgt is inderdaad heel elementair: een paar vierkante meter in een overdekte tennishal of in een school, met soms minimale sanitaire voorzieningen.
Toch is dit heel goed te doen als je meteen na aankomst naar het kamp gaat om je plekje te installeren en te douchen. Dan is er nauwelijks volk omdat de meesten nog wat blijven rondhangen aan de finish (hangt er natuurlijk ook van af hoe laat je arriveert). De fietsen kun je dan later op de dag gaan afspuiten, eenmaal de files daar verdwenen zijn.
Nog een tip: neem oordopjes mee om zeker te zijn van een rustige nacht. Er is met zo'n menigte namelijk nogal wat gewriemel en gesnurk.
Ook een serieus slot om je fiets vast te leggen tussen het moment van aankomst en het parkeren in de 'parc fermé', waar je pas de volgende morgen opnieuw in mag, moet je zeker mee hebben, want er verdwijnen elk jaar verschillende -ongesloten- fietsen (dit jaar een stuk of 10).
Ik vind het dus persoonlijk niet nodig extra kosten te maken voor een mobil home of hotels en bereidwilligen te zoeken om je 8 dagen te volgen.
Trouwens.. het maakt allemaal deel uit van het avontuur!!
wo
Mountainbiker

Post by wo »

Hoi,

Wat betaal je een transalp inschrijving + overnachting basiskamp ?
En wat met hotels of kamer mee ontbijt ? Een mobile home lijkt me echt de duurste oplossing...
Ik zou graag het verschil weten zodat ik een zicht kan krijgen of ik als student beter kies voor een het basiskamp of beter voor hotels.
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

ride2walkagain wrote:Hoi,

Wat betaal je een transalp inschrijving + overnachting basiskamp ?
En wat met hotels of kamer mee ontbijt ? Een mobile home lijkt me echt de duurste oplossing...
Ik zou graag het verschil weten zodat ik een zicht kan krijgen of ik als student beter kies voor een het basiskamp of beter voor hotels.
Startgeld is 570 €/persoon (of 1140 €/team)

+ 7* overnachting & ontbijt:
Camp: 7 x 15 €
Hotels: 7 x 20 à 30 €

+Bustransfert naar Mittenwald (2005: 40 €)
granbruno
Mountainbiker

Post by granbruno »

Ik heb een partner (Freezy) gevonden en we zijn wat aan het rondkijken en ons aan het informeren.
-Is zo'n formule met hotel ook te doen zonder begeleidende wagen?
-Kun je ook niet gewoon een eigen tentje meenemen en ondertussen je gerief in een mobilhome van een groot team zetten ofzo???
-En wat sponsoring betreft, kun je dat niet vinden...???
-Hoe kom je te weten vanaf wanneer je in 2006 kunt inschrijven?
granbruno
Mountainbiker

Post by granbruno »

Niemand die ons wil helpen?
wchamp tt
Mountainbiker

Post by wchamp tt »

Als je geen volger hebt, is het ook mogelijk om voor b&b (of hotel) te opteren. Dan moet je wel uitkijken dat je b&b niet te ver van de start ligt. Via de organisatie wordt smorgens om 6 uur je bagage opgehaald in het hotel (dus vroeg opstaan). En dan kan je met je fiets naar de start. Ook s' avonds zal je dan met je fiets naar de pastaparty moeten.
Ook tentje is mogelijk, dan slaap je op de mobilhomeparking.

Inschrijven kan via internet (vanf ergens in januari). Snel zijn is de boodschap. De juiste dag vind je wel op de site.

Sponsoring? met een beetje geluk...

Materiaal bij een ander team: is te proberen, maar of het succesvol zal zijn?..
granbruno
Mountainbiker

Post by granbruno »

Thx Morganblue voor de tips.
Met het plaatsen van materiaal bij een ander team bedoelde ik dat we bv onze bagage in hun mobilhome plaatsen en savonds dan telkens onze tentjes opzetten naast hun mobilhome. Ze hebben wij er voordeel bij en delen wij hun kosten.

Maar als ik het goed begrijp is het dus ook mogelijk om zelf te kamperen in het mobilhome park? Mag je dan ook gebruik maken van de douches, van de pastaparty en van het ontbijt?

Als we zouden kiezen voor een hotel versie, dan komt de organisatie smorgens onze bagage halen aan het hotel? Moeten we die dan svonds zelf naar het hotel brengen of wordt dat ook geregeld?
sugus
Mountainbiker

Post by sugus »

Met tentje op mobilhome parking zal niet altijd even evident zijn. Vorig jaar in Alleghe stonden we op een keien veld, soms op asfalt.
Douches zijn inbegrepen, pasta party ook maar voor ontbijt moet je bijbetalen.
Mobilhomes zitten meestal wel redelijk vol denk ik, dit zal moeilijk zijn vrees ik om iemand hiervoor bereid te vinden, zal veel lobby werk vereisen denk ik.
Als je op hotel zit dan breng je 's morgens ofwel zelf je zak naar de start of soms doen mensen van het hotel dit. 's avonds na de race kan je je zak alleen zelf afhalen mits vertonen van je badge. Dan zelf naar hotel dragen of vragen aan iemand van hotel om je te komen halen.
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

Dit jaar werden de zakken (bij elke etappe) opgehaald door de organisatie én overdag afgeleverd aan het volgende hotel. Erg handig. Soms zet de hoteleigenaar zelfs jouw -ongetwijfeld loodzware- zak op jouw gereserveerde kamer 8).

Je moet wel vooraf een hotellijst afgeven met alle adressen op. En vroeg opstaan om... in te pakken 8-[ .
Post Reply