Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Net op het nieuws van ROB gehoord: de gemeente Oud-Heverlee gaat al haar voetwegels een groot onderhoud geven: snoeien, putten dichtmaken,... Alé, tis dan te hopen dat de klim aan het station ook onder handen wordt genomen. =D>

En nu de andere gemeenten nog.... :-k
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

Ik vermoed dat ze daarmee de terug in dienst genomen voetwegen bedoelen, en niet per sé de fietsroutes. Maar soit.

Het is me trouwens ook opgevallen dat in veel modderzones er een pak (en ik bedoel een PAK!) chicken-tracks zijn bijgekomen die flink afwijken van de voorziene wegen. Ik ben meestal niet een voorstander van het leggen van stammetjes, maar op die paden beginnen ze (en gelukkig) al op te duiken (ik vermoed bosbeheer).

Voor degenen die die paadjes maken: als het te vettig is, stap dan af, maar rij niet de bermen ook naar de vaantjes. Zo wordt het immers alleen maar erger (en komen er klachten dat er 'wild' wordt gereden).
En voor er de vraag gesteld wordt: ja, ik rij door de modderzones, ja ik moet daar ook voet zetten als ik vastgezogen wordt, so?

Ik wil alleen niet dat ze morgen zeggen dat het spelen gedaan is...
jerry's kid
Mountainbiker

Post by jerry's kid »

Ik heb vandaag nog de groene route gedaan en begon toch echt de twijfelen of ik nog op de route zat toen ik dat smalle stuk omhoog reed (ik had dit topic nog niet gelezen :oops: ). Ik moest zel een paar keer de voet aan de grond zetten aan het begin stuk.......Mooie uitdaging voor de volgende keer.
Dat kleine stukje afdaling erna, daar zit een mooie sprong in :-D. Ik heb 'm meteen een paar keer gedaan. Daarna werd de route wat saaier vond ik (veel brede paden, weinigtechnisch). Ik had helaas maar tijd voor 1 route. De volgende keer de rest ook doen.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

jerry's kid wrote: Ik had helaas maar tijd voor 1 route. De volgende keer de rest ook doen.
Volgende keer zeker de blauwe meepikken, of alle 3 de lussen. Blauw is veruit de beste met een paar pittige beklimmingen en technische afdalingen.
jerry's kid
Mountainbiker

Post by jerry's kid »

Ik kan niet wachten :). Het is zowieso een verademing na het platte nederlandse landschap ;). Mar volgende week eerst op vakantie :P .
jerry's kid
Mountainbiker

Post by jerry's kid »

Ik heb gisteren de groene en blauwe route reden. De blauwe route is idd erg mooi! Een paar mooie klimmen en afdalingen.
Wat ik me alleen afvraag is wat het nut is van de bordjes met blauwe pijlen die aan bomen hangen (dus niet de paaltjes). 1 keer zag ik een paaltje niet en volgde toen zo'n bordje en kwam daardoor weer op een stuk route uit, die ik al gereden had.
Af en toe fout gereden of op de kaart moeten kijken, maar toch in 1 uur en 50 min. kunnen rijden (die 3 uur op de website zijn wel erg ruim genomen......).
cg
Mountainbiker

Post by cg »

Waren pijltjes van de gordel. Als die daar nu nog hangen is dat lekker verwarend voor mense die de bloso tour willen doen. :roll:
jerry's kid
Mountainbiker

Post by jerry's kid »

Ahh ok......dus gewoon negeren als je de bloso route wilt rijden?!
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

jerry's kid wrote:Ahh ok......dus gewoon negeren als je de bloso route wilt rijden?!
De gordel is voorbij dus die zullen daar 1 dezer dagen afgehaald worden, gedaan met de verwarring. =D>
Fuzzion
Mountainbiker

Post by Fuzzion »

Vandaag de Bloso-route gereden in Heverlee.

En goed nieuws, er is gesnoeid langs het spoor!!! =D>

Grtz
Post Reply