Hallo iedereen,
Kan iemand mij zeggen waar ik rugzakken kan vinden van het merk Deuter of Vaude? Liefst provincie Vlaams-Brabant of Antwerpen.
Mocht er iemand zijn die ervaring heeft met deze merken, mag deze steeds vermelden.
Bedoeling is een rugzak te kopen die kan dienen bij fietstochten in Oostenrijk. Volgens enkele Duitse MTB-magazines zouden deze 2 merken het beste scoren.
Heb bij AS Adventure al enkele gevonden maar deze zijn niet diegene die besproken werden in de testen.
Alvast bedankt.
Rugzak Deuter of Vaude
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Meer adressen dat bovenstaande heb ik niet. Bij AS adventure wisselt het gamma wel voortdurend; er zijn regelmatig nieuwe modellen.
Ik heb zelf net de Vaude Wizard Air 24+4 gekocht. Over het algemeen heel tevreden over. (pendel dagelijks 48km) Zit comfortabel, ook als hij zwaar is. Heeft een regenhoes, drinkzakplaats, mesh pockets,... Alleen het ventilatiesysteem is eigenaardig: het is hetzelfde als bij de Deuter-zakken (netje), maar dan aanpasbaar: je kan de rug van de zak zogezegd holler of vlakker zetten, zodat er meer of minder ventilatie is. Echter: het netje wordt niet aangespannen als je de rug hol zet, en dus duw je dat netje toch nog naar de rug van de zak toe, zodat de ventilatie volgens mij niet optimaal is. Hoedanook is mijn rug wel droger dan met een andere rugzak.
Belangrijk verschil met bv de Race X Air zijn de draagriemen: zijn bij Vaude veel comfortabeler.
Ik heb zelf net de Vaude Wizard Air 24+4 gekocht. Over het algemeen heel tevreden over. (pendel dagelijks 48km) Zit comfortabel, ook als hij zwaar is. Heeft een regenhoes, drinkzakplaats, mesh pockets,... Alleen het ventilatiesysteem is eigenaardig: het is hetzelfde als bij de Deuter-zakken (netje), maar dan aanpasbaar: je kan de rug van de zak zogezegd holler of vlakker zetten, zodat er meer of minder ventilatie is. Echter: het netje wordt niet aangespannen als je de rug hol zet, en dus duw je dat netje toch nog naar de rug van de zak toe, zodat de ventilatie volgens mij niet optimaal is. Hoedanook is mijn rug wel droger dan met een andere rugzak.
Belangrijk verschil met bv de Race X Air zijn de draagriemen: zijn bij Vaude veel comfortabeler.
In de eerstkomende 02 wordt een Deuter rugzak getest. De distributeur kan je vinden onder 02/351 50 04, hij zal je wel zeggen waar je je producten kan vinden.
Zie ook http://www.deuter.com
Zie ook http://www.deuter.com
Bedankt voor de reacties. In de wijde omgeving van Leuven heb ik niet direct gevonden wat ik zocht. Dan maar gezocht in Oostenrijk. Ook hier niet die uitvoering gevonden die ik zocht (Vaude Splash air of Vaude Alpin Vent). Dan maar niks gekocht en me verder beholpen met mijn huidige rugzak van een duister merk met een kletsnatte rug als gevolg. Ik heb zelfs contact opgenomen met de groothandel die Vaude verdeelt in België die mij dan enkele adressen van verkooppunten heeft opgegeven maar geen resultaat.
Tijdens mijn rondbellen hebben de mensen van Chamizo uit St.Katelijne-Waver mij wel kunnen vertellen dat zij gaan starten met de verkoop van Vaude en Deuter gelet op de grootte vraag naar deze producten. Dus even wachten en dan maar hopen dat ik bij Chamizo terecht kan.
Tijdens mijn rondbellen hebben de mensen van Chamizo uit St.Katelijne-Waver mij wel kunnen vertellen dat zij gaan starten met de verkoop van Vaude en Deuter gelet op de grootte vraag naar deze producten. Dus even wachten en dan maar hopen dat ik bij Chamizo terecht kan.
- Tom
- Mountainbiker
Ik heb een Deuter SuperBike L. Zeer tevreden van, biedt voldoende plaats om kleding en schoenen + reparatiemateriaal in op de bergen (gebruik deze dan ook voornamelijk voor woon-werk verkeer). Gekocht via E-Bay in Duitsland. Als je wat zoekt kan je echt wel goede zaakjes doen hoor... Heb de mijne een STUK minder betaald dan in de bekende Duitse online-shops