Enkele weken erna ben ik dan definitief gestopt! Ik had 's avonds geen sigaretten meer en besloot om er 's morgens niet meer om te gaan. Sindsdien ben ik gestopt, dat is nu toch een goed drie jaar geleden (of is het vier, ik weet het niet precies meer...).
Ik heb wel eerst afgebouwd: niet meer in het appartement maar dan stond ik in de gietende regen in een hoekje op ons terras te paffen...
Het ging echt wel ver op bepaalde momenten... Ik sprong 's nachts weer in mijn kleren om bijna 20 km verder een pakje te gaan halen in een automaat...
Achteraf gezien toch echt wel stupied en belachelijk! Wat een verslaving allemaal niet doet met een mens...
Lichamelijk had ik ook afkick verschijnselen. Ik moest effen blijven roken 's morgens in de wagen, want anders was ik echt een gevaar op de weg! Ik had de gewoonte om altijd te roken in de wagen. Als ik dat stopte, dan beefde ik en kon ik mijn aandacht niet echt op de weg houden... Amaai zunne!
Ben echt content dat ik er vanaf ben! Het stinkt, is ongezond, is kostelijk, is afstotend naar niet rokers toe,...
Er niet aan beginnen is de boodschap en als je er al aan begonnen bent, ermee stoppen! Je weet niet hoe goed je het hebt achteraf!