Ischgl Ironbike on the 6 August 2005.

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Iglo wrote:
Biestie1 wrote:In ne marathon waar ge onderweg zelf nog moogt kiezen welke afstand ge doet, is het uiteraard verleidelijk om af te draaien als het nie zo goed gaat he.

BTW, mijn week Ischgl zit erop, morgen naar Grindelwald in die Schweiz !
Het weer is hier helemaal niet schitterend geweest, veel te koud, bewolkt, veel wind. Gisteren nog serieus door de sneeuw moeten klefferen met mijne bike. Wie hier ooit komt : zeker de Fimberpas-trail eens doen !!!
Spijtig te horen dat je daar zo'n z...weer had. Toen wij er waren was het niet echt - vast - mooi, maar het was nog te doen. Betreft die Fimberpas-trail; bedoel je waarschijnlijk de trail met tournr 32 die via
de Heidelberger Hütte de Fimbapass oploopt. Heb je die kunnen omhoog rijden? Respect .... amai.

Volgend jaar voor mij weer van da.....

Greetz
Hey, ik ben daar wel niet naar boven gereden he, da's niet te doen ! Stukskes wel natuurlijk, maar meeste toch te voet.
Maar het is vooral de trail aan den andere kant terug naar beneden tot in Vna (CH) die zo bangelijk knap is.
Daarna moet ge wel met de bus terug via Landeck naar Ischgl. Ofwel 90 km extra fietsen #-o
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Tr@ndy wrote:Ben ook daar geweest. Er waren inderdaad zeer weinig finishers op de lange afstand. Het slechte weer (koud, wind, en gelukkig geen regen tijdens de wedstrijd zelf) heeft ervoor gezorgd dat zeer velen hebben opgegeven of hebben gekozen voor de kortere afstanden.

Omwille van de regen heeft de organisatie de bangelijke en zeer technische signle-track van zo'n 6km eruit gelaten. Een wijze beslissing denk ik. Als ge normaal bovenkomt bij de skiliften aan de Palinkopf, dan is het normaal nog een stukske hogerop en dan ZEEER technische dan, maar dit hebben we dus niet gedaan.
Ik heb die fameuze Greitspitz-trail een paar dagen later gedaan toen het weer al wat beter was. Toen was die nog steeds niet te doen door de pakken sneeuw, ben heel veel te voet moeten gaan. En waar er geen sneeuw meer was, was het een modderbad. Goed dat de org. zo verstandig was om hier geen marathon over te sturen.
Je moet weten dat het in feite pas na de marathon echt slecht geworden is : vanaf zaterdagavond heeft het gegoten tot maandagochtend ! Op zondagochtend was de sneeuwgrens tot onder de 1700 meter ! Dat betekent dat de marathon waarschijnlijk volledig afgelast zou zijn, als hij een dag later gepland was.
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

Biestie1 wrote: Op zondagochtend was de sneeuwgrens tot onder de 1700 meter !
Brrrrr..... Langlaufen op de mtb......
houbenk
Mountainbiker

Post by houbenk »

hey,

heb de iron bike ook gereden dit jaar. vond em prachtig, alleen mocht em wa technischer zijn. maar ik lees dat ze 6km single track eruit hebben gelaten, spijtig maar het zal wel nodig geweest zijn. de avond ervoor ben roel paulissen tegengekomen en heb er zeker een kwartier mee gepraat over van alles en nog wat, maar toch 99% over fietsen... een sympathieke kerel

ik reed bijna heel de race bij de eerste vrouw, een Duitse van corratec. ik heb haar even aangesproken en verschrok me een bult toen ze me antwoordde. een van de zwaarste mannenstemmen ooit!! brrr wat een afknapper en het was thans helemaal geen lelijke...

De laatste klim was op het kleinste verzet stoempen naar boven. Heb de volledige afstand in 4u35 (28ste) kunnen afwerken. de laatste klim constant op het randje van krampen gereden maar ze zijn gelukkig niet doorgekomen... :bounce:
de organisatie was vlekkeloos en dit maar voor 30e.chapeau!! volgend jaar zeker terug en dan hebben we mooi weer, gegarandeerd!! streefdoel onder 4u30...
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

Hopelijk ligt het gedeelte van het parcours dat weggespoeld werd op het einde van de zomer er tegen volgend jaar min of meer terug.
Anders zouden we wel eens een heel andere - of misschien geen - Ironbike krijgen....

Greetz
jo
Mountainbiker

Post by jo »

houbenk wrote:hey,

heb de iron bike ook gereden dit jaar. vond em prachtig, alleen mocht em wa technischer zijn. maar ik lees dat ze 6km single track eruit hebben gelaten, spijtig maar het zal wel nodig geweest zijn. de avond ervoor ben roel paulissen tegengekomen en heb er zeker een kwartier mee gepraat over van alles en nog wat, maar toch 99% over fietsen... een sympathieke kerel

ik reed bijna heel de race bij de eerste vrouw, een Duitse van corratec. ik heb haar even aangesproken en verschrok me een bult toen ze me antwoordde. een van de zwaarste mannenstemmen ooit!! brrr wat een afknapper en het was thans helemaal geen lelijke...

De laatste klim was op het kleinste verzet stoempen naar boven. Heb de volledige afstand in 4u35 (28ste) kunnen afwerken. de laatste klim constant op het randje van krampen gereden maar ze zijn gelukkig niet doorgekomen... :bounce:
de organisatie was vlekkeloos en dit maar voor 30e.chapeau!! volgend jaar zeker terug en dan hebben we mooi weer, gegarandeerd!! streefdoel onder 4u30...
amaai sterk gereden
Post Reply