28/08/05 Houffamarathon
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ik ga ook deelnemen aan de houffa marathon, maar ik twijfel nog aan de afstand die ik ga afleggen. Ben namelijk niet thuis in het marathoncircuit. Ik train sinds begin juli 3keer per week. Nu zit ik al aan 4 trainingen per week waarvan 2 trainingen ongeveer 115km lang zijn en dan nog 2 trainingen rond 50km en de laatste 2 weken ook wedstrijden. (=Kluisbergen en Flanders Cup Melsen in de open klasse) Ik train enkel op de weg met mtb. Mijn doelstelling is om op 11september mee te doen aan het BK marathon in Hotton(90km) en verder ook wedstrijden XC. Nu is mijn vraag: zou ik in Houffalize als vuurdoop in de marathon al voor de 90km durven gaan??? Of minder hooi op de vork nemen en kijken wat de 60km geeft...
Aan uw trainingsvolume en intensiteit te zien zou die 90 toch moeten lukken...The S-man wrote:Ik ga ook deelnemen aan de houffa marathon, maar ik twijfel nog aan de afstand die ik ga afleggen. Ben namelijk niet thuis in het marathoncircuit. Ik train sinds begin juli 3keer per week. Nu zit ik al aan 4 trainingen per week waarvan 2 trainingen ongeveer 115km lang zijn en dan nog 2 trainingen rond 50km en de laatste 2 weken ook wedstrijden. (=Kluisbergen en Flanders Cup Melsen in de open klasse) Ik train enkel op de weg met mtb. Mijn doelstelling is om op 11september mee te doen aan het BK marathon in Hotton(90km) en verder ook wedstrijden XC. Nu is mijn vraag: zou ik in Houffalize als vuurdoop in de marathon al voor de 90km durven gaan??? Of minder hooi op de vork nemen en kijken wat de 60km geeft...
Ik heb dit jaar voor het eerst enkele marathons gereden en dat ging toch meteen vrij goed. Had daarvoor enkel xc bij de funklasse gereden (zo'n 3j) en mijn enige probleem was dat ik te vlug van start ging op die marathons. Op de laptop zag ik dan na anderhalf uur mijn hartslag zakken. Als ge niet te zot doet, zal dat wel lukken...
- jawa
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus
Bij de dolomiti kreeg je dan wel een heel pakket met oa voeding, drinkbus, zo'n alu nooddeken en een mooie wielertrui gratis op het moment dat ge uw nummer ging afhalen, wat die inschrijvingsprijs toch heel wat aanvaardbaarder maakt.Ik denk dat 15€ - 25€ een normale prijs(ivm gelijkaardige marathons) is voor wat je terugkrijgt.
(vb. grandraidgodefroy 160 km - 40€, Dolomiti 50€(-10€chip),la forestiere 35€ - 45€ )
Ik heb vorig jaar de 120km gereden (zonder ooit een marathon of wedstrijd te rijden) Ik trainde gem. 350 km/week(met koersfiets)in augustus en in juli 850km. Met 2 drinkbuskes en niks materiaal eraan begonnen.Ik ben aangekomen na 9h45min...en de laatste 30 km met lekke achterband gereden. Gewoon 120km kiezen!The S-man wrote:Ik ga ook deelnemen aan de houffa marathon, maar ik twijfel nog aan de afstand die ik ga afleggen. Ben namelijk niet thuis in het marathoncircuit. Ik train sinds begin juli 3keer per week. Nu zit ik al aan 4 trainingen per week waarvan 2 trainingen ongeveer 115km lang zijn en dan nog 2 trainingen rond 50km en de laatste 2 weken ook wedstrijden. (=Kluisbergen en Flanders Cup Melsen in de open klasse) Ik train enkel op de weg met mtb. Mijn doelstelling is om op 11september mee te doen aan het BK marathon in Hotton(90km) en verder ook wedstrijden XC. Nu is mijn vraag: zou ik in Houffalize als vuurdoop in de marathon al voor de 90km durven gaan??? Of minder hooi op de vork nemen en kijken wat de 60km geeft...