15/08/05 marathon poperinge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

ivan wrote:@ racing-skelle
De cijfers: 106 km in 6h03min. Gemiddelde effectieve snelheid: 19 km/h. Volgende keer minder tijd proberen te verliezen aan de bevoorradingen... alhoewel een mens moet eten en drinken niewaar

106:363x60=17.520 kmh :wink:
hij gebruikt waarschijnlijk een verschillend metertje voor de snelheid/afstand (eentje dat maar meet wanneer er gereden wordt) en voor de totale duur van de marathon (eentje dat doorloopt tijdens de bevoorradingen)
Eldee
Mountainbiker

Post by Eldee »

Heb de 120 (=123) km gedaan en, man man man, dit was genieten! De stukken op en rond de Kassel waren inderdaad een "streling voor de kuiten". Maar de rest mocht er ook zijn, amai, heb mij geen meter verveeld; ik moet dringend meer marathons beginnen rijden. :bounce: En voor de eerste keer op de Kemmel gereden. Is precies nog steiler dan ik dacht. De tocht zelf heb ik afgelegd in 5h50.
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

Eldee wrote: En voor de eerste keer op de Kemmel gereden. Is precies nog steiler dan ik dacht.
We staan ieder jaar versteld van de mensen die voor het eerst de Kemmel of de Cats aangedaan hebben en hoeveel mensen voor het eerst naar de TT Poperinge komen (en dit na 11 edities). Het is dan ook leuk dat we de mensen een "aangename" kennismaking met de streek kunnen aanbieden. :-D
Jan B.
Mountainbiker

Post by Jan B. »

Voor mij de eerste deelname aan deze marathon uit mijn streek van geboorte. Ik ben in Veurne geboren maar woonde 17 jaar in Poperinge. 't Was voor mij een schoon weerzien met de streek.

Het verslag van deze tocht staat online op mijn persoonlijke MTB-website, en ik hoop zeker en vast deze tocht terug te fietsen volgend jaar!
Post Reply