14/08 La Bataille des Ardennes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

jo wrote:
jo wrote:Klooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooote dag .
Mijne mountainbike is gestolen , ruit van de auto uitgeslagen en vlo weg , de rest lag er nog allemaal , GSM , helm bril , kleren , gereedschapkoffer , pomp enz....

....DIE GASTEN MOETEN VAN EEN ANDERS MATERIAAL BLIJVEN

Wie hem tegenkomt het zou super zijn .

kem de politie ginder gebeld alles genoteert en ze gingen al eens een ronde rijden .
Maarja
Dit was hem :

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=555942

Staat een sticker op van Goeman , stikers op stuurpen van de GRC en een blauw sticker van Anliaz swiss en nog een wit stikertje , aan de achterdemper is slijtage te zien ( uigeleten , wit ) . Tis een grote vlo ( XL)
Jo,
Ik ga hier zeker naar uitkijken. Moet er niet aan denken dat m'n fiets uit de auto gestolen wordt, waar je denkt dat hij veilig zit.
Ik heb ooit een gestolen mountainbike teruggevonden. De man die ermee reed viel plots :roll: ,
en heeft, met de nodige blauwe plekken, de herstelkosten volledig opgehoest.
Nog niet opgeven dus, al is het ver van leuk.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

De volgende keer met zo'n onheilsweer zal ik wel mijn rugzak met trui en tel meenemen, want dan heb je altijd meer kans dat het materiaal begeeft.
Maar anders heb ik geen plaats voor een tel omdat ik enorm graag met zo'n suit aan rij en dat heeft maar één klein zakje achteraan. Ik bevestig dan ook mijn energiedrankjes en ev een tweede reserveband met tape aan mijn frame. Ge moet altijd voor uzelf een compromis maken tussen gewicht en voorzienigheid (reserve- en ander materiaal). Het heeft geen zin om uw achteraf te beklagen over de keuze die ge gemaakt hebt, het enige wat je kan doen is leren uit uw fouten voor de toekomst.
In het begin heb ik g1 kou gehad, alleen dat stilstaan heeft mij genekt.
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

Duizend bommen en granaten. Enkel donder en bliksem ontbraken nog om deze rit om te toveren tot een waar anti-inferno. Taferelen die deden terugdenken aan de LCMT 2005 (chainsuck², kapotte derailleurs, stortbuien, onderkoelde bikers, falende talismannen ;-) , …). De Ardennen liggen er dus dezer dagen verzopen bij… als dat maar goed komt tegen de HouffaMmmarathon. De afdalingen waren idd om van te snoepen, zo herinner ik me die supersnelle afdaling aan km 60… All Brakes Loose.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

polarbear wrote:Duizend bommen en granaten. Enkel donder en bliksem ontbraken nog om deze rit om te toveren tot een waar anti-inferno. Taferelen die deden terugdenken aan de LCMT 2005 (chainsuck², kapotte derailleurs, stortbuien, onderkoelde bikers, falende talismannen ;-) , …). De Ardennen liggen er dus dezer dagen verzopen bij… als dat maar goed komt tegen de HouffaMmmarathon. De afdalingen waren idd om van te snoepen, zo herinner ik me die supersnelle afdaling aan km 60… All Brakes Loose.
Als ik dit hier allemaal lees, doet dit mij ook terugdenken aan de LCMT 2005 .... en gezien de weersvoorspellingen ben ik dus toch maar niet afgezakt naar Gomzé, kwestie van m'n fiets toch een beetje te sparen van een ware slijtageslag ! Aan alle anderen die 'm toch uitgereden hebben, chapeau !
Hopelijk wordt de Houffamarathon in betere omstandigheden gereden.

fieldbiker
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Idd misschien te vergelijken, maar dan eerder zoals de rit op dag 1. Wel vettig maar daarom niet echt zwaar, de modder van dag 2 op de LCMT was toch eerder van de zwaarder bollende en zuigende soort en dit was bij de Bataille zeker niet het geval.
Als ééndagsrit had zo'n LCMT rit ook wel eens leuk geweest

Fietsje ziet er trouwens pakken minder erg uit dan na de rit vorige week in Vlezenbeek, er was genoeg regen om de modder er tijdens de rit al af te spoelen :wink:
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Luc wrote:Idd misschien te vergelijken, maar dan eerder zoals de rit op dag 1. Wel vettig maar daarom niet echt zwaar, de modder van dag 2 op de LCMT was toch eerder van de zwaarder bollende en zuigende soort en dit was bij de Bataille zeker niet het geval.
Als ééndagsrit had zo'n LCMT rit ook wel eens leuk geweest

Fietsje ziet er trouwens pakken minder erg uit dan na de rit vorige week in Vlezenbeek, er was genoeg regen om de modder er tijdens de rit al af te spoelen :wink:
Dat stuk net voor de bevoorrading op KM50 bij de omloop van 80km, een stukje van een kilometer of 7, lag anders fameus lastig hoor. Dat was vechten voor iedere meter. Brevet 56km is daar niet gepasseerd denk ik.
Verder lag de modder meestal redelijk drashy, zodat ze wel spetterde maar niet bleef plakken.
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Tinky-Winky wrote: Dat stuk net voor de bevoorrading op KM50 bij de omloop van 80km, een stukje van een kilometer of 7, lag anders fameus lastig hoor. Dat was vechten voor iedere meter. Brevet 56km is daar niet gepasseerd denk ik.
Verder lag de modder meestal redelijk drashy, zodat ze wel spetterde maar niet bleef plakken.
Die strook heb ik inderdaad gemist op de 55 km :wink: volgend jaar moet ik die 80km toch eens doen want zo'n schoon parcours =D>
pv007
Mountainbiker

Post by pv007 »

iemand een idee wanneer de resultaten online komen?
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

Tinky-Winky wrote:Verder lag de modder meestal redelijk drashy, zodat ze wel spetterde maar niet bleef plakken.
Right, Houffamarathon 2004 is ook een goede referentie... meer water dan effectieve plakmodder bij momenten.
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Nr 11 wrote:uiteindelijk heeft een Mountainbike.be er ons verder geholpen waar voor dank langs deze weg
Hey, nr11. It was I, Quadrifoglio :-)

Straf dat ge onder al die regenkledij nog een mountainbike.be tenueke kunnen zien hebt...
Post Reply