Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

voor de eerste X groen en blauw afgehaspeld .. afpijling inderdaad nagenoeg perfekt .... enkel bij de overgang effe gemist , maar dat was eerder onze schuld :oops:

spijtig da langs 't spoor ni effe gesnoeid is ... verder toppie !!!

volgende keer rood erbij :bounce:
Filip van Nijlen
Mountainbiker

Post by Filip van Nijlen »

Na 2x de bloso routes gereden te hebben dewelke al heel mooi zijn mijn gedacht heb ik vandaag een op gps uitgepijlde route gevolgd... Volgens mij ooit een TT geweest of zo ?
Fenomenaal... volgens mij de mooiste stukken van de bloso, al dan niet in de juiste rijrichting, gecombineerd met paadjes waar volgens mij maar héél soms iemand komt... (alhoewel je dat ook zou denken op dat dichtbegroeid paatje naast de spoorweg :wink: )
Voor diegene die ook zo'n speeltje hebben, over deze heb ik het, 53km.

--knip--
Door het Heverleebos en het Meerdaalbos rijdt u naar Vaalbeek.
Daarvandaan gaat het dan naar het Mollendaalbos, en weer door het Meerdaalbos naar St.-Joris-Weert.
Het tweede deel van de tocht voert u naar Loonbeek en over de oevers van de Yse naar Neerijse. Daarna rijdt u weer terug naar Oud-Heverlee
--knip--
Loeckxke
Mountainbiker

Post by Loeckxke »

Filip van Nijlen wrote:Na 2x de bloso routes gereden te hebben dewelke al heel mooi zijn mijn gedacht heb ik vandaag een op gps uitgepijlde route gevolgd... Volgens mij ooit een TT geweest of zo ?
Fenomenaal... volgens mij de mooiste stukken van de bloso, al dan niet in de juiste rijrichting, gecombineerd met paadjes waar volgens mij maar héél soms iemand komt... (alhoewel je dat ook zou denken op dat dichtbegroeid paatje naast de spoorweg :wink: )
Voor diegene die ook zo'n speeltje hebben, over deze heb ik het, 53km.

--knip--
Door het Heverleebos en het Meerdaalbos rijdt u naar Vaalbeek.
Daarvandaan gaat het dan naar het Mollendaalbos, en weer door het Meerdaalbos naar St.-Joris-Weert.
Het tweede deel van de tocht voert u naar Loonbeek en over de oevers van de Yse naar Neerijse. Daarna rijdt u weer terug naar Oud-Heverlee
--knip--
Lijkt mij verdacht veel overeen te komen met ne georganiseerde toertocht die start aan de ruiterschool in Oud-Heverlee. Is inderdaad één van de mooiere tochten die ge in de streek kunt maken zonder af te wijken van paden waar ge een hele meute mountainbikers kunt doorjagen.

Frederik
Minerva
Mountainbiker

Post by Minerva »

Vandaag de blauwe lus begonnen maar na enkele km geen pijltjes meer gevonden,op de tanktrack naast het militair domein zijn we rechtsaf gegaan maar daarna geen enkele signalisatie meer gevonden ondanks zoeken in alle richtingen,bij een kruising ca. 400 meter na pijltje op de tanktrack geen enkele richting meer gevonden :cry:
Misschien een boze buur aan het werk???
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Minerva wrote:Vandaag de blauwe lus begonnen maar na enkele km geen pijltjes meer gevonden,op de tanktrack naast het militair domein zijn we rechtsaf gegaan maar daarna geen enkele signalisatie meer gevonden ondanks zoeken in alle richtingen,bij een kruising ca. 400 meter na pijltje op de tanktrack geen enkele richting meer gevonden :cry:
Misschien een boze buur aan het werk???

Nochtans staan de pijlkes volgens mij daar redelijk goed geplaatst :-k
Ge had op het einde van die dubbele betonstroken de asfaltbaan moeten oversteken en dan verder rechtdoor richting kluis moeten rijden om dan iets verder na die houten totems ( aan uwe linker kant ) rechts af te slaan en zo verder te crossen richting St-J-Weert.

http://users.skynet.be/fb218205/Oud-Hev ... lauw_1.jpg
http://users.skynet.be/fb218205/Oud-Hev ... roen_1.jpg
http://users.skynet.be/fb218205/Oud-Hev ... Rood_1.jpg
zyves
Mountainbiker

Grandioos verkeerd gereden

Post by zyves »

Vandaag voor het eerst naar heverlee getrokken, we wouden het rustig aan doen omdat we al een tiental kilometers gefietst hadden naar de sporthal in heverlee, dus besloten de groene te gaan doen...

Heel mooie route maar aan de manege meerdaalhof is het volgens mij mis gegaan, we zijn daar rechtdoor richting militair domein gereden is dat correct of moesten we ergens vroegtijdig linksaf? Vond dat precies nogal onduidelijk aangeduid...

Kan iemand me helpen, morgen rijd ik hem wss opnieuw als het weer mee zit natuurlijk.

Zalig sjeezen door de plassen aan de autosnelweg.
Mag morgen mn bike wel kuisen :lol:
Roja
Mountainbiker

Re: Grandioos verkeerd gereden

Post by Roja »

zyves wrote:Heel mooie route maar aan de manege meerdaalhof is het volgens mij mis gegaan, we zijn daar rechtdoor richting militair domein gereden is dat correct of moesten we ergens vroegtijdig linksaf?
Eens je boven bent op de klim naast de manege, kom je aan een "kruispunt". Om de groene lus verder te volgen moet je daar linksaf.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Vandaag de 3 lussen nog is gedaan. Het parcours lag er heel zwaar bij door de recente regenval (oa door een kleine wolkbreuk eind vorige week). Daardoor zijn veel paden beschadigd door erosie! Enkele stijle klimmetjes en afdalingen zijn zo heuse 'techniek-testers' geworden! Heeft iemand een idee wie de peter/meter van deze route is? Want als het nog is zo hevig regent zal mtb daar praktisch onmogelijk worden.

Ik kan in ieder geval gene modder meer zien! Op vele plaatsen moest je er gewoon door wegens heel de breedte van het pad vol modder + soms diepe sporen! Maar genoeg geklaagd, de volgende dagen voorspellen ze veel zon, dan zal die moos wel verdwijnen.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

ik weet wie de peters zijn, maar het is geen avance, ze lezen hun emails niet.

Haesendonck Freddy - E-mail: freddyhaesendonck@hotmail.com
Jan Roelandts - Email : jan.roelants@pi.be

Van Freddy Haesendonck heb ik ook het gsm nummer, zal het via PM doorsturen (vraag hem en passant ook eens of ze kunnen snoeien aan het station van oud-heverlee !)

Ik heb al gedacht om mijn beklag te doen bij de BLOSO, want wat baat het van een peter te hebben als niemand hen kan bereiken?

Soit, ik ben vandaag zowat alle klimmekes tussen meerdael en overijse gaan rijden, en ik moet zeggen, na 104km en 1530 hoogtemeters valt het moddergehalte aan m'n bike nogal mee. Sommigen afdalingen liggen er idd *interessant* bij.

het is een perfect voorbeeld van hoe erosie werkt; bandjes, paardjes en laarzen maken de toplaag los, onweertje erover en toplaag schuift weg..
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Thanks Adri. Ik heb een mailtje gestuurd naar Tom Naomé van Bloso (met Freddy in cc) met mijn bevindingen van vandaag. Ik hoop dat er wat schot in de zaak komt. Als ik een antwoord krijg post ik het hier.
Post Reply