Welke Olie

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Onbekend
Mountainbiker

Welke Olie

Post by Onbekend »

Hallo forum'naars,

Ze zeggen altijd dat alles goed moet gesmeerd worden met vet en olie voor een goede werking en dergelijke. Maar nu was men vraag, er zijn mss wel 100 verschillende olie'en en vetten maar welke moet ik nu gebruiken voor de ketting en dergelijke van men bike? Ik was dit eens gaan vragen in een Groot-fietsenwinkel en daar gaven ze me een klein spuitbusje speciaal voor men ketting, maar dit is niet echt hetgeen wat ik zoek, want na een paar keer te spuiten is dit leeg en ik vind dat wel een beetje duur voor zo een klein busje (=€ 2.5).
Wat gebruiken jullie? Zou gewoon 4takt olie goed zijn?

Graag jullie mening
hottentotter
Mountainbiker

Post by hottentotter »

Ik gebruik voor mijn ketting een Teflon spray (+-€10)
BING
Mountainbiker

Post by BING »

check this: http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... ing+smeren
of geef in de zoekfuntie eens "ketting smeren" op , en je bent een avondje zoet... :wink:
azer
Mountainbiker

Post by azer »

weet er iemand waar ik kettingsmeer kan vinden van het merk: Finish Line Kry Tech?
Deze wordt op verschillende fora aangeprezen als zeer goed.
enrico
Mountainbiker

Post by enrico »

Janssen in Genk verkoopt producten van Finish Line.
Of Kry Tech daar ook bij zit ? Zie:
http://www.janssenfietsplezier.be/

Gebruik nu sinds enkele maanden Kry Tech en ben er zeer tevreden over.
Het trekt nagenoeg geen vuil aan waardoor je veel minder onderhoud hoeft te verrichten aan Cassette / tandwielen / derailleur en de ketting zelf natuurlijk. De kettingen die ik gebruik (SRAM PC59) gaan nu langer mee. :-D Voorheen gebruikte ik hoofdzakelijk Pedros Syn Lube die ik nu alleeen nog bij uitgesproken natte omstandigheden aanbreng.
Timmeh
Mountainbiker

Post by Timmeh »

ik gebruik altijd morgan blue smeerolie voor mijn ketting, kben daar zeer tevreden over, het vloeit goed tussen de schakels en het stoot het vuil af
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Ik heb vanalles geprobeerd. Sinds afgelopen winter gebruik ik versnellingsbakolie (wel even met een doekje ketting afvegen). Het bevalt me prima. Goede langdurige smering onder alle en vooral onder de slechtste omstandigheden. Weinig nodig en goedkoop.
Post Reply