Het kan echt geen kwaad hoor, ik heb dat bij de montage van mijn pa zijn crank ook zo gedaan. En hij merkt er niets van. In de shimano handleiding staat het ook zo uitgelegd en bescherven. Als je nog wat meer info wilt, in de o² bikers staat ook ergens een artikel ivm die hollowtech 2. @ Yakke, je verwacht idd dat je assymetrie gaat creeren, maar ik merk daar niks van. Ik heb de afstand cranck frame gemeten en die bleef denk ik dezelfde(het is al ff geleden dat ik da nog gedaan heb).greenie wrote:Ik heb dezelfde bedenking daarbij. Die ringen zijn toch wel snel 3 à 5 mm. Ik vraag me af of het wel verstandig is een ring aan de rechterkant te verwijderen en die aan de linkerkant bij te steken.Als dat zo is, maakt het toch niet uit of die ring naar de linkerkant verplaatst wordt, en zou ik die gewoon achterwege laten, want:
-het is niet nodig
-zo creer je asymmetrie: aan de kant van de crank naar binnen laten komen en aan de andere kant naar buiten laten gaan.
Kan ik dan niet gewoon één ring ervan tussen laten? Of misschien zelfs langs elke kant één ring om op die manier de symmetrie te bewaren.
Nu, in elk geval ik ga ervan uit dat de fietsenmaker wel weet wat hij doet (ik ga dat zelf niet doen, zenne).
En die ringen staan tss uw frame en de lagercups.
En die oplossing van focus_wrc is ook wel handig. Ik heb dat ook ooit zo gedaan. Je moet dat gewoon wat "persoonlijk" instellen...