rammelende voorderailleur
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Je ketting zal niet sneller verslijten, omdat het de zijkant van de ketting is die tegen de kooi schuurt (en een ketting verslijt wegens uitholling van de schakels in de lengterichting).
Je derailleurkooi kan er ook wel tegen.
Maar wat voor mij het belangrijkste is, is het irritante geluid dat dat maakt.
Je derailleurkooi kan er ook wel tegen.
Maar wat voor mij het belangrijkste is, is het irritante geluid dat dat maakt.
Tot hier begrijp ik het. Maar die cups draaien in de schroefdraad van het brackethuis. In het verhaal van greenie werd gezegd dat de ring naar de linkerplaats zou verplaatst worden. Als er links een ring wordt bijgeplaats, wordt de cup toch minder ver in het brackethuis gedraaid zou ik denken.focus_wrc wrote:uw kader zit tussen die 2 lager cups, en tussen de lager cups en het kader zitten die ringen
Als dat zo is, maakt het toch niet uit of die ring naar de linkerkant verplaatst wordt, en zou ik die gewoon achterwege laten, want:
-het is niet nodig
-zo creer je asymmetrie: aan de kant van de crank naar binnen laten komen en aan de andere kant naar buiten laten gaan.
Verbeter me als ik het mis heb
Ik heb dezelfde bedenking daarbij. Die ringen zijn toch wel snel 3 à 5 mm. Ik vraag me af of het wel verstandig is een ring aan de rechterkant te verwijderen en die aan de linkerkant bij te steken.Als dat zo is, maakt het toch niet uit of die ring naar de linkerkant verplaatst wordt, en zou ik die gewoon achterwege laten, want:
-het is niet nodig
-zo creer je asymmetrie: aan de kant van de crank naar binnen laten komen en aan de andere kant naar buiten laten gaan.
Kan ik dan niet gewoon één ring ervan tussen laten? Of misschien zelfs langs elke kant één ring om op die manier de symmetrie te bewaren.
Nu, in elk geval ik ga ervan uit dat de fietsenmaker wel weet wat hij doet (ik ga dat zelf niet doen, zenne).