Mijn bike is toe aan een groot onderhoud. Ketting, tandwielen, ... alles is tot op draad versleten.
Zelf ken ik niks van de mechaniek (het interesseert me ook niks). Dus ben ik aangewezen op anderen.
Mijn eigen fietsenmaker is ook geen optie want als ik mijn bike binnensteek dan pompt hij de banden wat op, vervangt hij de remblokjes en kapt hij nen liter olie over mijn ketting.
Daarom zoek ik een goeie fietsenmaker in de regio Zuid West Vlaanderen die mijn fiets eens bekijkt en alles vervangt wat vervangen moet worden. En da zonder mij geweldig in het zak te zetten.
Dus als iemand suggesties heeft: laat maar komen
alvast bedankt,
Deef
Degelijke fietsenmaker in regio Zuid West Vlaanderen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
DeefDaReefTeef
- Mountainbiker
Ik zie in uw profiel dat je van Wervik bent. Ik ben van Menen en ga steeds naar "fietsateljee Duponté in Bissegem. Vroeger ging ik wel eens naar Capino in Wevelgem, maar toen ze zelfs de twee ontbrekende tanden in mijn middenste tandwiel niet hadden gezien toen ik klaagde over slecht schakelen, was het genoeg voor mij. Dupont is een supergast en zit ook vaak op de mountainbike. Het is zeker geen verkoper (is absoluut geen voorstander van schijfremmen...) en zal steeds de beste prijs/kwaliteit voorstellen. Ik heb mijn bike in Duitsland gekocht maar ga er toch mee naar hem voor het onderhoud. De meesten zouden misschien een vies gezicht trekken, maar dat is voor hem geen enkel probleem.
Enfin, tot nu toe heeft hij mij altijd goed (en snel) geholpen.
Je moet maar zeggen dat je via "die met die witte Cube" komt.
Mario
Enfin, tot nu toe heeft hij mij altijd goed (en snel) geholpen.
Je moet maar zeggen dat je via "die met die witte Cube" komt.
Mario
- ATEGEV
- Mountainbiker
Heb mijne fiets ook in Bissegem gekocht en sta daar wekelijks met ne hele hoop die moet verandert/hersteld worden en hij doet het met de glimlach. Hij verdient dan ook schatten aan mij.
Maar ik ben er zeer tevreden van, dat hij tegen schijven is zou ik nog niet zo durven zeggen, maar hij doet alles wel goed.
Maar ik ben er zeer tevreden van, dat hij tegen schijven is zou ik nog niet zo durven zeggen, maar hij doet alles wel goed.
Onder het motto "Als het goed is, mag het ook eens worden gezegd" gaat ook mijn stem naar Fietsateljee Dupont in Bissegem.
Zo stonden er in de winkel eens een vijftal wachtende klanten, maar d'r was eerst een achtjarig manneke aan de beurt met zijn fietske. Bleek dat één en ander aan herstelling/vervanging toe was. Dominique stelde de jongen voor dat de fiets de volgende dag terug in orde zou zijn.
Het manneke had hier echter niet op gerekend, aangezien hij met de fiets terug thuis moest geraken. Dominique hoefde er niet lang over na te denken en zwierde het vélooke aan de standaard om meteen het nodige te doen...
Waarmee ik wil zeggen:
1.
zit er niet mee in om verschillende keren te gaan vooraleer ge al of niet koopt, hij weet steeds tijd te maken (ik ken andere zaken waar ze meteen de prijslijst ter hand nemen als ge laat vallen dat je op zoek bent naar een fiets
)
2.
onderhoud van elders gekochte fietsen is inderdaad no problem
3.
hij kent zijn stiel en weet waar hij mee bezig is. Of het nu gaat om het op punt stellen van plechtige-communie-fietsen of om het servicen van dure Fox-vorken, hij doet het allemaal. En bovendien, hij zegt wat hij denkt en zit er naar mijn weten niet vaak naast...
Misschien ben ik niet helemaal onbevooroordeeld, maar voor mij slechts één adres:
Fietsateljee Dupont
Meensesteenweg 413
8501 Bissegem
056/370592
Zo stonden er in de winkel eens een vijftal wachtende klanten, maar d'r was eerst een achtjarig manneke aan de beurt met zijn fietske. Bleek dat één en ander aan herstelling/vervanging toe was. Dominique stelde de jongen voor dat de fiets de volgende dag terug in orde zou zijn.
Het manneke had hier echter niet op gerekend, aangezien hij met de fiets terug thuis moest geraken. Dominique hoefde er niet lang over na te denken en zwierde het vélooke aan de standaard om meteen het nodige te doen...
Waarmee ik wil zeggen:
1.
zit er niet mee in om verschillende keren te gaan vooraleer ge al of niet koopt, hij weet steeds tijd te maken (ik ken andere zaken waar ze meteen de prijslijst ter hand nemen als ge laat vallen dat je op zoek bent naar een fiets
2.
onderhoud van elders gekochte fietsen is inderdaad no problem
3.
hij kent zijn stiel en weet waar hij mee bezig is. Of het nu gaat om het op punt stellen van plechtige-communie-fietsen of om het servicen van dure Fox-vorken, hij doet het allemaal. En bovendien, hij zegt wat hij denkt en zit er naar mijn weten niet vaak naast...
Misschien ben ik niet helemaal onbevooroordeeld, maar voor mij slechts één adres:
Fietsateljee Dupont
Meensesteenweg 413
8501 Bissegem
056/370592