trial

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
stef78
Mountainbiker

trial

Post by stef78 »

hey ik ben net nieuw hier en heb al meteen een vraagje...

eentje waarvan ik het antwoord niet vond in de sectie 'zoeken'

ik zou graag overgaan tot de aanschaf van een trialbike. 26" wielen ipv de bmx 20".

nu, ik weet al ongeveer de prijzen maar de vraag is nu , waar kan ik in godsnaam in belgie dergelijke fietsen gaan kiezen of in nederland desnoods...ook eventjes testrijdn hoort daar dan bij...

ik ben al redelijk wat tijd bezig in het opzoeken maar vind de dealers van zo'n fietsen niet...

een merk dat me aanspreekt (mede door de prijs) is saracen, of monthy.

tweedehands zou ook al voldoen voor mijn part, dat maakt niet echt uit. sinds ik toch maar een beginner ben op ,dat vlak. ik heb vroeger het trialvirus opgelopen met bmx maar nu zou ik graag mtb rijden.

als iemand me kan helpen, laat het me weten !

groeten stefan
Jerry650
Mountainbiker

Post by Jerry650 »

hier de site van de welgekende gebroeders, verkopen zelf tial-fietskes, verschillende prijzen (da zeiden ze toch tegen mij)

http://www.belaey-trials.be/

een kennis van bij me in de buurt verkoopt zijn trial- fiets voor een schappelijke prijs.
als ge interesse hebt zal ik eens alles info vragen over de onderdelen waarmee hij afgemonteerd is....en ne foto mss
kweet alleen dat nen gaint is (model kader kank ni opkomen, magura remmen (speciale editie), enfin kzal alles is navragen als ge wilt...

kwou hem kopen maar na een half uur oefenen begint m'n ligament in mijne pols al van zich voelen en dit voor verschillende dagen... #-o
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

hey bedankt voor de tip...

die gebroers verkopen koxx's fietsen maar heb zelf ook één gevonden, een megamo 26 pro, ook magura hydraulische remmen, deftig materiaal...nieuwe fiets...nooit op gereden is achter gebleven bij gasgas (doen trial moto's) want megamo is ermee gestopt en hebben productie stil gelegd die mens heeft dan die laatste twee opgekocht, en ik ben er goed mee, ongeveer 150 euro minder dan in de winkel...

en die remmen : oppassen of ik ga over het stuur. :-D

begint redelijk te gaan, heb de fiets sinds vrijdag en kan al een keer of twintig op het achterwiel pringen, en nog wa andere dingen...we leren alle dagen bij !

ik heb gelukkig geen last van de polsen of dergelijke...moet wel dringend scheenlappen/kniebescherming kopen, weet alleen niet waar te zoeken...

want alles op bestelling...
Guest

Post by Guest »

je kan bij barracuda zelf die dingen ook passen en betalen
barracuda is zowel webwinkel als gewone winkel
www.barracuda.be
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ja heb daar al een sgekeken, maar de winkel zelf (in wavre) is te ver voor ons... en bestellen via het net betrouw ik wel (toch bij hun) maar probleem is dat je moet aftekenen voor ontvangst maar dat is te moeilijk omdat ik onregelmatige uren heb ebn zowizo geen verlof kan krijgen...

maar ik heb met plaatselijke downhill rijder gepraat en die heeft die van hem in skatepark in naburig dorp gekocht, dus best ga ik daar eens gaan zien...

7km tov half belgie scheelt veel uiteraard :D

maar toch bedankt voor de tip hoor !
Guest

Post by Guest »

voor trial heb je voldoende aan scheenbeschermers ivm afschuiven van de pedalen
echte kniebescherming zie ik die mannen niet zo veel aandoen
hindert wat in de bewegingsvrijheid denk ik
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

daar heb je idd gelijk in, maar ik ga ze dan meteen ook gebruiken voor m'n andere fiets...dan kan ik al eens ne keer deftig vallen :D
koxx
Mountainbiker

Post by koxx »

Bij trial is het handig om scheenbeschermers te dragen en helm is ook handig (voorals je achterover gaat)
de site waarvan ik stukken bestel is www.biketrial.de
je vind er stukken maar ook fietsen (koxx,echo,zoo!)
zowel 20 en 26inch en goede sevice
-san
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ja heb idd al scheenbeschermers gekocht, tijdje terug, na een paar keer ondervinding :D

denk wel dat de litekens zullen blijven :D

helm gebruik ik niet, omdat ik nog geen risico's neem, ik blijf voorlopig nog dicht bij de grond
Guest

Post by Guest »

@ stef78 altijd een helm opzetten als is het maar zo'n xc helm
die gebruiken de meeste trailrijders ook
hinderd niet en is niet te warm
Post Reply