Tielt-Winge

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Heeft er iemand soms een planneke of is er een planneke beschikbaar ergens online? Ik woon namelijk in Lubbeek en wil zo kort mogelijk bij mijn thuis inpikken op het parcours.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Palmboy,
vanuit Lubbeek kan je best naar de Gempemolen rijden. Als je aan de Gempemolen start, kom je de oprit naar de Gempemolen uitgereden en dan hou je links, en even later de kasseiweg links, dan ben je vertrokken.
Als je de weg weet, kan je ook proberen de achterzijde van de Gempemolen te bereiken over het brugje.
Om aan die achterkant te geraken ga je de Diestsesteenweg moeten verlaten, komende van Lubbeek, net achter de keukenwinkel en enkele rodelichtjesbarretjes... Daar draai je de straat in naar beneden, de berg over, de scherpe bocht door en en dan de 1e straat rechts.
Vind je het niet, laat je maar iets weten.
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Thx, Tinky-Winky.
Ben aan de Gempemolen geraakt maar deels ook via de steenweg Leuven-Diest. Moet de binnenbanen nog leren kennen.

Ik had de sportdienst van Tielt-Winge ook gemaild en die wisten me te melden dat er een gratis plannetje ter beschikking lag aan de sporthal. Groot was mijn verrassing gisteren dat het om een gewone stratenplan affiche van Tielt-Winge ging waarop de route met de hand en in pen is opgetekend. Pas op: het is wel ordelijk en nauwkeurig gedaan hoor. Ook de off-road route staat er min of meer nauwkeurig op.

Ik vraag me wel af wat ze gaan doen als er een grote vraag komt naar dat plannetje ;-) (De sporthal - vertrekplaats MTB route - is open van 8u tot 22u in de weekdagen. Plannetje te verkrijgen aan de ingang in die "acquarium")
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Ha, vandaag de trapjes aan de kapel op de Roeselberg opgereden.
Stukje naast de trappen is precies breder geworden, het is in ieder geval een stuk gemakkelijker geworden....
Ook het trapje voor de oversteek van de N223 is nu makkelijk te nemen, het stukje naast het trapje ligt er super bij..
Onnodig te zeggen dat er tegenwoordig een pak volk overdokkert ... #-o
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Tinky-Winky wrote:Ha, vandaag de trapjes aan de kapel op de Roeselberg opgereden.
Stukje naast de trappen is precies breder geworden, het is in ieder geval een stuk gemakkelijker geworden....
Ook het trapje voor de oversteek van de N223 is nu makkelijk te nemen, het stukje naast het trapje ligt er super bij..
Onnodig te zeggen dat er tegenwoordig een pak volk overdokkert ... #-o
Hoe ligt het parcours er voor de moment bij? Ik was van plan om volgend weekend daar te gaan rijden. Thanks!
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Redelijk wat modder, maar hele lichte modder.
Door de vele regen is het gewoon modderwater waar je doorrijdt, en wat ook supersnel weer verdwenen is van de fiets.
Geen hopen klei of andere tussen derailleurs en andere, gewoon een licht, bruin modderig spetterlaagje over de hele fiets en biker.. geweldig..

Een aantal van de meest vettige stukjes zijn trouwens in de loop van de zomer volgestort met fijne kiezel, zand, bouwafval, ... Dus het moddergehalte is zeker verminderd.

De lastige klim door die stenige holle weg, is wel extra, gezien er een nest quads of dergelijke zijn gepasseerd en alle stenen effectief los liggen.
Dat gecombineerd met veel water, great !!

Enjoy !!
mtb freakske
Mountainbiker

Post by mtb freakske »

ik ben van tielt-winge en de 1ste keer dat ik de tour reed had ik wel soms problemen met de bewegwijzering maar ik kende de streek wel dus het lukte toch wel,
ik denk als je er nog niet bent geweest en je moet de toer volge wordt het moeilijk!!
groetjes
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

wimpy s wrote:ik ben van tielt-winge en de 1ste keer dat ik de tour reed had ik wel soms problemen met de bewegwijzering maar ik kende de streek wel dus het lukte toch wel,
ik denk als je er nog niet bent geweest en je moet de toer volge wordt het moeilijk!!
groetjes
Als je vertrekt al wetende dat wanneer er geen pijltje staat je gewoon rechtdoor moet, is er geen probleem. Ik heb de route vorige maand nog gereden zonder kaart, en ik ben niet van de streek. Ik had hier dus wel al gelezen dat geen pijl, gewoon rechtdoor betekent. Als je dit in het begin niet weet, kan het soms wel vervelend worden.
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

Zo is onze tocht een maand geleden ofzo toch een mooie sisser geworden hoor. En eerlijk gezegd, van het stuk dat ik daar gereden heb, was ik, nog mijn bikemaat onder de indruk. Van die paardrijdende amazone die we 3 keer gepasseerd zijn, was mijn collega daarentegen wél onder de indruik :lol: .
Tompie08
Mountainbiker

Post by Tompie08 »

Ik heb zaterdag nog een groot deel van het parcours gedaan en ik vond het toch weer de moeite eigenlijk. Geen pijl = rechtdoor is inderdaad het belangrijkste wat je vooraf moet weten. En ik heb ook de indruk dat de pijlen beter geplaatst zijn ten opzichte van verleden jaar...??
Post Reply