15/08/05 marathon poperinge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hey,

weet er iemand de juiste hoogte van de vertrekplaats ??
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

@ raceface : idd, vooral in de laatste 10 km is er +/-5 km onontgonnen offroad traject die je zal verrassen

@ doctor evil : 100 km kan als je maar doseert. We rijden immers met de alle clubleden begin mei de 120 km en niet iedereen blaakt dan al van conditie.
Voorzie gewoon een uur of 6-7 om hem te rijden.

@ barbeque : Poperinge ligt op een "hoogte" van 35m
DoctorEvil
Mountainbiker

Post by DoctorEvil »

sean braire wrote: @ doctor evil : 100 km kan als je maar doseert. We rijden immers met de alle clubleden begin mei de 120 km en niet iedereen blaakt dan al van conditie.
Voorzie gewoon een uur of 6-7 om hem te rijden.
Amai mijn gat ! [-o<
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Als ik het plan op de website goed kan volgen, is er relatief vlug een splitsing tussen de 75 - 100 - 125 (100 doet de Kemmel niet, 75 de Kassel niet ?). Kan dat kloppen?

@ doctor Evil. Heb in mei ook eens de 100 van Ieper willen doen (min of meer dezelfde omgeving) zonder veel voorbereiding en ervaring (reed toen pas vier maand). 't was bovendien bijna 30°. Na nog geen 50km kreeg ik de spreekwoordelijke klop met de hamer. 'k was verdorie blij dat ik misreden had en dat ik na 73km terug in Ieper stond. 100km in de West-Vlaamse heuvelstreek is zeker niet te onderschatten. (Maar we proberen het toch nog eens. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen!)
Last edited by Lichterveldenaere on Mon 08 Aug 2005 21:35, edited 1 time in total.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Voor zover het niet veel droger wordt en, a fortiori, voor zover het nog veel natter wordt, lijkt het me aangewezen om, zeker voor de langere afstand, bij het kiezen van het parcours, serieus rekening te houden met het moddergehalte van de offroad stukken. Het lijkt me, zeker in die streek, perfect mogelijk om offroad te gaan en toch geen modderbaden voor te schotelen (desnoods kun je een paar aparte modderbaden inlassen voor de liefhebbers). Moddertt's lijken me op zich ook wel leuk, maar dan wel voor een kortere afstand en met een specifieke mudbike. Ik heb geen zin in nog een moddermarathon.
DoctorEvil
Mountainbiker

Post by DoctorEvil »

Siegfried wrote:Als ik het plan op de website goed kan volgen, is er relatief vlug een splitsing tussen de 75 - 100 - 125 (100 doet de Kemmel niet, 75 de Kassel niet ?). Kan dat kloppen?

@ doctor Evil. Heb in mei ook eens de 100 van Ieper willen doen (min of meer dezelfde omgeving) zonder veel voorbereiding en ervaring (reed toen pas vier maand). 't was bovendien bijna 30°. Na nog geen 50km kreeg ik de spreekwoordelijke klop met de hamer. 'k was verdorie blij dat ik misreden had en dat ik na 73km terug in Ieper stond. 100km in de West-Vlaamse heuvelstreek is zeker niet te onderschatten. (Maar we proberen het toch nog eens. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen!)
Doen ! De streek is me echter niet onbekend, want ik woon in Ieper. Ik heb onlangs de rode bloso-tocht in kemmel gedaan, en die is me vrij goed meegevallen. Is nochthans ook niet van de lichtste, alhoewel slechts 37 km. Maar ik onderschat zeker niks hoor.
DoctorEvil
Mountainbiker

Post by DoctorEvil »

Hoe gaat dat eigenlijk bij de inschrijving enzo? Moet je daar reeds zeggen welke tocht je doet, of kun je onderweg nog veranderen als je wil? Hebben de pijltjes van de verschillende routes een andere kleur ofzo?
En ... ik hoorde es dat je bij sommige marathons een aandenken krijgt ... is dat overal zo? Hoeveel drank nemen jullie zo mee? Ik heb eigenlijk maar 1 bidonhouder, met 1 bidonneke van 1/2 liter.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

DoctorEvil wrote:Hoe gaat dat eigenlijk bij de inschrijving enzo? Moet je daar reeds zeggen welke tocht je doet, of kun je onderweg nog veranderen als je wil? Hebben de pijltjes van de verschillende routes een andere kleur ofzo?
En ... ik hoorde es dat je bij sommige marathons een aandenken krijgt ... is dat overal zo? Hoeveel drank nemen jullie zo mee? Ik heb eigenlijk maar 1 bidonhouder, met 1 bidonneke van 1/2 liter.
je betaalt meestal meer voor de langere afstanden, als je de langste kiest, kun je onderweg nog altijd voor een kortere kiezen, vice versa niet (toch niet als je eerlijk wilt blijven), alle pijltjes hebben dezelfde kleur, opsplitsingen zijn aangeduid, je krijgt niet altijd een aandenken, je begint best vlak voor de marathon al een sportdrank te drinken, normaliter kun je voldoende bijvullen bij de bevoorradingen (als het een goede organisatie is, zoniet, dan kun je met één bidon in de problemen komen, zeker bij warm weer)
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

Je haalt de woorden uit m'n mond.

Bevoorradingen zijn er +/- om de 20km op de grote afstand. Bijtanken is geen probleem.
Wat de spitsingen betreft klopt het dat de 100 de Kemmel niet heeft en de 75, de Casselberg. Aan de start krijg je een hoogteprofiel (naargelang de afstand) mee op een gekleurd kaartje. De kleur van het kaartje vind je terug aan de spitsingen. Duidelijker kan niet...
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hey Sean Braire,

amaai das nogal een service zeg, normaal gezien zullen jullie mij zien voor de 120 km maandag,

tot latere Barbeque
Post Reply