THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
M545i
Mountainbiker

Post by M545i »

:-? Regende inderdaad eventjes. Wij zijn zondag ook geweest, 8u45 rode route. Af en toe moeten zoeken en terugkeren om de juiste route te vinden maar voor de rest wel goed parcours. één gevaarlijk punt waar je een lange afdaling door het bos maakt die steiler wordt naar het einde, op een gegeven moment hangt er een stuk tak van wel 8cm diam. (zeg maar spies) schuin naar voor waar ik ongeveer met 40 per uur rakelings ben naast geschoten, 3 seconden later nog maar juist bekomen van mijn bijna doodervaring hangt er een metalen barreel over de weg op onthoofdingshoogte #-o ....nog juistekes mij plat op de fiets kunnen leggen en hopend [-o< dat mijn rug die baar niet zou raken want ik zag me al in de kliniek liggen. pffffft efkes bekomen met mijne maat die plat lag van 't lachen. Op het einde hebben ze daar ook nog een deftig klimmeke ingestoken dat serieus pijn doet.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ben deze voormiddag nog eens tot daar gereden om de 38km te doen met een collega van me. Voor hem was het den eerste keer in de Ardennen.
De route ligt er perfect bij! Enkel hier en daar wat omgevallen bomen die de weg versperren, volgens mij heeft het hier ook serieus gewaaid.

Heb vandaag de laatste klim naar de ruïne eens anders gedaan. Bij onze noorderburen las ik dat je dat wandelpad van 350m ook met de fiets kan doen. Viel goed mee en is eigenlijk fijner dan die lange klim van 1500m. Volgende keer ga ik ook hier langs naar onder.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Deze voormiddag de 38km nog eens gereden als alternatief voor Hockay.
De route ligt er redelijk goed bij na al die regen van de afgelopen dagen.
Enkel één pijltje weg. Net als je boven komt aan die boerderij, waar je onder/langs die tractor moet.

Als je hier de weg op komt moet je rechts, alleen staat het er niet meer aangegeven.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

kawa wrote:Deze voormiddag de 38km nog eens gereden als alternatief voor Hockay.
Enkel één pijltje weg. Net als je boven komt aan die boerderij, waar je onder/langs die tractor moet.

Als je hier de weg op komt moet je rechts, alleen staat het er niet meer aangegeven.
Daar ben ik vorig jaar ook verkeerd gereden, ben daar rechtdoor gegaan, een heel stuk naar beneden. Ze zouden daar eens een paaltje bij moeten zetten.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

scelter wrote:
kawa wrote:Deze voormiddag de 38km nog eens gereden als alternatief voor Hockay.

Daar ben ik vorig jaar ook verkeerd gereden, ben daar rechtdoor gegaan, een heel stuk naar beneden. Ze zouden daar eens een paaltje bij moeten zetten.
Dat is nog een andere plaats denk ik, hier kan je enkel links of rechts.
Vorige keer stond het paaltje tegen de boerderij, nu is 't weg.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

kawa wrote:Enkel één pijltje weg. Net als je boven komt aan die boerderij, waar je onder/langs die tractor moet.

Ben jij daar al rijdend naar boven kunnen gaan of heb je moeten afstappen? Als ik mij goed herinner loopt er een piepklein beekje langs het pad omhoog en soms weet je niet meer of je nog op het pad rijdt of in de beek. Ik ben daar in ieder geval te voet omhoog gegaan. (ik heb nog niet zo lang klikpedalen en de reactietijd die nodig is om bij noodgevallen uit mijn pedalen te klikken staat nog niet op punt :oops: )
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Nog niet gelukt om daar volledig boven te geraken. Ik kom een stuk uit het bos, één keer van de fiets en zo naar boven.
Als het er droog bij ligt zou het me toch ne keer moeten lukken :bounce:
Ik zal daar volgende keer een paar van die grote stenen omleggen, dan zal 't wel lukken :wink:
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Ik ben er al rijdend bovengeraakt. Moet wel toegeven dat het toen al een week 30 graden was. Er liep ook toen wel wat water over het pad.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

wij hebben gisteren de blauwe route gedaan van 37 km. voor een vaste route is deze echt wel aan te raden, er zitten een paar mooie klimmetjes en afdalingen in. wel liggen er overal veel stenen, dit viel me op.
het is denk ik toch wel aan te raden om een kaart mee te nemen, want niet alle pijltjes zijn even duidelijk!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Of ne gids meenemen he :wink:
Ik rij er tegenwoordig haast zonder pijlen te volgen 8)

Ben jij trouwens bovengeraakt net voor die melkwagen aan die boerderij?
Post Reply