15/08/05 marathon poperinge
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
De 40 km of de 57km.
Gezien de Poperinge topic zich bij de Marathon's bevindt, ben ik toch zo vrij iets meer info omtrent de kleinere afstanden te vragen.
Van welke strekking zijn de parcours van de 40 km en 57 km?
Gaan we door de bergen?, Bossen?
Graag details a.u.b. .
We reden dit voorjaar de 45km in Ieper, zagen de bergen, maar reden er niet op.
De saaiste tocht die we reden....amper een aanloopke voor de waarschijnlijk prachtige grote afstanden.
Vandaar mijn vraag: Hoe is Poperinge op de 40 en 57km?
Alvast bedankt.
Gezien de Poperinge topic zich bij de Marathon's bevindt, ben ik toch zo vrij iets meer info omtrent de kleinere afstanden te vragen.
Graag details a.u.b. .
De saaiste tocht die we reden....amper een aanloopke voor de waarschijnlijk prachtige grote afstanden.
Alvast bedankt.
om het nooit meer te vergeten Poperinge valt altijd op 15 augustusATEGEV wrote:Verdomme, ik d8 dat Poperinge de 21e was. Ik heb mij nu natuurlijk net ingeschreven om de 14e de chrono in Trooz te doen, maar om er nu nog eens 120 bij te lappen? Als ik mij goed voel kom ik af.
zet em maar al uwen kalender van 2006
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
De hoogteprofielen staan op onze site ( www.mtbpoperinge.be ) maar omdat profielen niet alles zeggen geef ik graag een woordje uitleg...motorbiker wrote:De 40 km of de 57km.
Graag details a.u.b. .
Alvast bedankt.
De tocht start en eindigt met +/- 7km vlak maar al wat er tussen is zit is dat allesbehalve. De 40 km houdt een beklimming of 3 in, in de buurt van Westouter met o.a. de Rode Berg.
Bij de 57 km komen daar bij : de Zwarte Berg, Vidaigneberg, Catsberg, Kokkereelberg en Boeschepeberg. Totaal aan hoogtemeters voor de 57 km : 800hms.
Bossen : die zijn er niet te veel in onze streek behalve op de heuvels zelf. Onverhard daarentegen is er wel voldoende voorhanden, met zelf een aantal nieuwe stukken...
In alle bescheidenheid : weinigen zijn in het verleden ontgoocheld teruggekeerd naar huis omdat het MTB-gehalte te laag lag.
- sean braire
- Mountainbiker
- The Raceface
- Mountainbiker
Post by The Raceface »
Poperinge is een TOP organisatie. Als streekrijder kan ik praktisch alle offroad baantjes maar als ik meerij in Poperinge kom toch telkens iets nieuws tegen.
Spijtig dat ze nog geen chrono organiseren. Er zou nochthans veel volk op afkomen.
Spijtig dat ze nog geen chrono organiseren. Er zou nochthans veel volk op afkomen.
- Barbeque
- Kerstman
- Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
zatlap, ti's moa een graptjen Pol...BING wrote:@motorbiker: ik heb vorig jaar de 57 km gereden en vond het inderdaad meer dan de moeite qua off-roadgehalte en zéker qua hoogtemeters. Een aanrader is het alleszins![]()
![]()
(@ sean braire: dergelijke positieve reclame verdient op z'n minst een Leffe bij aankomst niet?)
Last edited by Barbeque on Sun 07 Aug 2005 23:06, edited 1 time in total.
- DoctorEvil
- Mountainbiker
Post by DoctorEvil »
Ik heb nog nooit een marathon gereden (heb pas een goeie maand mijn bike, en grootste tocht tot nu toe was 55 km (met weliswaar enkele beklimmingetjes bij in heuvelland)
Ik vind die tocht van 100 km echt een uitdaging ... maar weet niet of ik of ik da wel aankan (hoewel mijn conditie vrij goed is) ... maar ' proberen waard denk ik
Ik vind die tocht van 100 km echt een uitdaging ... maar weet niet of ik of ik da wel aankan (hoewel mijn conditie vrij goed is) ... maar ' proberen waard denk ik