Flanders cup melsen-merelbeke

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
N I C K
Mountainbiker

Post by N I C K »

Voor de mensen uit de buurt, ligt het daar momenteel nog droog?
Zou het te doen zijn met fast fredjes?
Of anders moet ik jimmy/xcr mud steke mar da is wrs een beetje té.

Wat is de beste keuze?
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Ben net terug van Melsen.

Maar liefst 9 rondes dienden afgelegd te worden! Aangezien ik het steeds lastig heb bergop, en er toch flink wat geklommen moest worden, zag ik dat al niet goed zitten. Maar gelukkig ben ik een diesel en kan ik er naar het einde toe wel nog een paar inhalen. Heb de ganse tijd samen met een biker met Passage tenue gereden. De samenwerking verliep redelijk vlot, maar bergop had ik het wel lastig om zijn tempo te volgen. De laatste ronde heb ik er hem afgereden (kettingproblemen, zo bleek later). Heb nog even getwijfeld om hem terug te laten komen, want samen konden we op het asfalt nog wel proberen om enkele bikers terug te nemen. Maar aangezien hij sterker was bergop heb ik toch maar beslist om alleen door te rijden.

Ik had al de ganse tijd enkele jongens in het vizier en kwam steeds dichterbij. Heb ze vlak voor de meet nog proberen inhalen, maar dat lukte niet meer.

Heb dan nog nen toer voor gehad ook. Ik spurt naar diene gast voor mij, kan hem net niet inhalen voor de meet, maar mijn snelheid ligt wel een pak hoger dan de zijne. Gevolg: ik bol hem na de meet nog voorbij. Ik hoor de speaker nog zeggen dat we niet meer mogen voorbij steken na de meet en laat me dan op het gemakske bollen. Ik dacht in mijn eigen: die steekt me wel voorbij en desnoods nijp ik voor die scanner mijn remmen dicht. Springt daar opeens nen delegee op mij. Diene maar roepen dat ik hem moest laten voorbij steken. Ik hang daar half ingeklikt met diene gek op mijne rug. Ik roep dat ik het wel begrepen heb en diene vent laat mij gewoon niet los. 't Leek wel of hij Bin Laden of zo gevangen had. Heb me daar echt moeten losworstelen. Voor 't zelfde geld val ik omver en breek ik mijn been nog op die afsluiting.

Dat ze diene scanner dan op de meet leggen hé... Precies of ik was ne gangster die overmeesterd werd.

@Nick: met FF moet dat zeker te doen geweest zijn. Ik reed met Michelin Jet S en slipte enkel op dat eerste klimmetje door (net als je het bosje uitrijdt), heb daar telkens gewoon naar boven gelopen en er zo af en toe nog een stuk of 2 voorbij gestoken op die plaats.
slow motion
Mountainbiker

Post by slow motion »

Bijna 40km en bijna 1h45 in de fun, gelukkig gebeurt dit niet regelmatig, want dat kunnen mijn flanellen beentjes (nog) niet goed aan! :drunk:

Het parcours is bijna identiek aan vorig jaar, de enige wijziging is dat je vlak voor het kasseiklimmetje eerst nog eens in de wei duikt om 2 keer het 'heuveltje' (ik weet niet hoe je zo'n ding noemt??) op en af te gaan.
N I C K wrote:Zou het te doen zijn met fast fredjes?
Het was idd goed te doen met ff, de snelste funklasser van ons team werd er 2de mee :wink:
EDIT: bij gebrek aan 'schwalbe-kennis'; 't waren RR ipv. ff!
Ook met twister ss was het goed te doen (had ik beter ook gedaan).
Last edited by slow motion on Mon 08 Aug 2005 10:32, edited 1 time in total.
kamikeli
Mountainbiker
Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Post by kamikeli »

Ik reed achteraan ook met fast fredjes. Op die kleine helling (na 't bos) wel enorm moeten doorstampen...maar waarschijnlijk moest iedereen dat doen. Dus de bandjes deden hun werk goed.

Het parcour zelf vond ik wel ok. Dat stuk asfalt was wel nodig om even te recupereren. Had regelmatig last van mijne rug (afstelling zadel is nog niet wat ze moet zijn!).

Ben wel benieuwd naar de uitslag. 't Was mijn eerste wedstrijd vandaar...
slow motion
Mountainbiker

Post by slow motion »

kamikeli wrote:Ben wel benieuwd naar de uitslag. 't Was mijn eerste wedstrijd vandaar...
45ste bij funklasse A
R2D2
Mountainbiker

Post by R2D2 »

[quote="slow motion"][/quote]
45ste bij funklasse A[/quote]

Waar is der nen uitslag te vinde?
kamikeli
Mountainbiker
Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Post by kamikeli »

slow motion wrote:
kamikeli wrote:Ben wel benieuwd naar de uitslag. 't Was mijn eerste wedstrijd vandaar...
45ste bij funklasse A
Bedankt!!
slow motion
Mountainbiker

Post by slow motion »

R2D2 wrote:Waar is der nen uitslag te vinde?
Aan de inschrijving in Melsen :roll:
Eén dezer dagen zal hij hier wel verschijnen zeker?
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Ik was 24ste... Ben ik wel tevreden mee, de voorbije jaren was ik daar altijd rond de 30ste plaats.

Komt waarschijnlijk doordat het zo een lange wedstrijd was. Ik kan niet zo diep gaan, maar kan wel lang een constant tempo rijden. Al moet ik wel zeggen dat de moed me ver in de schoenen zonk toen ik na een half uur en 3 ronden hoorde dat we nog 6 ronden moesten afleggen.
Eldee
Mountainbiker

Post by Eldee »

Twas gisteren idd behoorlijk lastig. 1h40 volle gas op een toch vrij selectief parcours. Parcours lag er perfect bij, dankzij regen van dag ervoor. Over de wedstrijd zelf kan ik niet klagen, ik ontbrak enkel nog wat kracht in vergelijking met vorige jaren, om het verschil te kunnen maken.

De uitslag was volgens mij met een korreltje zout te nemen: hoewel het allemaal met chips geregistreerd werd, zaten er toch veel fouten in, zeker als je de scratch vergelijkt met de uitslag per categorie.
Post Reply